gardeshban.ir

در ۱۲ کیلومتری شهرستان چالوس یک جاده فرعی شما را به شهرکی می‌رساند که نامش ساحل نمک آبرود چالوس است.
کد خبر: ۴۷۷۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰-1400 September 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
در ۱۲ کیلومتری شهرستان چالوس یک جاده فرعی شما را به شهرکی می‌رساند که نامش ساحل نمک آبرود چالوس است. نمک آبرود فقط یک ساحل نیست، بلکه بهشتی ترکیب‌شده از جنگل و دریا، و تفریحاتی بی‌نظیر است که دیدن و لذت بردن از آنها بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید. نمک آبرود طبیعتی دست‌نخورده و وحشی، و یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی جهان را در خود جای داده است.

ساحل نمک آبرود در گستره‌ای به وسعت ۶۵۰ هکتار در منطقه‌ای میان دریای خزر و بخشی از بلندی‌های رشته‌کوه البرز قرار گرفته است. نمک آبرود از دو بخش جداگانه تفریحی‌توریستی و بخش مسکونی تشکیل شده است. 

بخش مسکونی آن شامل خانه‌ها و ویلاهایی است که گفته شده بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بخش تفریحی و توریستی نمک آبرود شامل قسمت‌های مختلف تفریحی است که می‌تواند روزهای زیادی گردشگران را سرگرم کند.

ساحل نمک آبرود چالوس؛بهشتی ترکیب‌شده از جنگل و دریا+عکس

چرا بازدید از ساحل نمک آبرود چالوس را پیشنهاد می کنیم؟

دیدار از ساحل نمک آبرود چالوس با تفریحات بسیاری همراه است که آزمودن همه آنها به چند روز وقت نیاز دارد:

* لذت دیدن جنگل و پیاده‌روی در آن نخستین چیزی است که بسیاری از گردشگران را بر آن می‌دارد تا به این ساحل زیبا سفر کنند.

* ساحل نمک آبرود با چشم‌اندازی رویایی، امکان قایق‌سواری و تفریحات بسیار دیگری را برای همه گردشگران مهیا کرده است.

* خط یک تله کابین ساحل نمک آبرود شما را به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه تا بلندی ۱۰۵۰ متری بالا می‌برد. این خط تله کابین با پیمودن مسافت بیش از دو کیلومتر، جنگل و زیبائی‌های آن را در معرض دید شما قرار می‌دهد.

* خط دو تله کابین نمک آبرود تا بلندی ۷۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌رود و به قله دیو حمام می‌رسد. بر اساس افسانه‌های ایران، خزینه حمام دیوها در دره ۳۰ متری کنار قله بوده که اینک این خط تله کابین از بالای آن رد می‌شود. اکنون خرینه حمام دیوها از خزه‌ها و درختان بسیاری پوشیده شده است. درازای خط دو تله کابین نمک آبرود ۱۷۰۰ متر است. در ایستگاه‌های بالای تله کابین می‌توانید پیاده شوید و در آلاچیق‌های زیبای آنجا بنشینید و قهوه‌ای بنوشید، یا ناهاری نوش جان کنید و از زمان بودنتان در این فضا بیشترین لذت را ببرید.

* اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و کمی دلهره‌آور هستید، زیپ‌لاین نمک آبرود این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با وصل شدن به کابلی محکم در آسمان معلق شوید و در آسمان شنا کنید.

* پل معلق ساحل نمک آبرود امکان تماشای طبیعت زیبا و جنگلی این ساحل را از بالا برای شما فراهم می‌کند. دیدن جنگل از این زاویه را شاید در جای دیگری نتوانید تجربه کنید.

* اگر طرفدار هیجان و سرعت هستید، سورتمه سواری بر فراز طبیعت زیبا تفریح دیگری است که حیف است آن را از دست بدهید. با سورتمه‌سواری بر بلندای نمک آبرود با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنید و ترس و هیجان را با دیدن زیباترین منظره‌ها تجربه می‌کنید.

* سینمای شش بعدی ساحل نمک آبرود نیز فیلمی با لحظه‌هایی سراسر هیجان برای شما تدارک دیده است. در سینما شش بعدی نمک آبرود حرکت صندلی‌ها حالت‌هایی شبیه به ترن هوایی، اتومبیل‌رانی، پرواز، و موج‌سواری را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. حرکت صندلی‌ها باعث می‌شود هیجان و دلهره فیلم چندبرابر شود.

* اگر به مسابقه‌های اتومبیل‌رانی علاقه‌مندید، پیست کارتینگ ساحل نمک آبرود این تجربه را در امنیت کامل در اختیار شما می‌گذارد.

* امکان مسابقه تیراندازی هم برای شما آماده شده است. باشگاه تیراندازی ساحل نمک آبرود رتبه دومین باشگاه تیراندازی در ایران را دارا است. افراد ۱۲ سال به بالا می‌توانند در این باشگاه به تیراندازی و تمرین بپردازند.

* دوستداران پرواز در ساحل نمک آبرود تفریحات مناسب خود را پیدا می‌کنند. پرواز با پاراگلایدر، چتر، بالگرد و کایت در انتظار شما است تا از فراز آسمان این مناطق زیبا را تماشا کنید و از پرواز خود لذت ببرید.

* علاقه‌مندان ورزش‌های آبی هم باید چند روز وقت بگذارند تا همه ورزش‌های شاتل، جت اسکی، پاراسل، هاور کرافت، قایق سواری و برخی دیگر از ورزش‌های آبی را تجربه کنند.

* امکانی هم فراهم شده تا در پارک دلفین‌ها و شیرهای دریایی ساعتی را به تماشایی هنرنمایی این حیوانات دوست‌داشتنی بپردازید.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ساحل نمک آبرود چالوس

ساحل نمک آبرود چالوس لذت بردن از جنگل، دریا و آسمان را در یکجا جمع کرده است. این مجموعه تفریحی امکان پیاده‌روی در جنگل و دیدن ساحل را برایتان فراهم می‌کند. با تله کابین شما را به بالای جنگل و بلندای کوه می‌برد تا لحظاتی برفراز طبیعت بیاسایید. انجام تفریحات هیجان‌آور و کمی ترسناک را با زیپ لاین برایتان فراهم می‌کند. امکان پیاده‌روی در آسمان را با راه رفتن بر روی پل معلق نمک آبرود به شما می‌دهد.

با سورتمه لذت هیجان بر فراز جنگل را برایتان پدید می‌آورد تا بیشترین لذت را از سُرخوردن در آسمان ببرید. فیلم‌های هیجان‌انگیز و ترسناک را برایتان به نمایش می‌گذارد. تجربه مسابقه اتومبیل‌رانی را به شما می‌چشاند. توانایی تیراندازی شما را تقویت می‌کند. شما را به پرواز بر بالای این طبیعت زیبا می‌برد. با دلفین‌ها و شیرهای دریایی از نزدیک آشنا می‌کند و هرگونه تفریح آبی را در اختیار شما می‌گذارد.

ساحل نمک آبرود چالوس؛بهشتی ترکیب‌شده از جنگل و دریا+عکس

چگونه به ساحل نمک آبرود چالوس برویم؟

برای رفتن به این ساحل زیبا کافی است با بلیط هوایپما ارزان به نوشهر بروید. نوشهر فقط ۲۶ کیلومتر با ساحل نمک آبرود فاصله دارد که از آنجا می‌توانید با خودروهای شخصی خود را به این شهرک برسانید. اگر با خودروی خود به این سفر رفته‌اید هم در ۱۲ کیلومتری جاده چالوس به شهسوار این مکان را پیدا می‌کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل نمک آبرود چالوس

سراسر جاده چالوس پر از شگفتی‌های آفرینش است. اما اگر در دوروبر ساحل نمک آبرود به گشت‌وگذار پرداختید، سری هم به متل قو در ۱۳ کیلومتری نمک آبرود بزنید و از امکانات لاکچری آنجا که شامل فروشگاه‌ها و ویلاهای لوکس است دیدن کنید. ساحل پردیس متل قو هم در ۱۱ کیلومتری نمک آبرود است و از ساحل پاکیزه و زیبای آن می‌توانید بهره‌مند شوید.
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به ساحل نمک آبرود چالوس

هتل ونوس پالاس و هتل پارسیان خزر چالوس در ساحل نمک آبرود می‌توانند پذیرای شما در سفر به این منطقه زیبا باشند.

سخن پایانی

دیدن ساحل نمک آبرود چالوس در هر فصلی زیبا است. اما اگر به قصد استفاده از همه تفریحات آن به این شهرک سفر می‌کنید، زمستان را برای سفر خود انتخاب نکنید. علاوه بر همه امکانات گردشگری که به آنها اشاره شد، برکه فلامینگو، آکواریوم نمک آبرود، امکانات دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری، پینت بال، فروشگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های دنج بسیاری در این مکان انتظار شما را می‌کشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار