gardeshban.ir

دره حصارک یکی از زیباترین دره‌های شمال تهران است. این دره آبشارهای فصلی دارد که در میان درختان و باغ‌ها، زیبایی دوچندانی در فصل بهار دارد.
کد خبر: ۴۷۹۴۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
دره حصارک یکی از زیباترین دره‌های شمال تهران است. این دره آبشارهای فصلی دارد که در میان درختان و باغ‌ها، زیبایی دوچندانی در فصل بهار دارد. آبشار اصلی این دره به آبشار نو سنگ حصارک معروف است. 

این آبشار جزئی از بخش کن حساب می‌شود. بالای آبشار حصارک به دره و آبشار کوچکی می‌رسد که اگر سمت چپ آبشار را ادامه دهید، به دره اصلی حصارک می‌رسید. این دره معروف به دره دو چناران است که اگر بازهم به پیاده‌روی ادامه دهید، به قله بند عیش می‌رسید.

اگر قصد دارید به قله بند عیش صعود کنید، دو راه پیش روی شماست. شما می‌توانید از مسیر پاکوب که از سمت چپ به روی یال می‌رود، به قله بروید. همچنین می‌توانید از مسیر پاکوبی که از روی یال روبرو به روی خط الراس می‌رسد، به سمت قله بروید.

آبشار و دره حصارک؛ طبیعتی بکر برای فرار از شلوغی تهران+عکس

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته

• بکر بودن طبیعت منطقه
• سکوت و آرامش بی‌نظیر
• تنوع و فراوانی انواع گل‌های کوهی در این دره
• امکان پیاده‌روی در طبیعت زیبا
• آبشارهای زیبای فصلی در میان دره
• درختان بسیار و باغات آلبالو و گیلاس و هلو و گردو

چرا بازدید از آبشار و دره حصارک را پیشنهاد می کنیم؟

اگر از شلوغی و دود شهر تهران خسته شده‌اید، فراموش نکنید که در شمال شهر تهران یعنی منطقه حصارک، مکانی دنج پیدا می‌شود که خوراک پیک‌نیک است. همچنین لازم نیست از شهر تهران فاصله بگیرید. اگر می‌خواهید به قله بند عیش صعود کنید، می‌توانید از مسیر دره حصارک بروید و با گذر از کنار رودخانه و کف دره، از زیبایی بی‌نظیر منطقه لذت ببرید. اگر حدود بیست الی سی دقیقه پیاده‌روی کنید به آبشار زیبای دره حصارک می‌رسید. همچنین می‌توانید به سمت امامزاده داوود پیاده‌روی کنید.

چگونه به آبشار و دره حصارک برویم؟

برای رفتن به این مکان باید خود را به انتهای بزرگراه شهید ستاری یعنی شمالی‌ترین نقطه تهران برسانید. سپس به میدان دانشگاه می‌رسید و وارد خیابان شهدای حصارک شوید. ازآنجایی‌که محله حصارک کوچه‌های تنگی دارد، سفرمارکت به شما پیشنهاد می‌کند که از خیابان شهدای حصارک وارد محله حصارک نشوید. به‌جای آن می‌توانید از خیابان کشاورز که حدفاصل بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه شهید باکری است، وارد محله حصارک شوید. در ادامه خود را به ابتدای دره حصارک که آغاز مسیر پیاده‌روی است، برسانید. برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران، از سایت سفرمارکت دیدن کنید.

آبشار و دره حصارک؛ طبیعتی بکر برای فرار از شلوغی تهران+عکس


جاهای دیدنی نزدیک به آبشار و دره حصارک

بقعه امامزاده داوود در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا است. گفته می‌شود که امامزاده داوود و برخی از بستگانش در همراهی امام رضا(ع) به ایران آمدند و کشته شدند. در تاریخ آورده‌اند که بقعه این امامزاده در دوران صفویه ساخته شده است. همچنین در دوران فتحعلی شاه قاجار توسعه یافته است. می‌توانید از مسیر فرحزاد به سمت امامزاده داوود کوهنوردی کنید. برای رسیدن به امامزاده داوود باید وارد مسیر پاکوب دره از سمت راست شوید. این پاکوب از کناره یال، شما را به بالای یال و جاده‌ای می‌رساند که از بالای دانشگاه آزاد حصارک به سمت امامزاده داوود کشیده شده است.

کاخ ناصری در شهرستانک از دیگر جاهای دیدنی اطراف حصارک است. رسم زیارت از بقعه امامزاده داوود از گذشته در شهر تهران رواج داشته است. کاخ ناصری که در روستای شهرستانک بنا شده، برای اقامت شاه در نزدیکی امامزاده داوود بوده است. ناصرالدین‌شاه بعد از برگزاری آیین زیارت به‌منظور استراحت، به این کاخ بازمی‌گشته است.

دره دو چناران در شمال غربی فرحزاد واقع شده که درهای طولانی با باغ‌ها، چشمه‌های فصلی و مسیر پر افت‌وخیز است که برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. در میان این دره چشمه آب زندگانی را خواهید دید.

قله بند عیش که ۲۷۷۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، در شمال مناطق کن (پارک کوهسار)، شهران و حصارک کن قرار دارد. این قله از شمال و شمال غرب به جاده‌ی سولقان و به امام زاده داوود، از شرق به جاده فرحزاد و به امام زاده داود و از جنوب به حصارک می‌رسد. سطح صاف و صخره‌ای قله بند عیش به زیباتر شدن نمای آن کمک کرده است. 

همچنین در این مکان فضایی جهت پیست موتورسواری و پرواز با پاراگلایدر و کایت احداث شده است. حصارک یکی از مکان‌های موردعلاقه موتورسواران برای انجام حرکات نمایشی است. بهار و زمستان بهترین فصل برای صعود به این قله است. در فصل‌های پاییز و تابستان رودخانه بسیار کم آب خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار