gardeshban.ir

گزارش/
فهرستی از کشورهایی ارائه می‌شود که در منطقه آسیا و اقیانوسیه مشغول بازگشایی مرزها هستند؛ همچنین کشورهایی که ورود به آنها همچنان ممنوع است.
کد خبر: ۴۷۵۱۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰-1400 August 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازگشایی مرزهای تایلند به روی گردشگران خارجیِ واکسینه شده که خبر آن به‌تازگی اعلام شد، به معنای تسهیل کنترل‌های مرزی در بسیاری از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه است؛ منطقه‌ای که در رفع محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیار کندتر از کشورهای غربی اقدام کرد.

تصمیم کشورها به بازگشایی مرزها در حالی گرفته شده که بانک جهانی از کاهش ۵.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی جهان در سال جاری میلادی میلادی خبر داده که بزرگترین کاهش از سال ۱۹۴۵ میلادی تا کنون یعنی دوران پس از جنگ جهانی دوم است.

تنها در تایلند، شیوع کرونا بیش از ۵۰ میلیارد دلار به بخش گردشگری این کشور (موتور اقتصادی تایلند) ضرر وارد کرده و باعث از بین رفتن صدها شغل شده است. درآمدزایی بخش گردشگری تایلند در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۱ میلیارد دلار در مقایسه با ۶۳.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

در ادامه فهرستی از کشورهایی ارائه می‌شود که در منطقه آسیا و اقیانوسیه مشغول بازگشایی مرزها هستند؛ همچنین کشورهایی که ورود به آنها همچنان ممنوع است.

کشورهای جنوب‌شرق آسیا

تایلند با هدف احیای صنعت گردشگری خود، از دوشنبه اول نوامبر به مسافران واکسینه شده از ۴۶ کشور و منطقه اجازه می‌دهد تا بدون قرنطینه وارد شوند.

این کشورها و مناطق عبارتند از: آلمان، عربستان سعودی، استرالیا، اتریش، بحرین، بلژیک، بوتان، برونئی، بلغارستان، کامبوج، کانادا، شیلی، چین، قبرس، کره جنوبی، دانمارک، امارات عربی متحده، اسپانیا، استونی، ایالات متحده آمریکا، فنلاند، فرانسه، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، ایسلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیتوانی، مالزی، مالت، نروژ، نیوزیلند، هلند، لهستان، پرتغال، قطر، چک جمهوری، بریتانیا، سنگاپور، اسلوونی، سوئد، سوئیس.

سنگاپور نیز معافیت از قرنطینه را برای مسافران واکسینه شده از ۱۰ کشور جهان از جمله ایالات متحده و چندین کشور اروپایی آغاز کرده است و اعلام کرده که به زودی شمار دیگری از کشورها به این فهرست اضافه خواهد شد.

اندونزی از بازگشایی جزیره بالی به روی گردشگران برخی کشورها خبر داد؛ اگرچه مسافران همچنان در بدو ورود با قرنطینه پنج‌روزه روبرو هستند.

ویتنام قصد دارد از ماه آینده به بازدیدکنندگان خارجی اجازه سفر به جزیره فوکوک را بدهد و مالزی نیز برنامه مشابهی برای جزیره لنکاوی دارد.

کامبوج اعلام کرد سواحل سیهانوکویل، کوه رانگ و دارا ساکور را از ۳۰ نوامبر به روی گردشگران باز خواهد کرد.

مرزهای برخی کشورها از جمله فیلیپین و میانمار همچنان به روی گردشگران خارجی بسته هستند.

کشورهای شمال‌شرق آسیا

سرزمین اصلی چین، جایی که کووید۱۹ برای اولین بار در سال گذشته دیده شد، همچنان مانند کره جنوبی و ژاپن به روی گردشگران خارجی بسته است.

هنگ کنگ نیز یکی از سخت‌ترین تدابیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به اجرا گذاشته است که ۲۱ روز قرنطینه برای مسافران از جملۀ آنهاست و همین مساله صنعت گردشگری این کشور را فلج کرده است.

کشورهای واقع در جنوب آسیا

هند پس از پشت سر گذاشتن یکی از بدترین بحران‌های شیوع کرونا در جهان، از این ماه مرزهایش را به روی پروازهای چارتر گردشگران خارجی باز کرد و از اواسط نوامبر نیز به گردشگران اجازه می‌دهد در تمام پروازها حضور داشته باشند. مقررات مربوط به انجام تست کرونا و قرنطینه گزدشگران، برای هر گردشگر بسته به کشور مبدأ، متفاوت است.

نپال از ماه گذشته صدور ویزای در بدو ورود برای گردشگران واکسینه شده را آغاز کرد و قرنطینه را کنار گذاشت تا بار دیگر کوهنوردان خارجی را جذب کند. پیش از این در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از یک میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده بودند، اما این تعداد در سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافت.

مالدیو از اولین کشورهایی است که در این منطقه مرزهای خود را باز کرد. این کشور از ژوئیه سال گذشته به گردشگران خارجی اجازه ورود داد. تعداد گردشگرانی که از این کشور مرجانی اقیانوس هند بازدید کرده‌ند در سال گذشته پس از بازگشایی مرزها به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافت و مقامات انتظار دارند که امسال ۱.۵ میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.

سریلانکا در ۷ اکتبر مرزهای بین‌المللی خود را به روی گردشگران کاملاً واکسینه‌ شده باز کرد؛ آنهم بدون هیچ‌گونه الزامات قرنطینه‌ای.

پاکستان به بازدیدکنندگان خارجی به شرط داشتن مدارک واکسیناسیون و آزمایش منفی کووید۱۹ اجازه ورود داده است.

استرالیا و اقیانوس آرام

استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که از اول ماه نوامبر برای شهروندان خود و دیگر ساکنان کاملاً واکسینه شدۀ این کشور، ممنوعیت سفر به خارج را لغو می‌کند. استرالیا که در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا مرزهای خود را بست و تدابیر سختگیرانه‌ای در ایالت‌هایش به اجرا گذاشت، قصد دارد در پایان سال جاری میلادی مرزهای خود را به روی نیروی کار ماهر و دانشجویان بین‌المللی نیز باز کند.

مرزهای نیوزیلند همچنان به روی بازدیدکنندگان خارجی بسته است و هیچ تاریخی را برای بازگشایی اعلام نکرده است.

فیجی که اقتصادش به شدت به گردشگری وابسته است، قصد دارد از اول دسامبر به مسافران واکسینه شده از کشورهای اروپایی و آسیایی همچنین مسافران ایالات متحده اجازه دهد بدون قرنطینه وارد این کشور شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار