gardeshban.ir

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سفرهای دریایی و استفاده از شناورها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ابتدای آذرماه منوط به ارائه کارت واکسن و زدن دو دُز واکسن خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۶۸۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰-1400 September 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
حسین عباس‌نژاد، در توضیح جزئیات انجام سفرهای دریایی از ابتدای آذرماه گفت: در بحث هوشمندسازی دستورالعمل‌ها جلسات متعددی با نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شد و جوانب مختلف بررسی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برخی از بنادر اصلی خصوصا در استان هرمزگان سیستم بلیت الکترونیک دارند و این امکان فراهم است که بتوانیم هوشمند سازی دستورالعمل‌ها را اجرایی کنیم.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ماهیت سفرهای دریایی همانند سفرهای هوایی و زمینی نیست و اصل قضیه که باید مسافران شناورها مشخص و کنترل شده باشند تا همه گیری شیوع کرونا کنترل شود نیازمند ارائه راهکار است که راهکارها نیز ارائه شده و در حال بررسی است و با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

عباس نژاد تاکید کرد: مشکل زیر ساختی و نرم افزاری در زمینه هوشمند سازی دستورالعمل‌ها وجود ندارد و فقط باید مدل کنترلی ایجاد شود تا بتوانیم لیست افرادی که وارد شناورها می‌شوند را داشته باشیم که این مورد از مدت‌ها قبل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تمام دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بدون کم و کاست از سوی سازمان اجرا می‌شود به این ترتیب سفرهای دریایی و استفاده از شناورها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ابتدای آذرماه منوط به ارائه کارت واکسن و زدن دو دُز واکسن خواهد بود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: البته از ابتدای آذرماه کنترل‌ها و بررسی‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و در تلاشیم که به صورت نرم افزاری این موضوع پیاده شود که در این زمینه با وزارت بهداشت در ارتباط هستیم تا موضوع نهایی شود.

عباس نژاد گفت: در حال حاضر سیستم ما برای کنترل واکسن مسافران به سیستم وزارت بهداشت متصل است و کنترل‌های لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص از سرگیری سفرهای خارجی دریایی گفت: با توجه به کاهش پیک کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها و وضعیت شناورها ما آمادگی لازم برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی را داریم، اما راه اندازی مجدد این سفرها به طرف مقابل نیز بستگی دارد و در این زمینه وزارت امور خارجه نیز برای از سرگیری سفرها در تلاش است تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار