gardeshban.ir

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصمیم فروش و واگذاری ساختمان اداری این سازمان را جدی دانست و گفت: در آمد حاصل از فروش ساختمان منطقه آزاد اروند صرف زیرساخت‌ها در شهرهای آبادان و خرمشهر می شود.
کد خبر: ۴۷۷۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰-1400 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا اسکندری سه‌شنبه اظهار داشت: پس از اعلام فروش ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند از سوی دبیر شواری عالی مناطق آزاد، نهادها و سرمایه گذارانی برای خرید این ساختمان ابراز تمایل کردند که در سفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی توافق اولیه‌ نیز حاصل شد.

وی افزود: با ایجاد یک مرکز جامع دانشگاهی، خصوصا دانشکده‌های بین المللی در این ساختمان و جذب دانشجویان خارجی، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی در بین مناطق آزاد را خواهد داشت و بی‌تردید از عواید آن زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی منطقه نیز رشد چشم‌گیری خواهند داشت.

اسکندری بیان کرد: همجواری اروند با کشورهای همسایه خصوصا عراق، از جمله ظرفیت‌های قابل توجه این منطقه است که می‌تواند دانشجویان بسیاری را جذب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر کند و به دنبال آن مبحث گردشگری به ویژه گردشگری سلامت را بیش از پیش شکوفا و توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به  تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر واگذاری املاک دولتی، گفت: به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شده تا سقف ۱۷۶ هزار میلیارد ریال از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت جمهوری اسلامی ایران به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم (۸۳) قانون اساسی را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیات وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه کشور مهرماه سال جاری با سفر به منطقه آزاد اروند از فروش ساختمان مجلل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون واقع است. 
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار