gardeshban.ir

اردک شکم پر یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران و گیلان طبخ می شده است.
کد خبر: ۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰-1400 September 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
اردک شکم پر یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران و گیلان طبخ می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اردک محلی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اردک ۱ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر چند حبه
سبزی ترش به مقدار لازم
گردو چرخ شده ۴ قاشق غذا خوری یا بیشتر
رب انار ۲ قاشق غذا خوری
شکر به میزان دلخواه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه اردک محلی 

مرحله اول

برای تهیه اردک شکم پر محلی در ابتدای کار، اردک را با یک عدد پیاز و چند حبه سیر درون یک قابلمه می ریزیم و روی آن را به مقدار کافی آب ریخته و سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم حدود ۲ ساعت بپزد.
 
مرحله دوم

در این زمان سبزی ترش که شامل گشنیز و جعفری و زولنگ و اناریجه و اوجی می باشد را آماده می کنیم. برای این کار، یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرد و تفت می دهیم. وقتی که پیاز سبک و طلایی شد، سبزی ترش خرد شده را به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.


مرحله چهارم

گردو چرخ شده و رب انار را به آن اضافه کرده و کمی شکر هم به آن اضافه می کنیم که طعم آن ملس شود. این غذا، ملس رو به ترش است. حالا یک تابه بزرگ برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.
 
مرحله پنجم

اردک نیم پز شده را درون تابه، سرخ می کنیم و شکم آن را با سبزی پر می کنیم. در یک قابلمه نسبتا بزرگ، یک عدد پیاز دیگر را خرد کرده و سرخ می کنیم چند حبه سیر را رنده کرده به آن اضافه می کنیم و با هم سرخ می‌کنیم.
 
مرحله ششم

رب گوجه و رب انار را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. آبی که اردک را داخل آن نیم پز کرده بودیم از صافی رد می کنیم و روی رب آماده کرده می ریزیم و مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. سپس اردک شکم پر شده را داخل آن می گذاریم.

مرحله هفتم

دراین مرحله شعله را کم می کنیم تا خوب پخته شود و جا بیفتد. اگر ملس دوست داریم،کمی شکر یا برگه زردآلو به آن اضافه می‌کنیم. تقریبا دو ساعت بعد آماده است و می توان با برنج و انواع ترشی و سالاد آن را سرو کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار