gardeshban.ir

شرکت سیاحتی علیصدر در سال ۲۰۱۶ به عضویت سازمان جهانی گردشگری درآمد و به عنوان عضو وابسته سازمان پذیرفته شد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ در انتخابات اعضای وابسته کاندیدا شده و به هیئت رئیسه این سازمان راه یافت.
کد خبر: ۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰-1400 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیصدر از سال‌های نخست در جلسات و کمیته‌های تخصصی شرکت و برنامه‌های بسیاری در این چارچوب تعریف و اجرا کرد که پر بازخوردترین آن‌ها برگزاری مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و پنل‌ها و نشست‌های تخصصی در سال ۲۰۱۸ بود.

مطابق برنامه استراتژیک و اهداف بلند مدت تعریف شده در حوزه بازاریابی بین‌الملل، شرکت علیصدر برای افزایش سطح و اعتبار و تقویت برند خود، همواره در موضوعات زیر همکاری فعالی با سازمان جهانی گردشگری داشت که تحول الکترونیک، توسعه پایدار و تاب‌آور گردشگری، توسعه فراگیر و الگوی خوشه‌ای، گردشگری در دسترس و گردشگری مذهبی و فرهنگی از جمله این اهداف بود.

همچنین این شرکت، ارتباط مؤثر و مثبتی با سایر اعضا و پرسنل سازمان جهانی برقرار کرده بود، به‌طوری‌که علاوه بر رفع موانع برگزاری مناسب این رویداد، در خلال اجلاس نیز پیشنهاد استفاده از مشاوره شرکت علیصدر ارائه شد و با توجه به پتانسیل گردشگری شهر همدان و تمایل بسیار شهرداری و شورای شهر، شهرداری همدان به عنوان اولین و تنها شهرداری عضو سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد.

در شروع فعالیت شهرداری، ملاقات حضوری عباس صوفی شهردار وقت همدان با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری آقای پولولیکاشویلی و سایر مقامات حاضر سازمان جهانی گردشگری صورت گرفت و در کمیته تخصصی رویکرد توسعه گردشگری شهر همدان معرفی شد.

دبیرکل در سال بعد از شهردار برای کنفرانس لیسبون(کنفرانس ۲۳ شهر مطرح دنیا) دعوت رسمی کرد و قصد آن بود که در کنفرانس، همدان به عنوان شهر گردشگر معرفی شود و پیشنهاد صورت گرفته، بابت استقرار دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در همدان مورد بحث قرار گیرد. اما متاسفانه شهردار نتوانست در این کنفرانس شرکت کند.

پس از مدتی به دلیل عدم پیگیری از سمت شهرداری همدان و عدم تمایل به تمدید عضویت خود، با وجود چندین تذکر و اخطار، عضویت شهرداری به حالت تعلیق و ابطال درآمد.

شرکت سیاحتی علیصدر نیز تا اواخر سال ۲۰۱۹ و شیوع پاندمی ارتباط نزدیک و گسترده خود را با سازمان جهانی گردشگری حفظ کرد و پس از دوبار تغییر در مدیریت شرکت، برنامه‌هایی برای توسعه بازار در بستر تعامل با سازمان جهانی گردشگری در جریان بود.

شرکت سیاحتی علیصدر تا سال ۲۰۲۱ نیز برای دو دوره پیاپی کرسی خود در هیئت رئیسه سازمان جهانی گردشگری را حفظ کرد و در نهایت به دلیل تغییر در روند و نظر مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر در سال‌های اخیر، این شرکت نیز علاقه‌ای به تمدید عضویت خود در سازمان جهانی گردشگری ندارد.

این در حالی است که کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس در این سال‌ها شدیداً بر فعالیت و همکاری خود با سازمان جهانی گردشگری افزوده‌اند و هند نیز به دنبال تصاحب کرسی منطقه‌ای از ایران است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار