gardeshban.ir

منطقه آب پری در پنج کیلومتری شهرستان نور استان مازندران و در نزدیکی شهرستان رویان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهرستان رویان و جنگل‌های زیبایش برای همه ایرانی‌ها شناخته‌شده است. هرگاه نام مازندران و شهر رویان به میان می‌آید، بسیاری از ما تصویری از بهشتی زیبا و مه‌آلود را می‌بینیم که نفس کشیدن در آن روح و جان ما را تازه می‌کند. 

منطقه پری او (پری آب) یا آب پری یکی از همین بهشت‌های زمینی است که طبیعتی زیبا و دست‌نخورده دارد. آبشار آب پری رویان آن نیز منظره‌ای تماشایی و بی‌نظیر را در معرض دید همگان قرار داده است.

آبشار آب پری رویان؛ طبیعتی باشکوه در جنگل های مازندران+عکس

منطقه آب پری در پنج کیلومتری شهرستان نور استان مازندران و در نزدیکی شهرستان رویان قرار گرفته است. نام قدیمی رویان علمده بود که برخی از مردم هنوز هم این منطقه دیدنی را با این نام می‌شناسند. از شگفتی‌های این منطقه تفاوت دمای بالای آن با رویان است. دمای هوای آب پری تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پائین‌تر از شهر رویان است که در نزدیکی آن قرار دارد.

آبشار آب پری شباهت زیادی به آبشارهایی که همیشه دیده‌اید ندارد. این آبشار از چشمه‌ای در بالادست سرچشمه می‌گیرد و از میان سنگ‌هایی که در اثر رانش زمین به پائین افتاده‌اند، راه خود را باز کرده و مانند رودی جریان دارد. سنگ‌های کف آبشار و پوشش گیاهی اطراف آن، با آبی که روان است، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت را پدید آورده که فراموش‌شدنی نیست.

چرا بازدید از آبشار آب پری رویان را پیشنهاد می کنیم؟

* آبشار آب پری یک بنای تاریخی نیست که در دل منطقه‌ای کویری ساخته شده باشد. این آبشار جزئی از طبیعتی باشکوه است که در دل منطقه‌ای جنگلی قرار گرفته و هر گوشه آن روح‌بخش و جان‌افزا است. دیدن این آبشار بهانه‌ای برای دیدن جنگل‌های سبز مازندران و لذت بردن از هوا و منظره‌های زیبای آنجا است.

* در دیدار از آبشار آب پری هرچه به سمت بالای جاده می‌روید، خیابان‌ها خلوت‌تر و دنج‌تر، و هوا خنک‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. وقتی از غوغای شهر و خودروهای شهری دور شدید، همان‌طور که هوای مرطوب معطر به بوی گیاهان را تنفس می‌کنید، دقیقه‌ای سکوت کنید و به صدای طبیعت و پرندگان گوش دهید.

* درختان بلند دوسوی جاده رویان به آب پری و پیچ‌وخم جاده آن نیز تصویری از این طبیعت زیبا را در ذهن شما ماندگار خواهد کرد.

* فضای آب پری برای کسانی که اهل کمپینگ و پیک‌نیک هستند هم مناسب چادر زدن و ساعت‌ها یا شبی را در آنجا سپری کردن است.

* دلیل دیگری برای رفتن به این منطقه بی‌همتا، عکاسی از آن است. هر گوشه‌ای از طبیعت زیبای آب پری می‌تواند سوژه عکاسان حرفه‌ای و آماتور قرار ‌گیرد.

* در نزدیکی آبشار آب پری رویان دکه‌های مواد خوراکی مانند آش، نان محلی، چای و خوراکی‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید با خوردن و نوشیدن آنچه دوست دارید، قوایی هم تازه کنید.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار آب پری رویان

از هر سو که به دیدن آبشار آب پری رویان بروید، باید از جاده‌های اطراف آن گذر کنید. جاده‌هایی سرسبز و مارپیچ که گذشتن از آنها روح و جان انسان را تازه می‌کند. جاده‌هایی با درختان بلند کاج و افرا در دو طرف جاده که شما را از سروصدای زندگی روزمره و شلوغ شهری جدا می‌کند و به منطقه مه‌آلود و جنگلی آب پری می‌رساند.

دانستن یک نکته شاید برای شما هم جالب باشد و آن اینکه نام این منطقه ریشه در افسانه‌ای قدیمی دارد. بومی‌های منطقه اعتقاد داشتند، زمانی در این منطقه جن و پری زندگی می‌کرده و به همین دلیل آن را پری او می‌نامیدند که به معنای آب پری است.

چگونه به آبشار آب پری رویان برویم؟

اگر اهل سفر هوایی هستید، نزدیک‌ترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه نوشهر است. پس در هر شهری از ایران که هستید، با خرید بلیط نوشهر از سفر مارکت نخستین قدم را برای دیدن این طبیعت زیبا بردارید. برای خرید بلیط نوشهر نیازی به مراجعه حضوری نیست. این روزها خرید آنلاین بلیط هواپیما نیاز شما را برطرف می‌کند. بین نوشهر تا آبشار آب پری ۵۹ کیلومتر فاصله است که این مسیر را می‌توانید با خودروی سواری بروید و از مناظر بین راه بیشترین لذت را ببرید.

اگر هم مانند بسیاری از مردم با خودروی خود به این سفر می‌روید، به سمت شهرستان نور برانید. فاصله شهر رویان تا نور ۵ کیلومتر است. پس از رسیدن به شهر رویان، جاده بلده را در پیش بگیرید و از بازار بزرگ این شهر مستقیم به سمت آب پری و آبشار زیبای آن برانید.

آبشار آب پری رویان؛ طبیعتی باشکوه در جنگل های مازندران+عکس

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار آب پری رویان

همه مناطق دوروبر آب پری، جنگلی و سرسبز و زیباست. همه ایرانیان جنگل زیبای رویان را می‌شناسند. هرگاه به آبشار آب پری رویان رفتید، سری هم به جنگل رویان بزنید که در یک کیلومتری این آبشار قرار گرفته است. کمی دورتر پارک جنگلی کشپل رویان است. دریاچه الیمالات، کاخ تمشیان، جنگل گلندرود، آبشار کپ، پارک جنگلی نور، آبشار حرام او و شهر بلده هم در فاصله‌هایی دورتر از این آبشار قرار گرفته است که دیدن هیچ‌کدام از آنها را نباید از دست بدهید.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار آب پری رویان

در فاصله خیلی نزدیک به آبشار پری او اقامتگاهی دیده نمی‌شود، اما در شهرستان نور و در فاصله ۲۰ کیلومتری آبشار آب پری هتل‌های مختلفی است که از نظر زمانی حدود بیست دقیقه تا این مکان فاصله دارد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی را هم در فاصله‌ای دورتر می‌توانید بیابید. البته مانند همه شهرهای استان مازندران، ویلاها و سوئیت‌های زیادی از طرف ساکنان رویان و نور به مسافران اجاره داده می‌شود که می‌توانند پذیرای شما هم باشند.

سخن پایانی

همه آنها که سری به جنگل‌های مازندران زده‌اند، می‌دانند هوای این مناطق خنک است. پس بهترین زمان برای رفتن به مناطق جنگلی مانند آبشار آب پری رویان فصل تابستان است. البته رفتن در فصل‌های بهار و پائیز نیز لذت خود را دارد. فصل پائیز جلوه‌ای دیگر از طبیعت رویان را با برگ‌های رنگین زرد، نارنجی و قرمز برای همگان پدیدار می‌کند. زمستان این منطقه هم زیبایی منحصربه‌فردی دارد و پوشش برفی آن صحنه‌های بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

فرقی نمی‌کند در چه فصلی به دیدن آبشار زیبای پری او می‌روید. در هر فصلی به دیدار شگفتی‌های طبیعت ایران رفتید، یادتان باشد با پاسداری از طبیعت و رها نکردن زباله‌های خود در آن، این گنجینه‌های ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار