gardeshban.ir

یک موزائیک رومی نفیس سال‌ها در یک آپارتمان به عنوان میز قهوه مورد استفاده قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۷۲۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک موزائیک رومی تاریخی و ارزشمند که زمانی برای مزین کردن کشتی امپراتور «کالیگولا» مورد استفاده قرار می‌گرفت حدود ۵۰ سال در یک آپارتمان واقع در نیویورک به عنوان میز قهوه مورد استفاده بود.

موزائیک‌ تاریخی که میز قهوه شد

«داریو دل بوفالو» که یک کارشناس ایتالیایی سنگ و مرمر تاریخی است این موزائیک را کشف کرده است.

«دل بوفالو» در سال ۲۰۱۳،‌ در نیویورک  درباره کتابش که درباره سنگ‌های بنفش مایل به سرخ است، سخنرانی و نسخه‌هایی از آن را امضا کرد.

در این کتاب عکسی از یک موزائیک که سال‌ها گم شده بود نیز به چاپ رسیده است. این موزائیک درحقیقت بخشی از کفپوش یکی از کشتی‌های عظیم غرق‌شده امپراتور «کالیگولا» بوده است.

این موزائیک به همراه سایر آثار تاریخی کشتی در دهه ۳۰ میلادی از دریاچه خارج و به یک موزه منتقل شدند. در سال ۱۹۴۴ همزمان با عقب‌نشینی نازی‌ها از ایتالیا کشتی‌های «کالیگولا» و آثار تاریخی آن در آتش سوختند.

حدود ۷۰ سال پس از این واقعه،‌ «دل بوفالو»‌ صحبت‌های زنی را شنید که می‌گفت موزائیکی را که عکس آن در این کتاب چاپ شده است در اختیار دارد. با پیگیری های این کارشناس مشخص شد این خانم موزائیک یادشده را در آپارتمانش واقع در منهتن نگهداری می‌کند.

این خانم یک خریدار آثار هنری و یک گالری‌دار است که این موزائیک را در دهه ۶۰ میلادی از یک خانواده اشرافی ایتالیایی خریداری کرده و در بازگشت به نیویورک آن را به یک میز قهوه تبدیل کرده است. 

شواهد نشان می‌دهند این موزائیک احتمالا در دوران جنگ جهانی دوم به سرقت رفته است. با این حال این موزائیک پس از استرداد به ایتالیا اکنون در موزه کشتی‌های رومی واقع در «نمی»‌ نگهداری می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار