gardeshban.ir

دبیر رویداد ساری 2022 با اشاره به انجام مراحل پایانی زمان‌بندی برنامه‌های کلی، شرح برنامه و تکالیف هر دستگاه برای این رویداد بین‌المللی، تقویم ساری 2022 را سند توسعه‌ای مهم برای استان دانست.
کد خبر: ۴۷۹۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰-1400 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی ماهفروزی، دبیر رویداد بین‌المللی ساری 2022، با اشاره به تعریف برنامه‌های این رویداد در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی، از اجرای آن از آغاز تا پایان سال میلادی در قالب یک بسته مشخص خبر داد و بر برنامه جامع تبلیغاتی به‌عنوان خروجی برای ۱۰ روز اصلی رویداد در مهر ۱۴۰۱ تاکید کرد. وی در این رابطه اظهار داشت:

از مدتی پیش برنامه‌ریزی برای تدوین تقویم برنامه‌های اجرایی شهرستان‌های مختلف مازندران در سال جدید میلادی با محوریت رویداد ساری 2022 آغاز شد و با ارزیابی ظرفیت‌های مختلف استان به برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌هایی در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی رسیدیم که به‌طور پیوسته طی این سال برگزار می‌شوند.

ماهفروزی با اشاره به طراحی یک برنامه افتتاحیه باکیفیت برای این رویداد بین‌المللی، بر سه موضوع نشاط بخشی، هویت‌بخشی و رونق اقتصادی به‌عنوان محور اصلی رویداد ساری 2022 تاکید کرد. وی از وجود برنامه‌هایی چون جشنواره‌های موسیقی، نوروز، هنرهای نمایشی، جشنواره غذا و سایر ظرفیت‌ها در تقویم این رویداد بین‌المللی خبر داد و گفت:

تدوین این برنامه‌ها همه ظرفیت‌های شهرستانی مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه‌یافته دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری شده است. در برخی موارد دیده شده که مناطق کمتر توسعه یافته ما به‌دلیل بکر بودن یا وجود جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی از مناطق مرکزی شهرستان ظرفیت‌های بیشتری برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

دبیرکل رویداد بین‌المللی ساری 2022 با اشاره به انتقادها از میزبانی مازندران و انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به‌دلیل وجود کاستی‌های گوناگون، این رویداد را زمینه‌ای برای افزایش مطالبه‌گری برای ساماندهی گردشگری مازندران توصیف کرد و گفت:

نکته مهم این است که بعضی دوستان فکر می‌کنند با این رویداد قرار است تمام عقب‌ماندگی‌های حل شود. در حالی که رویداد ساری 2022 بهانه‌ و فرصتی برای رسیدن به یک نقشه راه و سند توسعه در عرصه گردشگری و اقتصاد مازندران است. یعنی پایان سال 2022 باید برای مازندران آغاز فصل جدیدی از فعالیت در عرصه گردشگری و برنامه‌های فرهنگی باشد که از کسب تجربه در رویداد ساری 2022 به دست آمده است.

شایان‌ذکر که سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) متشکل از ۱۰ کشور ایران، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان، با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی، به برگزاری رویدادهای بین‌المللی با عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو روی آورده‌اند که موجب تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت سازنده بین کشورهای عضو به‌منظور رشد گردشگری است.

میزبانی ساری از این رویداد بین‌المللی اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری مازندران به وزارت‌خانه مربوطه داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ نیز به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار