gardeshban.ir

آبشار سنگان سولقان از آبشارهای نزدیک شهر تهران است که به دلیل ارتفاع بلندی که دارد شناخته شده است.
کد خبر: ۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار سنگان سولقان از آبشارهای نزدیک شهر تهران است که به دلیل ارتفاع بلندی که دارد شناخته شده است. آبشار زیبایی خاص خود را دارد و افراد زیادی هستند که حتی ممکن است بارها و بارها تعطیلات خود را در کنار آبشارها بگذرانند. 

فضای بلندی و رطوبت بالای هوا در اطراف آبشار و هوایی خنک و مطبوع همگی دست به دست هم داده‌اند تا اتراق را کنار آبشار برای گردشگران جذاب کنند. این آبشار که در قسمت شمال غربی روستای سنگان قرار دارد از ارتفاع حدود ۳۰ متر به پایین می‌ریزد. صخره‌های بزرگ یکدست که آب از بالای آن سقوط می‌کند.

زیبایی بی‌نظیر آبشار سنگان سولقان و نزدیک بودن آن به تهران باعث شده است تا افراد زیادی در روزهای تعطیل و آخر هفته به سمت این روستا و آبشار راهی شوند. مسیر آبشار آن‌قدر زیباست که شما را به وجد می‌آورد در هر فصلی از سال می‌توانید برای دیدن آبشار سنگان برنامه‌ریزی کنید. البته در هوای گرم تابستان بیشتر شما را به سمت خود می‌کشاند؛ اما فصل بهار که همه جا پر از شکوفه و گل است زیبای خاصی را در مسیر می‌بیند. 

آبشار سنگان سولقان؛ آبشاری مرتفع و معروف در نزدیکی تهران +عکس

از طرفی زمستان هم آبشار سنگان حالت یخ‌زده و زیبایی دارد که برای عکس‌برداری و دیدن آن افراد زیادی سختی سفر را بر خود هموار می‌کنند. در یک روز تعطیل می‌توانید به‌راحتی خود را به این آبشار زیبا و جذاب برسانید.

محیط اطراف آبشار پر از زیبایی است؛ کوه عظیم با صخره‌هایی بزرگ، امکان کوهنوردی و صخره‌نوردی را برای دوستداران این ورزش فراهم می‌کند. غارهای کوچک و بزرگ در اطراف آبشار از جاذبه‌های دیگری است که شما را به سمت خود می‌کشاند. این آبشار زیبا و جذاب حس آرامش به شما می‌دهد. به گونه‌ای که دوست دارید ساعت‌ها با صدای دلنشین آبشار و در این هوای خوب بنشینید و استراحت کنید. 

البته برای رسیدن به آبشار سنگان سولقان باید پیاده‌روی هم داشته باشید؛ اما زیبایی‌های مسیر در کنار باغ‌ها و طبیعت خاص منطقه اجازه نمی‌دهد که در این مسیر احساس خستگی به شما دست دهد. اگر می‌خواهید بیشتر با آبشار سنگان سولقان آشنا شوید با ما همراه باشید.

چرا بازدید از آبشار سنگان سولقان را پیشنهاد می‌کنیم؟

اما ممکن است از خودتان بپرسید، آبشار سنگان چه ویژگی‌هایی دارد که طرفداران زیادی را در طول سال و حتی در روز زمستان به سمت خود می‌کشاند؟ این آبشار پر از زیبایی و جذابیت است. به طور کلی آبشار همیشه طرفداران خاص خود را دارد اما آبشار سنگان شرایط خاصی برای بازدید از آن وجود دارد که دیدن آن را حتی یک بار هم که شده پیشنهاد می‌کنیم. برخی از ویژگی‌های خاص آبشار سنگان سولقان به‌صورت زیر هستند:

• دسترسی راحت برای رسیدن به آبشار
• جاذبه های گردشگری مختلفی اطراف آن
• امکان کوهنوردی و صخره نوردی در نزدیکی آبشار
• وجود غارهای متعدد
• طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه

آبشار سنگان سولقان؛ آبشاری مرتفع و معروف در نزدیکی تهران +عکس

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

از همان ابتدا که پای در سفر می‌گذارید، با زیبایی‌های مختلفی روبرو می‌شوید. برای دیدن آبشار سنگان سولقان باید ابتدا از روستاهای زیادی بگذرید. اگر می‌خواهید یک روز حال خود را خوب کنید و از دیدن آبشار سولقان بهره ببرید، حتماً باید صبح زود برنامه خود را شروع کنید. اگر در تهران اقامت دارید که سریع‌تر بار سفر را ببندید. اگر از شهرهای دیگر قصد دیدن آبشار سنگان را دارید، می‌توانید بلیط هواپیمای تهران بگیرید و ابتدا خودتان را به تهران برسانید. سپس در یک صبح دل‌انگیز عازم روستای سنگان شوید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

این روستا حدود ۲۰ کیلومتری تهران است هنگامی که وارد روستا می‌شوید، مقداری از مسیر را می‌توانید با خودروی خود بروید و سپس باید خودرو را پارک کرده و پیاده‌روی را به سمت آبشار ادامه دهید. در این مسیر پیاده‌روی، باغ‌های متعددی وجود دارند که از آنها عبور می‌کنید. سپس در یک مسیر شیب‌دار به سمت جلو می‌روید و پس از عبور از باغ‌ها در دامنه کوه روی یال این کوه بزرگ حرکت می‌کنید که زیبایی آن شما را به وجد می‌آورد. 

باغ‌های پر از درخت و طراوت، حاصل رودخانه‌ای است که سنگان نام دارد و به سمت این روستا سرازیر می‌شود. این رودخانه باغ‌های اطراف آن را حسابی سیراب می‌کند و همین عامل هم سبب شده است تا طبیعتی زیبا در این منطقه به چشم بخورد.

به آبشار سنگان سولقان که می‌رسید عظمت آبشار شما را شگفت‌زده می‌کند. صخره‌های بسیار بزرگ که بالای آن آبی زلال روان است. دیدن این آبشار معمولاً برای تابستان و بهار که هوا مناسب‌تر است طرفدار دارد؛ اما دیدن یک آبشار یخ‌زده با یخ‌هایی شکل گرفته و متبلور زیبایی خاص خود را دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. 

کنار آبشار غارهای کوچک و بزرگی وجود دارند که دیدن آنها برایتان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفرتان است. البته نگران نباشید در کنار این آبشار بزرگ و صخره‌ها، قسمت‌های صافی هم وجود دارد که می‌توانید کمپ بزنید و استراحت کنید از دیدن زیبایی آبشار لذت ببرید.

چگونه به آبشار سنگان سولقان برویم؟

اما چگونه می‌توان به آبشار سنگان سولقان رفت؟ همان‌طور که گفته شد آبشار در نزدیکی تهران واقع شده است. اگر دوست دارید که در یک روز تعطیل آبشار را ببینید به‌راحتی می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیمای سفر مارکت راهی تهران شوید. سپس سوار خودرو شده و خود را به آبشار بلند سنگان برسانید. 

حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه قله پهنه حصار این آبشار واقع شده است. از تهران راهی روستای سنگان می‌شوید و حدود نیم ساعت بعد خود را در روستا می‌بینید؛ اما باید خودروی‌تان را پارک کنید و مسیر پیاده‌روی را در یال‌های کوه ادامه دهید؛ مسیری زیبا و جذاب که چشمتان را می‌نوازد. حال که پای در مسیر گذاشتید حدود دو کیلومتر پیاده‌روی می‌کنید و آبشار عظیمی را روبروی خود می‌بینید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار سنگان سولقان

در نزدیکی آبشار جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارند که این تور ویژه نه‌تنها دیدن آبشار را برایتان میسر می‌کند، بلکه می‌توانید از روستای زیبای سنگان هم دیدن کنید. در این روستا باغ‌های متعدد و زیبایی وجود دارند که هیچگاه زیبایی آنها را از یاد نمی‌برید. در کنار آبشار سنگان، غارهای کوچک و بزرگ قرار دارند. دیدن این غارها را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یک غارنوردی جذاب داشته باشیم.

البته امامزاده‌هایی مانند امامزاده عمادالدین و امام زاده قاسم هم در این روستا واقع شده‌اند که زیارتی در این فضای معنوی خالی از لطف نیست.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار سنگان سولقان

البته حالا که سفر را بر خود هموار کرده‌اید و یک گردش بی‌نظیر در اطراف آبشار سنگان سولقان داشتید، باید پس از تمام شدن روز یک استراحت کوتاهی کنید و به‌راحتی با خرید بلیط هواپیما ارزان به شهر خودتان برگردید. حتی ممکن است دوست داشته باشید چند روزی را در منطقه سنگان اقامت کنید. 

برای اقامت هم می‌توانید از هتل‌های تهران استفاده کنید. جالب است بدانید که اقامتگاه سنگی سنگان خود یک جاذبه گردشگری است که می‌توانید آن را تجربه کنید. اقامتگاه بوم‌گردی سنگان دارای دو کلبه سنگی است که می‌توانید موزه گیاهان دارویی و سایت پرورش زنبورعسل را هم در آن ببینید.

• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی روستای سنگان ۲ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار