gardeshban.ir

کویر ورزنه یا بیابان خارا در استان اصفهان و در شهر ورزنه و در فاصله حدودا ۱۱۷ کیلومتر تا اصفهان قرار دارد و در بخش شرقی این استان است.
کد خبر: ۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰-1400 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایران سرزمین غنی با جاذبه‌های گردشگری زیبا و طبیعی و دارای طبیعت بکر و متنوع است که در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است. کویرنوردی در ایران در سال‌های اخیر از جمله تفریحات پرطرفدار و لذت‌بخش به‌شمار می‌رود که گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جلب کرده است. 

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای کویرهای متعدد و انبوه در اکثر نقاط کشور است و سالانه پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از ایران و سراسر جهان است که علاوه بر بازدید از کویر می‌توانند از تفریحات هیجان‌انگیزی که در سایت‎‌های کویری است بهره‌مند شوند.

کویر ورزنه؛ جاذبه منحصربفرد و بکر اصفهان +عکس

چرا بازدید از کویر ورزنه اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟

یکی از استان‌های زیبایی که در طول سال می‌توان به آن سفر کرد و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن لذت برد استان اصفهان است. اصفهان از استان‌های کویری و تاریخی ایران است و کویر ورزنه در این استان واقع شده است.

کویر ورزنه یا بیابان خارا در استان اصفهان و در شهر ورزنه و در فاصله حدودا ۱۱۷ کیلومتر تا اصفهان قرار دارد و در بخش شرقی این استان است. کویر ورزنه در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر ورزنه واقع شده و دارای بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویری در ایران است که شامل: زیپ لاین، موتور چهارچرخ، شربت‌خانه، کمپینگ، شترسواری، سافاری و پاراگلایدر می‌شود.

این کویر در طول سال پذیرای گردشگرانی که علاوه بر پیاده‌روی و عکاسی در کویر علاقه بسیاری به ورزش‌های هیجانی دارند، است. این منطقه به دلیل وزش بادهای متفاوت و تپه‌های ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای یکی از متفاوت‌ترین کویرهای ایران بشمار می‌آید.

ویژگی‌های کویر ورزنه

کویر ورزنه به دلیل داشتن سایت کویری و امکانات متنوع و مجهزی که دارد مناسب برای انواع تفریحات ورزشی متنوع است. پیاده‌روی روی رمل‌ها و تپه‌های شنی از جمله تفریحات مورد علاقه گردشگران است که طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر کویرگردی و عکاسی در این منطقه و لذت بردن از سکوت و آرامش بی‌نظیر آن می‌توانید شب‌های ستاره باران کویر را در کمپ کویری تجربه کنید. هم‌چنین این کویر دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است که می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید و از هم‌زیستی با حیوانات لذت ببرید. چادر زدن، شب‌نشینی و عکاسی از شب‌های پرستاره کویر و تماشای مناظر زیبای آن بسیار لذت‌بخش است. برای افرادی که به تفریحات هیجان‌انگیز علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم از تجربه‌های هیجانی غافل نشوند.

تفریحات در کویر ورزنه

سایت تفریحی واحه که در کویر ورزنه واقع شده یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین سایت‌های تفریحی کویری است که ۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این سایت امکانات بسیاری را در خود جای داده که از جمله آن‎‌ها می‌توان به، موتور چهارچرخ یک نفره و دونفره، شترسواری، سافاری، پاراگلایدر، دو زیپ لاین به طول ۳۰ متر و ۴۰۰ متر و کمپینگ اشاره کرد. 

این سایت دارای رستوران با فضای سنتی و شربت‌خانه با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سوپر مارکت، باغ انار، سالن کنسرت روباز و رصدخانه کویرگردان است. از دیگر امکانات ورزشی و تفریحی که در سایت تفریحی واحه است می‌توان به باشگاه تیراندازی، هواپیمای تفریحی، پینت‌بال و مجموعه آبدرمانی اشاره کرد. در کل این است کویری دارای امکانات تفریحی و ورزشی بی‌شماری است که برای علاقه‌مندان بسیار مفرح است. 

هم‌چنین برای اقامت می‌توانید از مجموعه توریستی سایت واحه استفاده کنید که شامل: ۱۵ سوئیت مجلل با ظرفیت ۱۲۰ نفر و امکان کمپینگ و چادر زدن در محوطه آن است. اگر شب قصد ماندن در کویر را نداشتید می‌توانید به اقامتگاه‌های بوم‌گردی واقع در شهر ورزنه بروید.

کویر ورزنه؛ جاذبه منحصربفرد و بکر اصفهان +عکس

شب‌نشینی در کویر ورزنه

شب‌های ستاره باران، سکوت و آرامش یکی از اصلی‌ترین دلایل برای رفتن به کویر است و شب‌نشینی در کویر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای رسیدن به آرامش است. در کویر ورزنه شب‌نشینی با اجرای موسیقی‌های محلی، آتش‌بازی، حرکات نمایشی و مراسم‌های بومی که مربوط به مناسبت‌های مختلف است انجام می‌گیرد

آب و هوای کویر ورزنه

مناطق کویری به دلیل داشتن آب‌وهوای گرم و خشک در طول سال برای سفر مناسب هستند. اما در فصل تابستان و بهار به دلیل گرمای طاقت‌فرسا تحمل آن مشکل است و به همین دلیل بهترین فصل برای سفر به کویر فصل پاییز و زمستان است. در فصل پاییز هوای کویر در طول روز خیلی گرم نیست و در شب هم خیلی سرد نمی‌شود، اما در زمستان شب‌های کویر با سرمای زیاد همراه است، پس اگر در زمستان قصد سفر به کویر را داشتید با لباس مناسب و گرم راهی کویر شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به کویر ورزنه اصفهان

کویر ورزنه علاوه بر سایت تفریحی واحه و رمل‌ها و تپه‌های ماسه‌ای دارای اماکن دیدنی و تاریخی است که در شهر ورزنه قرار دارند و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ورزنه حتما سری به آن‌ها بزنید. از جاذبه‌های ورزنه می‌توان به، مسجد جامع ، پل تاریخی ورزنه، موزه مردم شناسی، آسیاب شتر، گاوچاه حاج ابراهیم ورزنه، برج کبوترخانه ورزنه، قلعه تاریخی قورتان، برج کبوترخانه قورتان و کاروانسرای قلعه خرگوشی اشاره کرد. از جاذبه‌‌های طبیعی اطراف کویر ورزنه هم می‌توان به تالاب گاوخونی، بند شاخ کنار، تخت سرخ و دریاچه نمک خارا اشاره کرد.

چگونه به کویر ورزنه برویم؟

این کویر در مرکز ایران و شرق استان اصفهان واقع شده و برای رفتن به آن ابتدا باید با هواپیا، ماشین یا قطار به اصفهان آمده و از آنجا خود را به شهر ورزنه برسانید. برای رفتن به اصفهان از تهران راحت‌ترین راه پرواز تهران- اصفهان است که در اکثر روزهای هفته برقرار است. از اصفهان تا کویر ورزنه ۱۱۷ کیلومتر راه است و باید خود را با ماشین به شهر ورزنه رسانده و سپس ۱۰ کیلومتر به سمت کویر ورزنه بروید.
اگر قصد رفتن با ماشین شخصی را دارید می‌توانید مسیر گفته شده را با ماشین شخصی و یا ماشین‌های آفرود که مناسب‌تر هستند طی کنید. همین‌طور می‌توانید با هواپیما خود را از همه‌جای ایران به اصفهان برسانید و سپس با استفاده از تورهای کویرگردی یا ماشین‌های ورزنه به شهر ورزنه و از آن‌جا به کویر ورزنه بروید. 

سخن پایانی

کویرگردی از جمله تفریحات هیجان‌انگیز است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده و ایران به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای کویرهای بی‌شماریاست. کویر ورزنه در استان اصفهان نیز یکی از کویرهای پرطرفدار است که در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار