gardeshban.ir

حتما تاکنون این موضوع را تجربه کرده اید که در هنگام عصبانی بودن به شما توصیه می شود چندبار نفس عمیق بکشید.
کد خبر: ۴۷۷۷۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰-1400 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
حتما تاکنون این موضوع را تجربه کرده اید که در هنگام عصبانی بودن به شما توصیه می شود چندبار نفس عمیق بکشید. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که نوع نفس کشیدن چه تاثیری در میزان عصبانیت و شرایط روحی انسان دارد.

 به گفته ایان رابرتسون، استاد روانشناسی کالج ترینیتی دوبلین، تنفس عمیق، دقیق ترین دارویی است که می توانید به خودتان ارائه داده و نگران عوارض جانبی آن نباشید. شما می توانید این کار را در هر محلی انجام داده و برای انجام آن نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت.

از منظر علمی، تنفس عمیق، سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را فعال می کند که این سیستم مانند یک ترمز عمل کرده و بدن شما را آرام می کند. علاوه بر این نفس های طولانی و عمیق، باعث کند شدن ضربان قلب و همچنین کاهش فشار خون می شود. به این ترتیب اضطراب  شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که تنفس عمیق می تواند راه موثری برای مقابله با درد باشد. درد مزمن ارتباط نزدیکی با استرس داشته و یادگیری نحوه انجام تنفس کنترل شده، بخش مهمی از درمان و مدیریت درد و اضطراب  است.

ویژگی فوق تا حدی به این دلیل است که درد و استرس تأثیر مشابهی بر بدن دارند. این حالات، ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش داده، تنفس را سریع تر و کم عمق تر کرده و باعث سفت شدن ماهیچه ها می شوند. اگر در شرایط استرس یا درد مزمن زندگی می کنید، سیستم عصبیتان در حالت آماده باش دائمی باقی می ماند و عضلات شما نیز به همین دلیل در حالت تنش دائمی هستند.

به گفته پزشکان، این فقط بدن شما نیست که درگیر مشکلات ذکر شده می شود زیرا اضطراب و درد باعث افزایش سطح هورمون های استرس می شود که به نوبه خود مغز شما را در حالت تحریک دائمی نگه می دارد.به گزارش سیناپرس،در این شرایط شما نسبت به سیگنال های درد حساس تر بوده و بسیار بیشتر آنها را حس می کنید. یکی از راه‌های کمک به شکستن این دور باطل، تمرینات تنفس عمیق است.

بنابراین توصیه می شود هر زمان  که تحت فشار شدید عصبی بودید، به یاد داشته باشید که این قدرت را دارید که با چند نفس عمیق، هر زمان و هر کجا که دوست دارید، ساختار شیمیایی مغز خود را تغییر دهید.

در خاتمه می توان استنباط کرد که این باور قدیمی که بر اساس آن به افراد توصیه می شود در هنگام عصبانیت نفس عمیق بکشند، از نظر علمی درست بوده و قابل استفاده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار