gardeshban.ir

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است و در این راستا توسعه و تسهیل زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰-1400 September 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر شالبافیان روز پنج‌شنبه در آیین آغاز همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در محل هتل پردیسان مشهد افزود: از فرصت برگزاری این همایش نه فقط برای توسعه مناسبات مشترک با خراسان رضوی بلکه برای همه استان‌ها باید استفاده شود.

وی ادامه داد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق از هفته گذشته در ایران مهمان ما بوده‌اند و با بخش خصوصی و دولتی در استان‌های کردستان و کرمانشاه دیدار کرده اند و اکنون نیز در خراسان رضوی میزبان آنان هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: میزبانی از مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری عراق بعد از این همایش نیز استمرار خواهد داشت و در هفته آینده در استان گلستان میزان آن‌ها خواهیم بود.

شالبافیان با بیان اینکه مدیران کل برخی استان‌های کشور نیز در این همایش حضور دارند، یادآور شد: مسوولان انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی استان های تهران، اصفهان، تبریز، فارس و ایلام نیز در این همایش حضور دارند که با هم‌افزایی با مدیران کل استان‌ها برای توسعه مناسبات از این فرصت استفاده خواهند کرد.

نماینده شرکت های گردشگری عراق نیز در این مراسم از تلاش وزارت میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای برگزاری این همایش قدردانی کرد.

عزیز تمیمی اظهار کرد: ما با هم اشتراکات فرهنگی زیادی داریم که برای تعامل بیشتر استفاده خواهد شد تا برای مردم دو کشور منافع اقتصادی ایجاد کند که لازم است در این مسیر همکاری‌های بیشتری صورت گیرد.

سعید ولی‌زاده، رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد زمینه برای رفاه و ارائه خدمات بیشتر به زائران عراقی اعلام کرد.

مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران و عراق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی گردشگری در این همایش حضور دارند.

همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد چهارم و پنجم آذرماه برگزار می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار