gardeshban.ir

شیرینی شکرلمه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه سنتی کشور ترکیه است.
کد خبر: ۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰-1400 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
شیرینی شکرلمه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه سنتی کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکرلمه در ادامه با ما همراه باشید.



مواد لازم شیرینی شکرلمه


آرد ۲ لیوان
پودر شکر ½ لیوان
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
روغن مایع به مقدار کافی
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
تخم خرفه ۱ قاشق چایخوری
شیر ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه شیرینی شکرلمه 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکرلمه به روش ترکیه ای ابتدا آرد را به همراه پودر شکر، آرد نخودچی و بکینگ پودر با هم ترکیب کرده تا با هم یکدست شوند، سپس ترکیب مواد را دو مرتبه الک کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
 
مرحله دوم

در این مرحله پودر هل را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه روغن مایع را کم کم اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد. این خمیر نه باید خیلی سفت باشد، نه خیلی شل.
 
مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، یا اینکه با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله از خمیر به اندازه یک گردوی بزرگ بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار داده و با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم تا حالت بگیرد.

مرحله پنجم

به همین صورت تمام خمیر را شکل داده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه زعفران دم کرده را با کمی شیر ترکیب کرده و با برس روی خمیرها می مالیم. در ادامه روی هر خمیر مقداری تخم خرفه می پاشیم.
 
مرحله ششم

در این مرحله سینی حاوی شیرینی ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه اطراف شیرینی ها به طور کامل طلایی شد، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار