gardeshban.ir

کوکوی تره تبریزی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو سبزی است که درست کردن آن بسیار ساده و راحت است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.
کد خبر: ۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰-1400 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوکو سبزی یکی از بهترین و سالم‌ترین غذا‌ها برای شام و عصرانه است که انواع متفاوتی دارد. کوکوی تره تبریزی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو سبزی است که درست کردن آن بسیار ساده و راحت است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. این کوکو عطر بی‌نظیری دارد و در مدت زمان کوتاهی حاضر می‌شود. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کوکو سبزی تره فرنگی تبریزی خوشمزه و مجلسی را ترکیبی از زرشک و گردو در ادامه  یاد بگیرید.



مواد لازم برای ۴ نفر

سیر: ۲ حبه

تره: ۸۰۰ گرم

گردو: ۵۰ گرم

تخم مرغ: ۴ عدد

زرشک: به مقدار لازم

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو تره فرنگی تبریزی خوشمزه باید تره‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس آن‌ها را با کمک چاقو یا غذاساز کاملاً خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. حالا سیر را بشویید و سپس با کمک رنده ریز کنید و به تره‌ها اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

در دومین مرحله از طرز تهیه کوکو تره تبریزی خوشمزه تخم مرغ‌ها را بشکنید و به مخلوط تره و سیر اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به کوکو بزنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. بهتر است برای هم زدن این ترکیب از چنگال استفاده کنید تا تخم مرغ‌ها خوب با هم ترکیب شوند. سپس گردو‌ها را کمک چاقو خرد کنید و به همراه کمی زرشک به سایر مواد اضافه کنید و هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی تره خوشمزه تبریزی باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و با شعله ملایم روی گاز قرار دهید. اجازه دهید روغن داغ شود، سپس همه مواد کوکو را داخل ماهیتابه بریزید و خوب در آن پهن کنید. چند دقیقه صبر کنید تا کوکو کاملاً سرخ شود، سپس آن را از وسط به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، هر یک از این چهار بخش را برگردانید تا طرف دیگر کوکو نیز کاملاً سرخ شود.

فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو تره تبریزی خوشمزه

*شما می‌توانید برای اینکه این کوکو را به صورت رژیمی درست کنید، آن را در فر قرار دهید. برای تهیه کوکو تره در فر باید مواد کوکو را در یک قالب بریزید و در فر بگذارید تا بدون استفاده از روغن پخته شود.

*هر چقدر تخم مرغ‌ها را بهتر هم بزنید، کوکوی شما بیشتر پف می‌کند و ظاهر آن زیباتر می‌شود. برخی افراد برای پف بیشتر کوکوی تره، مقداری بیکینگ پودر نیز به آن اضافه می‌کنند.

*اگر دوست ندارید هنگام خوردن کوکو زیر دندان گردوی درشت را احساس کنید، می‌توانید آن را کاملاً ریز کنید و بعد به مواد کوکو اضافه کنید.

*می‌توانید برای درست کردن این کوکو به جای پخت یکباره آن، چند کوکوی کوچک درست کنید.

*طرز تهیه کوکو تره و پیازچه و همچنین کوکو تره و اسفناج نیز به همین صورت است و می‌توانید تنها با اضافه کردن پیازچه خرد شده و اسفناج خرد شده، طعم متفاوتی به این کوکوی خوشمزه ببخشید.

*برای این که ظاهر کوکوی شما مجلسی‌تر شود می‌توانید بعد از ریختن مواد کوکو داخل ماهیتابه و صاف کردن مواد، مقداری زرشک و گردو روی آن بریزید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار