gardeshban.ir

شهرهای منطقه اسکاندیناوی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی دارند، اما اگر بخواهید سفری بسیار خاص‌تر از یک سفر توریستی معمولی را تجربه کنید باید از مناطق معمول فاصله گرفته و خود را برای ماجراجویی در نواحی بکرتر آماده کنید.
کد خبر: ۴۷۸۶۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهرهای منطقه اسکاندیناوی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی دارند، اما اگر بخواهید سفری بسیار خاص‌تر از یک سفر توریستی معمولی را تجربه کنید باید از مناطق معمول فاصله گرفته و خود را برای ماجراجویی در نواحی بکرتر آماده کنید.

با سفر کوتاهی از اروپای مرکزی به  اسکاندیناوی ، با تجربه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به راحتی با جاذبه‌های  پاریس  و لندن رقابت می‌کنند. در این منطقه موقعیت‌های زیادی برای رفتن در دل طبیعت و تجربه حیات وحش وجود دارد. چه به دنبال یک استراحت کوتاه باشید یا یک ماجراجویی طبیعت، می‌توانید از جمعیت توریست‌ها فاصله گرفته و با گوهرهای پنهان اسکاندیناوی آشنا شوید. مطمئناً از سفر بی‌همتای خود پشیمان نخواهید شد. پارو زدن در گذرگاه‌های آبی، ماهی گرفتن به همراه ماهیگیران بومی قطب شمال یا حتی تجربه سوار شدن سورتمه‌ای که هاسکی‌ها آن را می‌کشند چیزی نیست که هر روز بتوانید تجربه کنید. برای آشنایی با این گنجینه‌های پنهان اسکاندیناوی با ما همراه شوید.

۱. حومه شهر ترومسو

«ترومسو» در کشور نروژ یکی از بهترین مناطق برای تماشای شفق شمالی بوده و برای کسانی که به دنبال یک سفر به یادماندنی هستند بسیار پیشنهاد می‌شود. جدای از هزاران ستاره‌ای که در شب بالای سرتان ظاهر شده و می‌توانید به تماشایشان بنشینید، در روزها هم صدها سگ هاسکی در دور و کنارتان به بازی مشغول هستند. اگر به دنبال ماجراجویی‌های جدی‌تری بودید، کایاک سواری نیم شب و گردش‌های حیات وحش «وال قطبی» را پیشنهاد می‌کنیم. بازدید از کلبه‌های چوبی قدیمی که به سال ۱۷۸۹ تا ۱۹۰۴ بازمی‌گردند نیز جذاب خواهد بود. 

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۲. آبراه‌ های استکهلم

گذرگاه‌های آبی  استکهلم  با ۱۴ جزیره و ۵۷ پل، یکی از جاذبه‌های مهم ولی کمتر مشهور شهر هستند. هیچ راهی برای گردش در آن‌ها بهتر از تور قایقی نخواهد بود. می‌توانید یک بعد از ظهر خود را صرف تماشای نقاط برجسته معماری کرده و با حال و هوا و مناظری که استکهلم را بی‌همتا کرده‌اند آشنا شوید. با این روش گشت و گذار، سفرتان بسیار خاص‌تر از یک گردش توریستی معمولی خواهد شد.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۳. تندیس پری دریایی کوچولو در کپنهاگ

مجسمه پری دریایی کوچولو  در شهر  کپنهاگ  را با الهام از قصه هانس کریستین اندرسن ساخته‌اند. این مجسمه از جنس برنز و توسط «ادوارد اریکسن» (Edvard Eriksen) ساخته شده و در آگوست سال ۱۹۱۳ رونمایی گردید. برخی می‌گویند که بالرینی معروف، مدل چهره مجسمه و همسر اریکسن مدل بدنه بود اما این حقیقت نداشته و هنرمند، تمام مجسمه را با الهام از همسرش ساخت. در تابستان این مجسمه می‌تواند جمعیت زیادی را به سمت خود جذب کند پس توصیه می‌کنیم قبل از غروب آفتاب برای دیدنش بروید تا بتوانید اندکی در محوطه تنها باشید. بعد از دنبال کردن نگاه او به سمت دریا یا گرفتن چند عکس، بقیه روز را به کاوش در کپنهاگ با دوچرخه سپری کنید تا بتوانید اندکی شبیه به مردم محلی باشید.

مجسمه پری دریایی کپنهاگ

۴. فیورد خیره کننده در اسلو

شهر  اسلو  به خاطر معماری زیبا و غذاهای لذیذش شهرت دارد، اما یکی از گردش‌های شگفت انگیز در بیرون شهر و در دل طبیعت خیره کننده «فیورد» (Fjords) انتظار شما را می‌کشد. کروز در امتداد ساحل نروژ، لذت بردن از یک زاویه دید منحصر به فرد و تماشای مناطق طبیعی باشکوه سفر شما را چند برابر پربارتر می‌کند. این مسیر شما را از کنار خانه‌های تابستانی کوچک و دهکده‌های محلی هم عبور می‌دهد که می‌تواند برای تجربه‌ای واقعاً اصیل از منطقه بسیار مفید باشد. این مسیر گردشی شما را با زوایای دیگری از مقصد انتخابی‌تان آشنا می‌کند.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۵. مجمع‌ الجزایر سوئدی

در حالی که گنجینه‌های فرهنگی بی‌پایانی را در شهر استکهلم می‌توانید پیدا کنید، برای یک تجربه اصیل‌تر بهتر است به خارج از شهر رفته و با جواهر پنهانی که در محوطه دور آن پیدا می‌شود سفرتان را پربارتر کنید. گردش در مجمع‌الجزایر استکهلم به همراه صرف ناهار بر روی عرشه یک کشتی از سال ۱۹۳۱، با ماجراجویی در محوطه‌های طبیعی واقعاً هیجان انگیز خواهد بود. در این نواحی بیش از ۳۰,۰۰۰ جزیره وجود دارد که تنها ۲۰۰ عدد از آن‌ها مسکونی هستند. توصیه می‌کنیم از یک راهنمای ماهر برای این گردش کمک بگیرید.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۶. ماهیگیری در کنار ماهی گیران بومی قطب شمال

تجربه‌ی مشاهده حیات وحش قطب شمال مانند یک بومی می‌تواند ماجراجویی بی‌همتایی باشد. برای بهترین موقعیت‌های گرفتن ماهی به سمت مناطق بکرتر بروید و از افسانه‌های قدیمی درباره دزدان دریایی بومی لذت ببرید. مطمئن باشید هیچ چیزی به اندازه یک ماهی کاملاً تازه اقیانوسی خوشمزه نخواهد بود.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۷. کروز در شمال

با یک کروز در مناطق شمالی در امتداد تنگه‌های نروژ، می‌توانید برخی از معروف‌ترین حیوانات اسکاندیناوی را تماشا کنید. در این فرصت حتی کسب اطلاعات درباره تنوع زیستی غنی و حیات وحش منطقه هم کار آسانی خواهد بود. در کنار مناظر تماشایی، غذاهای لذیذ محلی را هم نباید از دست داد. در کنار کوه‌های پر ابهت گرفته تا وال‌ها، دلفین‌ها و گوزن‌ها تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید آماده بودن دوربین است.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۸. امتحان کردن بیدوس

وقتی سوار بر سورتمه‌ای هستید که ۱۲ سگ هاسکی آن را می‌کشند، فقط باید تکیه داده و در آرامش از مناظر کوهستانی لذت ببرید. این تجربه چیزی نیست که بتوان به سادگی آن را تکرار کرد. این هاسکی‌ها در نهایت شما را دوباره به کمپ بازگردانده و در آنجا می‌توانید غذای خوشمزه «بیدوس» (Bidos) را که از گوشت گوزن شمالی، سیب زمینی و هویج تهیه می‌شود امتحان کنید.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۹. مناطق پنهان غذایی کپنهاگ

کپنهاگ که به خاطر غذاهای متنوع و خوشمزه‌اش شهرت دارد، با تعداد زیادی منطقه کمتر شناخته شده غذایی برای ماجراجویی مسافران یک مقصد ایده آل است. باید ساعت‌ها صرف اکتشاف غذاهای بومی کرده و با پنیرهای معروف «آرلا اونیکا» (Arla Unika) یا ساندویچ‌های باز «آمانز دلی» (Aamanns Deli) آشنا شوید. هیچ راهی بهتر از امتحان کردن غذاهای محلی برای ورود به فرهنگ یک شهر وجود ندارد.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی

۱۰. بازدید از رووانیمی

«رووانیِمی» (Rovaniemi) به واقع خانه بابا نوئل بوده و به خاطر موقعیت آن در دل مناطق شمالی افسون و جادوی خاصی دارد. برای اکتشاف در منطقه باید از سورتمه‌هایی استفاده کنید که توسط هاسکی‌ها کشیده می‌شوند. منظره برفی اطراف دهکده اصلی واقعاً تماشایی بوده و بعد از آن یک قهوه داغ و بیسکوئیت می‌تواند این نماهای رویایی را تکمیل کند.

ماجراجویی منطقه اسکاندیناوی


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار