gardeshban.ir

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به کریاکوس میتسوتاکیس، همتای یونانی خود گفت که مجسمه‌های پارتنون (مرمرنماهای الگین) که یونان خواستار بازگشت آن‌ها از لندن به آتن است، متعلق به موزه بریتانیا است.
کد خبر: ۴۷۴۸۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
یونان از سال ۱۸۳۲ خواستار بازگشت این مجسمه‌ها شده؛ مجسمه‌هایی که در ابتدای قرن ۱۹ زمانی که یونان تحت قانون عثمانی بود، از "معبد پارتنون" در آتن توسط لرد الگین، دیپلمات انگلیسی خارج شد.

دفتر جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد که میتسوتاکیس مسئله مجسمه‌ها را در هنگام دیدار دو رهبر در "داونینگ استریت" مطرح کرده است.

در این بیانیه آمده است: جانسون گفت که او احساس مردم یونان را درخصوص این مسئله درک می‌کند اما این موضوع به مدیران و امانت‌داران موزه بریتانیا مربوط می‌شود.

این مسئله صحبت‌های میتسوتاکیس مبنی بر "مذاکرات بین دو کشور درخصوص این مسئله" را نقض می‌کند.

جانسون در ماه مارس به روزنامه‌های یونان گفت که این مجسمه‌ها براساس قوانین و مقررات زمان خودش توسط لرد الگین از آتن خارج شده و مالکیت آن‌ها به مدیران و امانت‌داران موزه بریتانیا واگذار شده است.

موزه بریتانیا اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گفت‌وگویی با دولت یونان درخصوص این مسئله صورت نگرفته است. این موزه همچنین اعلام کرد که الگین کاملا قانونی این مجسمه‌ها را از آتن خارج کرده و آن‌ها نقش مهمی را در این دنیای به‌هم‌پیوسته ایفا می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار