gardeshban.ir

بدون شک جالب خواهد بود اگر بدانید که فرانسه به‎عنوان یک مقصد گردشگری تنها محدود به موزه‎ها، کاخ‎ها، غذا و نوشیدنی نیست.
کد خبر: ۴۷۳۸۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰-1400 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

طبیعت به فرانسه چشم‎اندازهای غیرقابل باور و بدیعی بخشیده که تنها در مقابل چشم بیننده قابل باور می‎شوند. این مقاصد طبیعی بیشتر فراواقعی و سورئال به نظر می‎رسند. در ادامه، به معرفی 10 مقصد برتر گردشگری طبیعی این کشور می‌پردازیم که هر مسافر  تور فرانسه  باید آن‌ها را ببیند.

1. بونیفیسیو | bonifacio

بونیفیسیو که در گوشه جنوبی جزیره «کورسیکا» قرار گرفته، به‎طور مستقیم با آب‎های مدیترانه در ارتباط است. این منطقه توسط تنگه بونیفیسو از «ساردینیا»ی ایتالیا جدا شده است. چشم‎انداز خیره کننده و ویلاهای ساخته شده بر روی تخته‎سنگ‎ها از دیدنی‎ترین مناطق بونیفیسو به‎ شمار می‎آیند.

جاذبه های طبیعی فرانسه

2. سرزمین‎های مسطح نمکی کامارگو | Camargue Salt Flats

دیدن سرزمین‌های پوشیده شده از بلورهای نمک، در ابتدا ممکن است به صورت دریاچه‌ای از خون به نظر برسند. «کامارگو» یکی از مقصدهای گردشگری فرانسه به حساب می‌آید که این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز را خلق کرده است. کامارگو در واقع دلتایی است که توسط رودخانه‌ای که به دریا می‌ریزد، ایجاد شده است. به باور مردم، بلورهای زیبا و درخشان نمک کامارگو طعم نسیم دریا را با خود دارند و مناسب‎ترین طعم‎دهنده برای استفاده در آشپزی، انواع سالادها و طعم‎دهنده‌ی ماهی به‌شمار می‌آیند.

جاذبه های طبیعی فرانسه

3. صخره ‎های اترتات | Etretat Cliffs

«اترِتات» یک شهرک ساحلی است که در «ساین ماریتایم» در نورماندی شمالی واقع شده است. این صخره‎ها به‎ واسطه‌ی دو طاق طبیعی که بر اثر فرسایش ایجاد شده و همچنین سنگ‎های سفید مشهور، به راحتی از ساحل اتِرتات قابل دیدن هستند. در این منطقه همچنین سنگ معروف 77 متری «آگله» را می‎توان دید.

جاذبه های طبیعی فرانسه

4. آبشارهای ساوتادت | Sautadet

آبشارهای «ساوتادِت» مجموعه‎ای از آبشارهایی است که از رودخانه «چز» ایجاد می‎شود که در نزدیکی روستای «روکه» در جنوب فرانسه قرار دارد. این آبشارها به‎عنوان یک مقصد گردشگری طبیعی، محل مناسبی برای غواصی، شنا و پیاده‎روی روی تخته‎سنگ‎های اطراف آبشار است.

جاذبه های طبیعی فرانسه

5. تلماسه‎ های پیلات | Dune du Pilat

«پیلات» در میان اقیانوس اطلس، منطقه‌ای با جنگل‌های کاج وسیع و یک شبه‌جزیره است. تمامی این مجموعه بر روی بزرگ‌ترین سطح از تلماسه‌ها در اروپا قرار گرفته است. این منطقه تلماسه‎ای در ورودی خلیج آرکاچون واقع شده و مشرف به استان «گیرونده» است. منطقه‌ی پیلات چیزی در حدود 74/2 کیلومتر از شمال تا جنوب و 500 متر از شرق به غرب امتداد دارد که 60 میلیون متر مکعب ماسه را در خود جای داده است. این ماسه‎ها مکان مناسبی برای ورزش‎های ساحلی مثل پاراگلایدر سواری، پرواز هواپیماهای کنترلی و پیاده‎روی است.

جاذبه های طبیعی فرانسه

6. ذخیره‎گاه طبیعی اسکاندولا | Scandola

ذخیره‌گاه طبیعی «اسکاندولا» چشمان هر بیننده را به تماشای سنگ‌های گرانیت قرمز که قدمتی 250 میلیون ساله دارند، دعوت می‎کند. وجود پدیده‎های فرسایشی بر روی این سنگ‌ها، غارها و شکاف‌های زیبایی را ایجاد کرده است. این ذخیره‌گاه که در پارک منطقه‎ای «کورسیکا» قرار دارد، به‌عنوان نمونه‌ای از میراث جهانی فرانسه در یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های طبیعی فرانسه

7. پل طاق‎دار | Pont d’Arc

بازدیدکنندگانی که در رودخانه «آردچه» قایق‌رانی می‌کنند، پلی طبیعی که به پل طاق‌دار معروف است، به آنها خوش آمد می‌گوید؛ مانند یک دروازه که گردشگران را به دره‌های عمیق و باریک آردچه راهنمایی می‎کند. این پل طبیعی دارای 60 متر پهنا و 54 متر ارتفاع است. طاق کنده‎کاری شده‌ی آن برای گردشگرانی که با قایق پارویی از زیر آن عبور می‎کنند بسیار جذاب و دیدنی است. این جاذبه‌ی طبیعی در 5 کیلومتری روستای «والون» در جنوب فرانسه قرار دارد.

جاذبه های طبیعی فرانسه

8. قله میدی اوسائو | Midi d’Ossau

قله «میدی» از آنجا که مشرف به روستای «اوسائو» در رشته‎کوه‎های «پیرنه» است، به‌خاطر شکل خاص و متمایز خود به‎راحتی قابل تشخیص است. این قله در میان تپه‌های بلندی که از غرب به شرق کشیده شده‎اند، خودنمایی می‎کند.

جاذبه های طبیعی فرانسه

9. مون بلان | Mont Blanc

بلندترین قله در رشته‎کوه آلپ و قاره اروپا، خارج از محدوده قفقاز، کوهستان سپید یا  مون بلان  (Mont Blanc) است که در ارتفاع 4810 متری از سطح دریا قرار دارد. این منطقه بخشی از آلپ است که به «گرارین» مشهور است و از تپه‎های «آئوستا» در ایتالیا تا فرانسه امتداد دارد. کوهستان سپید مناسب‎ترین منطقه برای کوهنوردی، پیاده‎روی و اسکی است.

جاذبه های طبیعی فرانسه

10. مجموعه‎ تپه‎های آتشفشانی | Chaîne des Puys

این مجموعه آتشفشانی که از آتشفشان‎های «مونوژن» تشکیل شده است، مساحتی 40 کیلومتری را زیر پوشش قرار می‎دهد که شامل 48 مخروط خاکستر، 8 گنبد گدازه‎ای و 15 چاله انفجاری است. این منطقه در مرکز فرانسه واقع شده است و قدمتی در حدود 95000 تا 8400 ساله دارد. بلندترین قله این مجموعه قله «لاوا» نام دارد.

جاذبه های طبیعی فرانسه


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار