gardeshban.ir

مونترال، یکی از معروف‌ترین شهرهای کشور کانادا ، با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود تجربه‌های جالبی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. در محله قدیمی شهر می‌توانید حال و هوایی از پاریس را لمس کنید.
کد خبر: ۴۷۸۶۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهر مونترال به عنوان یک قطب چند ملیتی ارتباطات و تجارت، رونق فراوانی یافته است. «ژاک کارتیه» (Jacques Cartier) در سال ۱۵۳۵ به این سرزمین پا گذاشت و آن را به تملک پادشاه خود، «فرانسوای اول» در آورد. امروزه مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیا به شمار می‌رود. آب و هوای این شهر بین گرمای شرجی تابستان و بارش سنگین برف در زمستان متغیر است.

1. پارک مونت رویال

مونت رویال  در ارتفاع ۲۳۳ متری از سطح شهر قرار داشته و ریه سبز مونترال محسوب می‌شود. گردشی در این پارک جذاب و دوست داشتنی به بازدیدکنندگان امکان تماشای برخی از یادمان‌های مهم را می‌دهد. در شیب غربی، گورستان‌هایی وجود دارند که در آن‌ها مردمانی از اقوام گوناگون قرن‌ها در کنار هم در آرامش خوابیده‌اند. از بالاترین نقطه پارک می‌توانید مناظری فراخ و شگفت انگیز از شهر را تماشا کنید. در روزهای صاف و آفتابی حتی می‌توانید کوهستان‌های «ادیراندک» (Adirondack) در آمریکا را نیز ببینید!

پارک مونت رویال مونترال

2. محله قدیمی مونترال

محله قدیمی مونترال از تمرکز ساختمان‌هایی متعلق به قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ ساخته شده است. این منطقه حال و هوای محله‌های جذاب پاریسی را داشته و بین ساحل و قطب تجاری شهر قرار دارد. اگر محوطه‌های تاریخی متعدد، خیابان‌ها و دیدنی‌های برجسته آن را پیاده کاوش کنید بهتر خواهد بود. از دیدنی‌های این ناحیه می‌توان به برج‌های دوقلوی  کلیسای نتردام ، اسکله‌های بندر قدیمی و محل اجتماعات رو باز میدان «ژاک کارتیه» اشاره کرد.

دیدنی های ونکوور

3. پارک ژان دراپو

جزیره مصنوعی «نتردام» و «سنت هلن» محل برگزاری نمایشگاه سال ۱۹۶۷ بودند. این نواحی به پارک «ژان دراپو» (Jean Drapeau) شناخته می‌شوند و با جاذبه‌های متعدد، بسیاری از خانواده‌ها را به سمت خود می‌کشانند. یکی از بقایای نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۶۷ «بایوسفِر» (Biosphere) است که امروزه به عنوان موزه‌ای درباره مسائل اکولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه به صورت یک کره ساخته شده و بزرگ‌ترین نمونه از این سبک در جهان محسوب می‌شود. برخی جاذبه‌های دیگر این جزایر، شهربازی «لا روند» (La Ronde)، موزه «استوارت»، دریاچه «المپیک» (محل برگزاری مسابقات قایقرانی المپیک) و زمین مسابقه «ژيل ویلنوو» (Gilles Villeneuve) هستند.

دیدنی های ونکوور

4. باغ‌ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی در پارک «مزونوو» (Maisonneuve) قرار داشته و در آن بازدیدکنندگان می‌توانند به گردش در باغ‌های ژاپنی، چینی و گلخانه‌های شیشه‌ای با ارکیده‌ها و بونسای‌های زیبا بپردازند. همچنین یک قسمت جالب که در آن حشره‌های گوناگون نگهداری می‌شوند نیز وجود دارد که برای مطالعه و تماشای آن‌ها می‌تواند جذاب باشد. در کنار حوضچه‌ها تنوع زیادی از پرندگان را خواهید دید.

دیدنی های ونکوور

5. خیابان شِربروک

این خیابان را به افتخار «سِر جان شِربروک» (Sir John Sherbrooke)، حکمران کانادا از سال ۱۸۱۶ تا ۱۸۱۸ نام‌گذاری کردند. این خیابان قطعاً زیباترین معبر بزرگ شهر به شمار می‌رود. برخی آن را ستون فقرات شهر و محل موزه‌ها و انستیتوهای بزرگ می‌نامند. در این خیابان می‌توانید موزه تاریخ کانادا (McCord) با مجموعه‌ای دیدنی از تاریخ جامعه کانادا و به ویژه بومیان منطقه را تماشا کنید. موزه هنرهای زیبا، قدیمی‌ترین موزه کشور و محل نگهداری مجموعه‌ای بزرگ از نقاشی‌، مجسمه و هنر رسانه‌های جدید است. دانشگاه «مک گیل» (McGill) نیز در فاصله اندکی از این موزه‌ها قرار دارد.

دیدنی های ونکوور

6. میدان ژاک کارتیه

اینجا به ویژه در تابستان محل جمع شدن مردم در محله قدیمی مونترال به حساب می‌آید. ژاک کارتیه با ساختمان‌های تاریخی، باغ‌های زیبا، خدمات عمومی و رستوران‌های متعدد یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران نیز به شمار می‌رود. در انتهای بالایی آن، ستون «نلسون» (Nelson) و ساختمان دیدنی شهرداری مونترال را می‌بینید.

دیدنی های ونکوور

7. کلیسای نتردام

این کلیسا در سال ۱۶۵۶ ساخته شد و قدیمی‌ترین کلیسای مونترال است. این کلیسا با دو برج دوقلو و سر در ورودی نئو گوتیکی میدان «دَرم» (d'Armes)، یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای علاقه‌مندان معماری و تاریخ محسوب می‌شود. فضای داخلی دقیق و باشکوه این بنا کار «ویکتور بورگو» (Victor Bourgeau) بوده و در طول سال، شب‌ها با نور و صدا تاریخ تأسیس مونترال به نمایش در می‌آید.

کلیسای نوتردام مونترال

8. پارک المپیک

پارک المپیک مونترال محل برگزاری المپیک تابستانی سال ۱۹۷۶ بود. یک استادیوم با شکلی صدف گونه از مقاصد جذاب و دیدنی داخل این پارک است. در این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین مراکز ورزشی و آبی قرار دارد که ۵ استخر بزرگ مسابقه و یک استخر واترپلو بخشی از آن به شمار می‌روند. از دیگر محوطه‌های دیدنی این نزدیکی می‌توان به باغ گیاهشناسی-جانورشناسی سر پوشیده «بیودوم» (Biodôme) و مجموعه حشرات نگهداری شده در آن اشاره کرد.

دیدنی های ونکوور

9. کلیسای سن ژوزف

این سازه زیبا و باشکوه در نزدیکی خروجی غربی پارک مونت رویال قرار داشته و وقف قدیس حامی کانادا «سن ژوزف» شده است. این بنا با گنبد بزرگ رنسانسی خود متعلق به سال ۱۹۲۴، برای زائرین یک قطب محسوب می‌شود. برادر «آندره» از انجمن «صلیب مقدس» در سال ۱۹۰۴ یک نمازخانه به این کلیسا افزود و در آن با شفا دادن به بیماران معجزه‌هایی را به مردم نشان می‌داد که در سال ۱۹۸۲ به همین خاطر وی را در زمره قدیسین به شمار آوردند. مقبره او در بخشی از صومعه قرار دارد. هدایا و نذورات در نمازخانه دوم به نمایش گذاشته شده‌اند. یک راهرو در پشت کلیسا به سمت مونت رویال می‌رود.

دیدنی های ونکوور

10. کلیسای جامع ملکه مری

کلیسای جامع کاتولیکی «مری، ملکه دنیا» (Mary Queen of the World) در شرق میدان «کانادا» قرار داشته و در سال ۱۸۹۴ به عنوان نسخه کوچک‌تری از سن پیتر  رم  ساخته شد. تندیس‌های عظیم این بنا، قدیسین حامی شهر را در قرن ۱۹ به تصویر می‌کشند. یک مجموعه نقاشی از «ژرژ دلفوس» (Georges Delfosse) در داخل کلیسا، تاریخ پر فراز و نشیب مونترال را بازگو می‌کند.

دیدنی های ونکوور


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار