gardeshban.ir

گروه‌های موسیقی نواحی و گروه‌های نمایشی در برنامه‌های هنری پاویون ایران در ماه اول آغاز رویدادهای اکسپو ۲۰۲۰ دبی به صورت پیوسته روی صحنه رفتند تا گوشه‌ای از غنای کم‌نظیر فرهنگ و هنر ایران را به رخ جهانیان بکشند.
کد خبر: ۴۷۴۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰-1400 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
در دیدار رئیس نمایندگی ایران در امارات با مدیران بنیاد رودکی، بر محوریت رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو تاکید و در همین دیدار گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد به عنوان متولی اجرای رویدادهای هنری پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه شد.

سید محمد حسینی در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های اکسپو ۲۰۲۰ به اهمیت نقش و جایگاه حوزه فرهنگ و هنر در این رویداد پرداخت، رویدادهای مشترک هنری با سایر کشورها را از نقاط قوت فعالیت‌های پاویون خواند و خواستار افزایش این تعاملات هنری شد.

 بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اجرای رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ است. اجرای گروه‌های موسیقی ترکمن، هرمزگان، گروه نواحی از بوشهر و تکنوازی نقاره از جمله برنامه‌های هنری پاویون ایران بوده است.
 اجرای عروسک‌های غول‌پیکر با روایت داستان‌هایی بومی، اجرای پرفورمنس تهران- دبی به مناسبت هفته شهرها، حضور گروه قصه‌گویی هند در پاویون ایران به مناسبت روز حافظ و اجرای برنامه هنری مشترک از دیگر برنامه‌های هنری پاویون بود. گروه های نواحی ایران همچنین اجراهای مشترکی با با پاویون‌های تایلند و استرالیا داشته‌اند.

نمایشگاه اکسپوی دبی ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا با تاخیر از مهرماه سال جاری (اکتبر ۲۰۲۱) و با حضور ۱۹۲ کشور به مدت ۶ ماه با شعار«ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده»، برگزار می‌شود. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار