gardeshban.ir

پیش از این شاهد باز شدن مرز یکایک کشورها بودیم، حالا نوبت به کشور مالزی رسیده تا زمان بازگشایی مرز خود را به مسافران بین المللی‌اش اعلام کند.
کد خبر: ۴۷۳۶۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
واکسیناسیون کرونا که در میان مردم کشورها بیشتر شد، به مرور دولت‌ها سعی کردند محدودیت‌ها را کاهش داده و اوضاع را کم کم به سمت شرایط پیش از کرونا هدایت کنند؛ یکی از این تصمیم گیری‌ها که کشورها به نوبت ناچارند به آن تن دهند، بازگشایی مرزهاست، زیرا با رکودی که صنعت گردشگری کشورها در این چند وقت متحمّل شده، اقتصادشان به شدت آسیب دیده و با بهبود اوضاع سعی می‌کنند اوضاع گردشگری‌شان را احیا کنند. 

پیش از این شاهد باز شدن مرز یکایک کشورها بودیم، حالا نوبت به کشور مالزی رسیده تا زمان بازگشایی مرز خود را به مسافران بین المللی‌اش اعلام کند. همراه لست سکند باشید تا آخرین اطلاعات درباره بازگشایی مرز مالزی را با شما در میان بگذاریم.

شورای مشورتی دولت مالزی اعلام کرده با توجه به خساراتی که صنعت گردشگری این کشور متحمّل شده، مرزهای مالزی حداکثر تا اول ژانویه 2022 به روی گردشگران بین المللی باز خواهد شد. این تصمیم در حالی گرفته شده که از جمعیت 32 میلیونی مالزی، سه چهارم واکسینه شده‌اند و به نظر می‌رسد شرایط برای باز شدن مرز مالزی فراهم است.

البته این به این معنا نیست که کنترل بیماری در این کشور کاهش می‌یابد، بلکه قرار است مسافران کاملا کنترل شوند و تدابیر لازم برای ورود مسافران بین المللی فراهم شود که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است. 

 البته قرار است پیش از بازگشایی مرز مالزی به صورت عمومی، آخر همین هفته به صورت آزمایشی گروهی از مسافران بین المللی وارد مالزی شوند و از جزیره لنکاوی بازدید کنند. این مسافران باید پس از گذشت 72 ساعت از سفرشان، نتیجه تست منفی PCR خود را ارائه کنند و حداقل 3 روز در این جزیره بمانند؛ امّا شرایط قرنطینه در این جزیره برایشان اعمال نمی‌شود. 

مالزی جزو آخرین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که تصمیم به بازگشایی مرزهایش گرفته است. پیش از این شاهد بازگشایی مرز تایلند بودیم که در حال حاضر تورهایش در حال برگزاری است. امیدواریم هر چه سریعتر اوضاع سفرهای بین المللی به شرایط عادی برگردد و افزایش سفرها منجر به شدت گرفتن بیماری کرونا نشود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار