gardeshban.ir

اگر می‌خواهید طی سفر به اسپانیا، از سن سباستین یا دونوستیا که در «باسک» واقع شده هم دیدن کنید، بد نیست پیشاپیش درباره جاذبه‌های دیدنی آن اندکی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از این تجربه تکرار نشدنی به دست آورید.
کد خبر: ۴۷۳۴۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

«سن سباستین» (San Sebastian) یا «دونوستیا» (Donostia) بخشی از «باسک» بوده و یکی از متنوع‌ترین شهرهای جنوبی  اروپا  به شمار می‌آید. 

علاوه بر شهرت این شهر به خاطر غذاهای عالی‌اش، تنوعی شگفت انگیز از سرگرمی‌ها و جاذبه‌ها را نیز می‌توان در آن پیدا کرد. 

به خاطر موقعیت ساحلی سن سباستین و کوه‌هایی که آن را احاطه کرده‌اند، منظره‌ای حیرت انگیز و بی‌همتا پیش رویتان قرار داشته و نمی‌توان از افسونی که به روح و جانتان رسوخ می‌کند جلوگیری کنید. 

برای آن که با بهترین جاذبه‌ها و سرگرمی‌های موجود در دونوستیای مسحور کننده آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

۱. ساختمان شهرداری

ساختمان شهرداری سن سباستین که به آن «آیونتامیِنتو» (Ayuntamiento) هم می‌گویند، بین سال‌های ۱۸۸۲ تا ۱۸۸۷ میلادی ساخته شده و یک شاهکار  معماری  به حساب می‌آید. این بنای زیبا بین ساحل «لا کونچا» (La Concha) و محله قدیمی شهر قرار داشته و باغ‌های «آلدِردی اِدر» (Alderdi Eder) هم در مسیرش دیده می‌شوند. در گذشته این بنا یک کازینو را در خود جای می‌داد که سیاست‌مداران و هنرمندان قبل از جنگ جهانی اول، در آن به تفریح و سرگرمی می‌پرداختند. ساختمان شهرداری در گذشته شاهد جنگ‌های زیادی بین ناسیونالیست‌ها و جمهوری خواهان دوران جنگ داخلی اسپانیا بوده است. جای گلوله‌ها هنوز هم روی سر در آن قابل مشاهده هستند. از سال ۱۹۴۷ میلادی، شورای شهر و دولت باسک در این ساختمان مستقر شد.

ساختمان شهرداری در سن سباستین

۲. موزه سن تلمو

موزه «سن تِلمو» (San Telmo)، امروزه بزرگ‌ترین موزه تاریخی باسک بوده که نمایشی از دورانِ ماقبل تاریخ تا مدرن این شهر را به نمایش می‌گذارد و اولین بار در سال ۱۹۰۲ آغاز به کار کرد. این موزه قدیمی‌ترین موزه کشور باسک هم محسوب می‌شود. سن تلمو در پای کوه «اورگوی» (Urgull) واقع شده و بیش از ۲۶۰۰۰ دست‌سازه‌ی تاریخی را می‌توانید در آن ببینید. بخش اصلی موزه شامل یک صومعه دومینیکن قرن شانزدهمی می‌شود. ترکیب طراحی‌های رنسانسی، گوتیکی و معاصر، بازی جذابی از سبک‌های معماری را در کنار مجموعه‌ای گسترده از دست‌سازه‌های باسک به نمایش در آورده و منظره جالبی از تاریخ کشور را نشان می‌دهد.

موزه سن تلمو در سن سباستین

۳. مونته ایگلدو

«مونته ایگِلدو» (Monte Igueldo) در قسمت غربی شهر واقع شده و پانورامایی شگفت انگیز از خطوط ساحلی سن سباستین و کوهستان را به نمایش می‌گذارد. این کوه از طریق یک خط ریلی قدیمی قابل دسترس بوده که در سال ۱۹۱۲ میلادی افتتاح شد. مونته ایگلدو یک شهربازی قدیمی هم دارد که قیمت بازی‌های آن خیلی بالا نیستند. علاوه بر این، برج «اِل تورئون» (El Torreón) متعلق به قرن شانزدهم هم در این نواحی قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از آن بالا رفته و از مناظر حیرت انگیز و نمایشگاه تاریخی داخلش با قیمتی پایین دیدن کنند.
مونته ایگلدو در سن سباستین

۴. کلیسا جامع بوئن پاستور

کلیسای جامع «بوئن پاستور» (Buen Pastor) در سال ۱۸۹۷ میلادی ساخته شده و تحت تأثیر سبک‌های کلیسایی قرون وسطایی  آلمان  و  فرانسه است. امروزه این بنا میزبان اسقف سن سباستین بوده و به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی کشور باسک به شمار می‌آید. ارگ قدیمی این کلیسا، یکی از بزرگ‌ترین ارگ‌های اروپا بوده و معماری نئوگوتیک آن مهارت هنری سازندگان را به نمایش می‌گذارد. برج این کلیسا نماد معروف سن سباستین است. صلیب صلح که از شاخصه‌های معروف این بنا محسوب می‌شود، توسط یک مجسمه‌ ساز معروف ساخته شده که در سر‌درِ ورودی کلیسا خودنمایی می‌کند.

کلیسا جامع بوئن پاستور در سن سباستین

۵. ساحل لا کونچا

ساحل «لا کونچا» (Playa de la Concha) یکی از سه ساحل معروف شهر بوده و به عنوان زیباترین خط ساحلی شهری اروپا از آن یاد می‌شود. قوس کامل و چشم‌نواز این ساحل، به قدری روی ملکه «ماریا کریستینا» (Maria Cristina) تأثیر گذاشت که آن را به عنوان پایتخت تابستانی اروپا معرفی می‌کرد. تفرجگاه افسونگری که کنار دریا امتداد یافته، حال و هوایی آرام با مناظری زیبا و دل انگیز دارد. اگر چه عاشقان موج‌سواری به سمت ساحل «زوریولا» (Zurriola) سرازیر می‌شوند، اما ساحل لا کونچا هم پر از مردم محلی و بازدیدکنندگانی می‌شود که در حال تفریح در آب‌های فیروزه‌ای و زلال هستند.

ساحل لا کونچا در سن سباستین

۶. کاخ میرامار

کاخ تاریخی «میرامار» (Miramar) در سال ۱۸۹۳ میلادی ساخته شد و به عنوان عمارت تابستانی خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. معمار بریتانیایی، «سِلدون ورنام» (Seldon Wornum) این بنا را به سبک کلبه‌های انگلیسی طراحی کرد و موقعیت آن نماهایی خیره‌کننده از خلیج را در اختیار دارد. در سال ۱۹۷۲ میلادی، باغ‌های این عمارت به روی عموم باز شد، ولی خود ساختمان کماکان بسته ماند. بازدید از این بنا ارزش آن را دارد که خود را برای یک ماجراجویی روی تپه کوچک بین مرکز شهر و محله «آنتیگو» (Antiguo) آماده کنید و در مناظر شگفت انگیزش به گردش بپردازید یا از مناظر زیبای ساحل لا کونچا کیف کنید.

کاخ میرامار در سن سباستین

۷. کوه اورگوی

در بالاترین قسمت کوه اورگوی، قلعه «موتا» (Mota) واقع شده که در قرن دوازدهم بنا گردید و امروزه میزبان «موزه خانه‌ی تاریخ» (History House Museum) است. بازدید از این موزه می‌تواند به شما دیدگاهی درباره گذشته سن سباستین بدهد. اورگوی در قرون گذشته به عنوان نقطه‌ای استراتژیک استفاده می‌شد که ویرانه‌های دیواره دفاعی آن هنوز هم قابل رویت هستند. مجسمه ۱۲ متری «قلب مقدس» (Cristo de la Mota) که در سال ۱۹۵۰ ساخته شد، از روی قله بر شهر اشراف دارد . اورگوی برخی از میراث قابل توجه تاریخی شهر را نیز در خود جای داده و مناظری از سن سباستین را در اختیار شما می‌گذارد که ارزش بازدید را دارند. تفرجگاه جدید یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی شهر بوده و منظره‌ای باورنکردنی از کوهستان و دریا را به شما نشان می‌دهد. این مسیر در انتها به محله قدیمی می‌رسد.

قلعه موتا در سن سباستین

۸.تور پینچوس

سن سباستین بیشتر به خاطر غذاهایی که دارد شناخته می‌شود. این شهر طیف وسیعی از «پینچوس‌ها» (Pintxos)، نوعی بار، بوده که غذاها و نوشیدنی‌های سنتی باسک را به مشتریان عرضه می‌کنند. در اینجا با گستره‌ای وسوسه‌انگیز از خوشمزه‌ترین و لذیذترین تاپاس‌ها روبرو می‌شوید که انتخاب از بینشان بسیار سخت است. داشتن تجربه غذایی ناخوشایند در دونوستیا خیلی نادر بوده و مطمئن باشید پیوستن به تورهای پینتوس می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برایتان رقم بزند. این تورها نه تنها شما را به بهترین جاهای شهر می‌برند که نکات و اطلاعاتی مفید و بومی هم درباره تاریخ و تحول آشپزی سن سباستین نیز به شما می‌دهند.

پینتوس تور در سن سباستین

۹. جزیره سانتا کلارا

جزیره «سانتا کلارا» (Santa Clara) درست در وسط خلیج کونچا واقع شده است و می‌توانید بین ماه‌های می تا آگوست، با یک قایق یا کشتی به آن برسید. این جزیره کوچک ساحلی نه چندان بزرگ، مناظری مسحورکننده از شهر را به شما هدیه می‌کند. سانتا کلارا اندکی دور افتاده و خالی از سکنه است؛ اما کافه‌‌ای کوچک به همراه یک فانوس دریایی افسونگر دارد. بر خلاف اندازه کوچک این جزیره، خدمات نجات غریق هم در آن تعبیه شده؛ پس بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت به شنا در آب‌های خنک و زیبای آن بپردازند. موقعیت این جزیره بین دو کوه اورگوی و ایگلدو، به آن موقعیتی عالی برای پیک نیک می‌دهد.

جزیره سانتا کلارا در سن سباستین

۱۰. محله قدیمی

گردش در محله قدیمی سن سباستین، بخشی جدایی ناپذیر از تورهای بازدید از این شهر بوده و در آن چندین پینچوس بار، بوتیک، ساختمان تاریخی و جاذبه دیگر وجود دارد. می‌توان این نقطه را یکی از مهم‌ترین نقاط تاریخی و فرهنگی کشور باسک دانست. محله قدیمی بین بندر و رودخانه «اورومِئا» (Urumea) قرار داشته و به ساختمان شهرداری هم نزدیک است. می‌توانید کلیساهای زیبای «سانتا ماریا» و «سن وینسِنته» را هم در اینجا پیدا کنید. تورهای پیاده‌روی زیادی برای گردش در شهر وجود دارند که می‌توانید طی آن‌ها اطلاعات مفیدی درباره شهر به دست بیاورید.

محله قدیمی سن سباستین


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار