gardeshban.ir

در دوران شیوع ویروس کرونا که فاصله گذاری اجتماعی اهمیت زیادی دارد، سفر به مکان‌های دور افتاده و جزیره‌ای برای بسیاری از افراد خوشایند است.
کد خبر: ۴۷۹۶۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسیاری از افراد برای گردش به دنبال مقاصدی نزدیک با دسترسی راحت و یا مکان‌های دور افتاده با حداقل تعداد مسافر و ساکنان محلی هستند. جزایر دور افتاده جهان شامل تریستان دا کونا، سنت هلنا، گرنادین ها و نیوئه است که در ادامه شما را با این جزایر آشنا می‌کنیم:

تریستان دا کونا

تریستان جزیره کوچکی در وسط اقیانوس اطلس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر و بخشی از یک گروه جزایر آتشفشانی است که بسیاری از قلمروی آن قابل سکونت نیست. درواقع کل ساکنان این جزیره در منطقه هموار ساحل شمال غربی، جایی که پایتخت واقع شده است، زندگی می‌کنند.

موضوع قابل توجه اینکه دسترسی به این جزیره کار آسانی نبوده و در آن هتل، اقامت‌گاه و امکانات خاصی برای گردشگران وجود ندارد، بلکه تنها راه ارتباطی با دورافتاده‌ترین جزیره جهان از طریق قایق و کشتی انجام می‌شود.

سنت هلنا

سنت هلنا جزیره‌ای در جنوب اقیانوس اطلس است؛ جایی که ۲۰۰ سال پیش، ناپلئون در آنجا بازداشت شد. رفت‌وآمد به جزیره سنت هلنا تا سال ۲۰۱۷ تنها از طریق کشتی امکان‌پذیر بود، اما در سال ۲۰۱۷ دولت بریتانیا فرودگاهی احداث کرد که رفت‌وآمد به سنت هلن از طریق آن آسان‌تر شد.

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این جزیره خانه تاریخی ناپلئون و محل زندگی و مرگ این امپراطور بزرگ فرانسوی است. این جزیره دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و منحصر به فرد شامل تپه‌های پوشیده از کاکتوس، بیابان‌های سنگلاخی و جنگل‌های سرسبز است. گردشگران می‌توانند با تجربه غواصی و قایق‌رانی در سنت هلنا، کوسه‌ها، نهنگ‌ها و سایر موجودات دریایی را از نزدیک تماشا کنند. جیمزتاون، پایتخت سنت هلنا، با جمعیت ۶ هزار و ۶۰۰ نفر، نزدیکترین شهر پرجمعیت به جزیره تریستان دا کونا محسوب می‌شود.

گرنادین ‌ها

گرنادین‌ها زنجیره‌ای شامل از ۶۰۰ جزیره کوچک با جمعیت ۱۶ هزار نفر است که در آب‌های دریای کارائیب قرار گرفته و به گروه جزیره‌ای بزرگ‌تر معروف به جزایر بارلوونتو متعلق هستند. کوکومو نیز یکی دیگر از دور افتاده‌ترین جزایر جهان و یکی از ۳۳۰ جزیره در مجمع‌الجزایر فیجی است که بیش از ۱۸ هزار مترمربع مساحت دارد. افرادی که قصد سفر به مکانی زیبا و دور افتاده دارند، می‌توانند از غواصی و ماهیگیری در آب‌های شفاف اقیانوس آرام جنوبی لذت ببرند.

نیوئه

نیوئه کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی است که به "صخره پلی نزی" معروف است. این جزیره با هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در ۲۴۰۰ کیلومتری شمال شرق نیوزلند در مثلثی بین تونگا، ساموآ و جزایر کوک قرار دارد. اگرچه نیوئه یک جزیره مستقل و خودگردان است، اما با نیوزلند ارتباط نزدیکی دارد؛ کشوری که هفته‌ای یک بار پرواز به جزیره از طریق خطوط هوایی آن انجام می‌شود.

جزایر مارشال

جزایر مارشال در اقیانوس آرام و در منطقه میکرونزی قرار دارند. این جزایر مجموعه‌ای از ۲۹ جزیره مرجانی و پنج جزیره دور افتاده بزرگ در نیمه راه بین هاوایی و استرالیا هستند که بیش از دو قرن پیش کشف شدند.

جزایر پیت کرن

جزایر پیت کرن گروهی متشکل از چهار جزیره آتشفشانی هستند که در سال ۱۷۸۹ کشف شدند. این جزایر دور افتاده هنوز هم فرودگاه یا بندر دریایی ندارد و تنها راه ارتباطی آن‌ها با سایر نقاط جهان یک کشتی تدارکاتی است که چندین بار در سال از مانگارِوا (واقع در جزایر گامبیِر پلی‌نزی فرانسه) به آنجا می‌آید. برخی از کشتی‌های تفریحی لوکس نیز از جزایر پیت کرن عبور می‌کنند.

وانواتو

وانواتو که بر اساس مطالعات اندیشکده بریتانیایی "بنیاد اقتصاد جدید" شادترین مکان جهان محسوب می‌شود، سواحل زیادی دارد که به سختی می‌توان در آنها با افراد برخورد داشت. این کشور جزیره‌ای با منشأ آتشفشانی در حدود هزار و ۷۵۰ کیلومتری شمال شرق استرالیا، ۵۰۰ کیلومتری شمال شرق کالدونیای جدید، غرب فیجی و جنوب جزایر سلیمان در نزدیکی گینه نو واقع شده است. وانواتو به خاطر جنگل‌هایش که بومیان این جزیره در آن زندگی می‌کنند، به خوبی شناخته شده است.

جزیره پالمرستون

پالمرستون بخشی از جزایر کوک است، یکی از آن مکان‌هایی که در اقیانوس آرام قرار گرفته و دسترسی به آن دشوار است، زیرا در ۵۰۰ کیلومتری نزدیک‌ترین جزیره مسکونی واقع شده و تنها چند بار در سال امکان بازدید از آن با یک کشتی باری وجود دارد. این جزیره مرجانی با مساحت ۲.۶ کیلومتر مربع در سال ۱۷۷۴ توسط جیمز کوک کشف شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار