gardeshban.ir

حین بازدید از شهر بروکسل، یکی از اماکنی که حتماً باید ببینید، گراند پلس (Grand Place) با جاذبه‌های متعدد اطراف آن است. در این مقاله شما را با تمام جذابیت‌های این حوالی آشنا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۷۵۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰-1400 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر چه بروکسل بیشتر به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا شهرت دارد، اما با چند روز گردش در آن متوجه خواهید شد که جذابیت این شهر چیزی فراتر از این عنوان است. اگر فقط یک روز در بروکسل هستید و می‌خواهید به بهترین شکل از وقتتان استفاده کنید، این مقاله مخصوص شماست. یکی از معروف‌ترین قسمت‌های دیدنی بروکسل، گراند پلس یا گراند پلاس در مرکز شهر بوده که ما در این نوشتار به معرفی جاذبه‌های اطراف آن پرداخته‌ایم تا بتوانید به خوبی این ناحیه را کاوش کنید.

1. تماشای شکوه معماری گراند پلس

گراند پلس به عنوان یکی از شلوغ‌ترین میدان‌های بروکسل شناخته می‌شود و سالانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر آن را بازدید می‌کنند. در واقع اینجا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود. یونسکو این میدان را به عنوان میراث جهانی خود به رسمیت می‌شناسد و سالانه فستیوال‌های گوناگونی هم در آن برپا می‌شود. نمایش‌های نور و موسیقی به ویژه در دوران تعطیلات زمستانی که فستیوال «شگفتی‌های زمستان» برگزار می‌شود بسیار دیدنی هستند. دو بار در سال گردشگران شانس دیدن فرش گل رنگارنگ را دارند که در گراند پلس شکل می‌گیرد.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

2. کشف هنر خیابانی شهر

اغلب هر خیابانی که از گراند پِلَس آغاز می‌شود بازدیدکنندگان را به میدانی کوچک‌تر هدایت می‌کند. این میدان‌های مرکز شهر معمولاً جایی عالی برای کشف هنرمندان خیابانی مختلف هستند. این هنر می‌تواند مربوط به اجرا، نقاشی یا گرافیتی و غیره باشد. با قدم زدن در مرکز شهر چشمانتان به بهترین منظره هنری بروکسل خواهد خورد.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

3. گردش در بین مجموعه وسیع کتاب‌ ها و صفحه‌ های موسیقی

در بروکسل طیفی وسیع از کتاب‌فروشی‌ها و مغازه‌های فروش موسیقی را می‌بینید که برای مشتریان موقعیت لذت بردن از یک رمان خوب یا گوش دادن به صفحه موسیقی کلاسیکی را فراهم کرده‌اند. بعضی از مغازه‌های محلی، عتیقه نیز به نمایش گذاشته‌اند که می‌توانید از میان‌ آن‌ها به اکتشاف گنج‌های کوچک مشغول شوید. چه به دنبال یک مجموعه از ادبیات بلژیکی یا بین‌المللی باشید یا صفحه‌های موسیقی، کتاب کمیک و حتی DVD، در اینجا چیزی جذاب پیدا می‌کنید.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

4. شرکت در تورهای پیاده گردی

می‌گویند بهترین راه اکتشاف در یک شهر پیاده گردی در آن است؛ این امر در بروکسل هم صدق می‌کند. به همین علت گروهی از جوانان مشتاق، تورهای پیاده گردی رایگانی در شهر تشکیل داده‌اند. نکته جالب توجه این تورها پرداخت هزینه در صورت تمایل بوده و بخشی از این درآمد صرف پروژه‌های خدمات‌ رسانی اجتماعی شهر می‌شود. این تورها همه روزه از دوشنبه تا شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر اجرا شده و معمولاً به زبان انگلیسی هستند.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

5. تماشای بروکسل از بالا

مناظر پانورامیک زیادی از بروکسل وجود دارند اما یکی از آن‌ها پیچیدگی خاص خود را دارد. در میدان پولَرت (Poelaert) روبه‌روی کاخ عدالت، این منظره پانورامیک با تجربه «بالابری به آسمان» همراه می‌شود. برای کسانی که از ارتفاع ترس ندارند و مشتاق تماشای شهر از منظری دیگر هستند، این آسانسور را که همه روز تا ۱۱:۳۰ شب فعال است پیشنهاد می‌کنیم. از اینجا می‌توانید برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بروکسل را نیز ببینید.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

6. امتحان کردن غذاهای بومی و بین‌ المللی

خیابان بوشه (Bouchers) را شکم بروکسل نیز می‌نامند زیرا در آن تعداد زیادی رستوران محلی و بین‌المللی وجود دارد. شاید بعضی افراد این خیابان را خیلی هم وسوسه کننده نیابند اما به هر حال ارزش گشتن و امتحان کردن غذاهای معروف بلژیکی و کشورهای دیگر را دارد. به هر حال اگر می‌خواستید یک تجربه حسابی از غذاهای سنتی بلژیک داشته باشید این خیابان جایی مناسب خواهد بود. مطمئن باشید که از گردشتان در این خیابان پشیمان نخواهید شد.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

7. موزه‌ های بروکسل

اگر شما هم جزو کاوشگران شهری هستید، پیشنهاد می‌کنیم موزه‌های بروکسل یا مجموعه‌های هنری آن را از دست ندهید. موزه اِستاد (Stad)، موزه شکلات یا موسیقی همگی در نزدیکی میدان گراند پلس واقع شده‌اند. اگر می‌خواهید یک پکیج کامل را در اختیار داشته باشید، موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک هم گزینه‌ فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در اینجا مجموعه‌ای شامل بیش از ۲۰,۰۰۰ اثر هنری در ۶ گالری به نمایش گذاشته شده است. البته برای بازدید کامل از این موزه باید یک روز کامل خود را کنار بگذارید.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس

8. مراکز فرهنگی

اگر به ترکیبی از هنر، فرهنگ و معماری علاقه دارید، گزینه‌های زیادی برای بازدید در مرکز شهر بروکسل پیش روی شما خواهد بود. تئاتر د گالری (Theatre des Galeries) و دو مون (De Munt) یا بوزار (BOZAR) مقاصد فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن از یک تجربه فرهنگی هستند. البته به نظر ما اولین گزینه انتخابی شما باید بوزار باشد. معماری این مرکز پر از تضادهای جالب توجه و خوشایند است. برنامه‌های متعددی با حضور هنرمندان، چهره‌های فرهنگی و رهبران معروف جهانی در اینجا به روی صحنه می‌روند.

گراند پلس بروکسل و دیدنی‌های اطراف آن+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار