gardeshban.ir

با توجه به کاهش نرخ بلیت هواپیما از ابتدای آذر ماه در حال حاضر بسیاری از ایرلاین ها نرخ های خود را پایین تر از نرخ نامه تعیین شده به مسافران عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۷۸۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰-1400 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
از روز گذشته مقرر شده است که تمامی ایرلاین‌ها بلیت‌های خود را مطابق با نرخنامه جدیدی که ارائه شده به مسافران عرضه کنند. در حال حاضر طبق بررسی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر تعدادی از ایرلاین‌ها اقدام به فروش با نرخ اعلام شده می‌کنند.

مرضیه جعفر زاده سخنگوی یکی از شرکت های هواپیمایی، گفت: شرکت های هواپیمایی رصد کاملی بر تمامی نرخ‌های خود در آژانس‌های مسافرتی دارند؛ به طوری که روز گذشته یکی از آژانس‌ها مسیر تهران-مشهد را به نرخ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گذاشته بود که بلافاصله پیگیری‌های لازم انجام شد و مازاد نرخ به مسافران بازگردانده شد.

او اظهار کرد: مسیر تهران-مشهد بین نرخ ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به مسافران عرضه می‌شود و بسیاری از مسیر‌های پرتردد دیگر از جمله تهران-کیش هم با نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مسافران فروخته می‌شود. اگر مسافران بلیتی در این مسیر را گران‌تر از نرخنامه خریداری کرده اند به ما اعلام کنند تا به این موضوع رسیدگی شود و برای خرید بلیت حتما به سایت‌های معتبر و سایت ایرلاین‌ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای آذرماه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلیت فقط با کارت واکسن و یا تست pcr منفی به مسافران عرضه می‌شود.

همچنین حسین جهانی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان بلیتی بالاتر از نرخ اعلام شده به مسافران فروخته نمی‌شود، گفت: مسافران برای خرید بلیت حتما به سایت‌های معتبر مراجعه کنند و در صورت خرید بلیت با نرخی بالاتر به ایرلاین‌ها اطلاع رسانی کنند.

براساس این گزارش با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه تمامی ایرلاین‌ها باید از اول آذر ماه میانگین کاهش ۱۵ درصدی را در مسیر‌های مختلف در قیمت بلیت‌های خود اعمال کنند. در حال حاضر شاهدیم که برخی از ایرلاین‌ها این قوانین را رعایت کرده اند و اگر گران فروشی هم در این مسیر وجود داشته باشد به گفته ایرلاین‌ها توسط آژانس‌ها بوده که اعلام کرده اند.

گران فروشی بلیت هواپیما توسط آژانس‌ها بوده نه ایرلاین ها

نرخ بلیت در مسیر‌های مختلف باید بین ۳ تا ۳۳ درصد کاهش یابد. بر این اساس سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم اعلام کرده این شناور سازی نرخ‌های جدید ممکن است مدتی طول بکشد، اما تمامی ایرلاین‌ها موظف هستند این موضوع را رعایت کنند.

گفته می شود سازمان هواپیمایی کشور رصدهای برخط خود را برای فروش با نرخ مصوب انجام می دهد و باشگاه خبرنگاران جوان، نیز رصدهای خود را از سایت های فروش و نرخ ها انجام می دهد.


باشگاه خبرنگاران 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار