gardeshban.ir

خوراکی ها و غذاهای طبخ شده در هر سرزمین با توجه به نوع ذائقه، مواد اولیه، اقلیم و آب و هوا علاوه بر تنوع از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۴۷۹۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰-1400 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
خوراکی ها و غذاهای طبخ شده در هر سرزمین با توجه به نوع ذائقه، مواد اولیه، اقلیم و آب و هوا علاوه بر تنوع از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. سفر با تمام شیرینی هایش در کنار میل کردن یک غذای خوش طعم و عطر می تواند به بهترین خاطره بدل گردد.

کشور سوریه در جنوب غربی آسیا و هم مرز با کشورهای عراق، لبنان، ترکیه، اسرائیل و اردن یکی از زیباترین سرزمین ها به شمار می رود و به خاطر وجود اماکن مقدسه و متبرک از سوی ایرانیان نیز بسیار مورد بازدید قرار می گیرد. مردم سوریه از تاریخی کهن و پرفراز و نشیب برخوردارند. 

دین رسمی سوریه اسلام می باشد و از همین رو برای افراد مسلمانی که به این کشور سفر می کنند، مقصدی ناب و مطمئن در زمان صرف غذا محسوب می شود. ذائقه و طبع مردم سوریه نیز مانند سایر کشورها عربی منطقه بوده و می توان گفت تقریبا همگی غذاهایی کاملا شبیه و گاها یکسان را طبخ و سرو می نمایند. حال بیایید با هم سر سفره های مردم مهمان نوازش نشسته و با 10 تا از بهترین غذاهای سوریه آشنا گردیم.



10. مناکیش، پیتزای عربی | Manakish Pizza

یکی از خوشمزه ترین غذاهای عربی که در کشور سوریه به وفور طبخ و سرو می شود، مناکیش نام دارد. این غذا به نوعی پیتزای عربی مشهور است.

نان گردی که سطحش را با انواع گوشت، پیاز خلالی، سبزیجات، فلفل و پنیر فراوان می پوشانند، معمولا در وعده های صبحانه میل می کنند. این خوراکی با ادویه های عربی متفاوت مزه دار گردیده و طعمی لذیذ را پدید می آورد.



9. فتوش | Fattoush

فتوش در اصل نوعی پیش غذای مخصوص سوریه است که در اکثر مهمانی ها و تمام رستوران ها سرو می شود.

ترکیبی از کاهو، جعفری، روغن زیتون، رب انار، آبلیمو تازه، گوجه، خیار، نعنا، نمک و ترشیجات مخصوص عربی می باشد، و بسیار مورد توجه سوریها قرار دارد. این خوراکی طعمی فوق العاده خاص داشته و اشتهاآور نیز هست.



8. متبل | Baba Ganoush

بادمجان و سیر دو تا از مواد خوراکی بسیار محبوب و پراستفاده نزد عرب ها به ویژه مردم سوریه می باشد.

یکی دیگر از بهترین غذاهای کشور سوریه بدون شک متبل یا بابا غنوش است که بادمجان کباب شده؛ سیر فراوان، روغن زیتون، نمک، ماست، آرد گندم کمی تفت خورده، فلفل سیاه و دانه های انار ترکیبات این غذا را تشکیل می دهند.

خوراکی شبیه به متبل در شهرهای شمالی ایران نیز طبخ می گردد که کاله کباب یا بادمجان کباب نامیده می شود.



7. فول مداماس | Foul Medames

فول مداماس برخلاف نام سخت و پیچیده اش ترکیبی ساده و دستور پختی سهل دارد. این غذای معروف سوریه یکی از خوراکی های کم کالری و سبک اما بسیار محبوب نزد مردم سوریه می باشد، که شامل باقالی پخته، لیمو تازه، جعفری، روغن زیتون و نمک است.



6. کبسه | Kabsah

کبسه یکی از بهترین غذاهای کشورهای عرب زبان در سراسر جهان می باشد، که از سرزمین حجاز پا به سوریه نهاده. این غذا بسیار لذیذ و پرکالری است و در تمام مراسم ها، جشن، اعیاد و مهمانی ها طبخ می گردد. ترکیبات کبسه شامل برنج، گوشت گوسفند یا بز که به همراه انواه خشکبار و مغزآجیل ها پخته و در آخر همراه برنج دم می نمایند.

در برخی دستور پخت ها گوشت و خشکبار را جداگانه می پزند و روی برنجی که دم کشیده به صورت تزئین می ریزند. مزه بی نظیر و فراموش نشدنی کبسه از آن خوراکی اعیانی ساخته.



5. ورق العنب | Warak Enab

ورق العنب غذایی لذیذ و بسیار شبیه به دلمه خودمان است که امروزه از بهترین غذاهای سوریه محسوب می شود. این غذا را اعراب با ترکیبات مختلف مانند برنج و گوشت در برگ انگور پیچیده و در روغن زیتون سرخ می کنند.

در برخی مناطق سوریه نیز از برنج و سبزیجات درتهیه ورق العنب استفاده می نمایند. خوراکی ساده و سریع که طعمی دلنشین دارد. سوریها معمولا ورق العنب را به عنوان میان وعده های عصرانه یا در ماه رمضان بر سر سفره های افطارشان قرار می دهند.



4. حمص | Hummus

اگر به کشور سوریه سفر کرده باشید به خوبی می دانید که حمص غذای معروف کشور سوریه محسوب می گردد. حمص ترکیبی از ارده تازه، آب لیمو، نمک و ادویه های عربی است که پس از مخلوط کردن می پزند. طعم خاص و لذیذی که حمص ایجاد می نماید، می تواند تا مدت ها خاطره ای شیرین از یک سفر رویایی را برای شما تداعی کند.



3. بالوریا | Ballorieh

بالوریا در دسته شیرینی جات قرار می گیرد، اما در میان مردم سوریه به عنوان چاشنی در کنار غذا سرو می شود. این غذا که ظاهری شبیه به باقلوا دارد، ترکیبی از انواع آجیل به ویژه پسته، شکر، دارچین، شهد که میان دو ورقه خمیر است می باشد.

مردم سوریه از بالوریا در سفره های افطار و سحرشان بسیار استفاده می کنند زیرا آن را غذایی مقوی و پرکالری دانسته که با خوردنش کمتر احساس گرسنگی خواهند نمود.




2. کوارما جوجه | Quwarmah Al Dajaj

کوارما جوجه یا جوجه کویتی نیز از مجموعه غذاهایی است که از سایر ممالک عرب زبان به دمشق آمده و امروزه به عنوان یک غذای معروف کشور سوریه به شمار می رود.

ترکیبات این غذا شامل گوشت مرغ، زردچوبه، نمک، فلفل، جوز هندی، دارچین، زیره، لیمو، هل و زنجبیل می باشد. اگر به کشور سوریه سفر کردید حتما چشیدن کوارما جوجه را در برنامه گردشگری خود بگنجانید تا طعم بسیار لذیذش شما را به وجد بیاورد.



1. مسخن | Musakhan

مسخن نیز یکی دیگر از مهمانان سفره های مردم سوریه است که از کشور فلسطین به این سرزمین آمده و امروزه به عنوان یکی از بهترین غذاهای سوریه نیز به شمار می رود.
خوراکی ساده اما خوش طعم که از موادی همچون مرغ، پیاز، صنوبر، سماق، ادویه عربی، روغن زیتون و بادام تشکیل شده. این مواد را در نان پیچیده و در روغن سرخ می کنند در برخی مناطق نیز روی لقمه ها را کره مالیده و در تنور می گذارند که محبوبیت فراوان تری نسبت به گونه سوخاریش دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار