gardeshban.ir

شهر سویل، به خاطر رقص فلامنکو و گاوبازی در اندلس شهرت دارد و می‌توانید در ۲۴ ساعت برخی از بهترین جاذبه‌هایش را تماشا کنید.
کد خبر: ۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر سویل، به خاطر رقص فلامنکو و گاوبازی در اندلس شهرت دارد و می‌توانید در ۲۴ ساعت برخی از بهترین جاذبه‌هایش را تماشا کنید.

شهر زیبا و پر جنب و جوش سویل، طیف وسیعی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و غذایی را برای پیشنهاد به مسافرانی که تنها برای گردش یک روزه زمان دارند در نظر گرفته است. در این راهنمای گردش یک روزه شما را با برخی از محله‌های محبوب و دیدنی‌هایی که باید به سراغشان بروید آشنا خواهیم کرد.

دیدن آلکاسار و کلیسای جامع

سویل هم مانند اکثر شهرهای بزرگ اندلسی تاریخی غنی از دوران موری را به نمایش می‌گذارد. برای آغاز گردش ۲۴ ساعته خود در پایتخت اندلس باید به سراغ «کاخ آلکاسار» (Alcázar palace) بروید تا با این جنبه از شهر آشنایی پیدا کنید. این کاخ تنها اندکی با کلیسای جامع فاصله داشته و می‌توانید پیاده از یکی به دیگری برسید. با توجه به اینکه آلکاسار را در دوران حکومت موری و مسیحی ساختند، می‌توانید به خوبی ترکیب این دو سبک را تماشا کنید. به عقیده بسیاری، این کاخ یکی از بهترین نمونه‌های معماری مودِخار در اسپانیا به شمار می‌رود. آلکاسار قدیمی‌ترین کاخ سلطنتی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اعضای خاندان سلطنتی به هنگام بازدید از سویل اغلب در اینجا اقامت دارند.

کاخ سلطنتی آلکاسار در سویل

جاذبه های دیدنی و معروف سویل؛ شهر زیبای اسپانیا+عکس

از آلکاسار با کمتر از پنج دقیقه پیاده‌روی به کلیسای جامع می‌رسید که بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیکی و سومین کلیسای بزرگ دنیا به شمار می‌رود. زمانی که «فردیناند سوم» در سال ۱۲۴۸ سویل را از مورها پس گرفت، مسجد شهر فوراً مسیحی شد ولی مناره آن جان سالم به در برد و به «برج ناقوس خیرالدا» (Giralda) تغییر نام داد. با این وجود در سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتند یک کلیسای درخور مسیحی در این محوطه بسازند. ساخت این مجموعه بزرگ گوتیکی که از ۸۰ نمازخانه و بلندترین راهروی مرکزی اسپانیا تشکیل می‌شد، بیش از یک قرن به طول انجامید. 

در سال ۱۵۰۷ بالاخره پروژه به پایان رسید و خروجی از چیزی که انتظار می‌رفت بسیار تماشایی‌تر شد تا به سایر نواحی اروپا قدرت و ثروت سویل را نمایش دهد. کاوش در شکوه و جلال تزئینات داخلی کلیسای جامع یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از گرمای تابستان سویل است.

جاذبه های دیدنی و معروف سویل؛ شهر زیبای اسپانیا+عکس

گشت و گذار در محله سانتا کروز

بعد از دیدن معروف‌ترین جاذبه‌های پایتخت اندلسی وقت آن رسیده که به محبوب‌ترین محله آن که سابقاً محله یهودیان بود سر بزنید. «سانتا کروز» (Santa Cruz) محله‌ای بسیار زیبا است که فردیناند سوم یهودیانی را که در زمان پس گرفتن شهر از مورها در اواسط قرن سیزدهم در سویل زندگی می‌کردند به آنجا فرستاد. این محله در شمال شرق کلیسا قرار داشته و می‌توانید پیاده در آن گردش کنید. در واقع خیابان‌های اینجا به قدری باریک هستند که «تریانا» (Triana) در قیاس با آن مانند بلوارهای پاریسی به نظر می‌رسد. 

کشف میدان‌های پنهان سانتا کروز و تماشای عمارت‌های زیبای قدیمی و کلیساهایی که در آن هستند یکی از بهترین راه‌ها برای دو ساعت گردش جذاب در سویل است. علاوه بر این وقتی که خسته و گرسنه شدید، می‌توانید به یکی از تاپاس بارها سر بزنید و تجدید قوا کنید. برخی از بهترین تاپاس بارها و رستوران‌هایی که در قلب سانتا کروز هستند در «خیابان ماتیوس گاگو» (Calle Mateos Gago) قرار دارند.

جاذبه های دیدنی و معروف سویل؛ شهر زیبای اسپانیا+عکس

بازدید از مجسمه بلمونته و قلعه تریانا

بعد از استراحت بعد از ظهری باید از طریق «پل ایزابل دوم» (Puente Isabel II) از آب‌های «رودخانه گوادالکیویر» (Guadalquivir) عبور کنید. در آن طرف رودخانه باید به سراغ تریانا یا محله کولیان سویل بروید. این محله رابطه نزدیکی با هنرهای فلامنکو و گاوبازی دارد. در واقع وقتی از پل عبور می‌کنید و به سمت تریانا می‌رسید، با مجسمه ماتادور «خوان بلمونته» (Juan Belmonte) مواجه می‌شوید که به شما خوشامدگویی می‌کند. 

بلمونته در خانواده‌ای کولی در این محله به دنیا آمد و امروزه به عنوان یکی از برجسته‌ترین ماتادورهای تاریخ گاوبازی مورد احترام است. در کنار بلمونته برای گرامیداشت دومین قله برجسته فرهنگی تریانا مجسمه‌ای از یک رقصنده فلامنکو نصب کرده‌اند. علیرغم محبوبیت زیاد این محله در میان گردشگران، هرگز حال و هوای بومی آن تحت تأثیر قرار نگرفت: در آخر هفته خانواده‌ها به خیابان‌ها سرازیر شده و قبل از رفتن به سراغ تاپاس بارها با کودکان خود گردش می‌کنند.

جاذبه های دیدنی و معروف سویل؛ شهر زیبای اسپانیا+عکس

تجربه زندگی شبانه در آلامدا د هرکولس

می‌توانید روی زندگی شبانه پرشور و هیجان سویل حساب کنید و از تاپاس و معاشرت در خیابان‌ها و میادین تریانا لذت ببرید. البته با توجه به ۲۴ ساعت وقتی که در این شهر دارید باید بخش دیگری از شهر را بگردید پس دوباره به سمت پل بازگردید و به سراغ «آلامدا د هرکولس» (Alameda de Hércules) بروید. 

اینجا بهترین زندگی شبانه سویل را به شما پیشنهاد می‌کند. این پلازای بزرگ در گذشته خیلی خوشنام نبود اما در سال ۲۰۰۶ شورای شهر تصمیم گرفت آن را پاکسازی کرده و به قطبی برای زندگی شبانه تبدیلش کند. 

تراس‌های بزرگ و زیبای این ناحیه برای تماشای عبور مرور مردمی که در شب به اینجا می‌آیند ایده‌آل بوده و می‌توانید در یکی از کلوب‌ها از موسیقی زنده فلامنکو یا جاز هم لذت ببرید. قطعاً با سپری کردن ساعت‌های پایانی گردشتان در اینجا خاطرات خوبی را رقم می‌زنید.

جاذبه های دیدنی و معروف سویل؛ شهر زیبای اسپانیا+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار