gardeshban.ir

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند هستیم، گفت: راه‌اندازی این موزه به تخصیص اعتبار بستگی دارد و هر چقدر اعتبار زودتر تخصیص پیدا کند و ملک را تملک کنیم موزه هم زودتر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۰۰۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
محسن جانجان ادامه داد: پس از اینکه در زمان شهردار و شورای شهر وقت در سال گذشته مجبور شدیم موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند را برخلاف میل باطنی‌مان تحویل دهیم به دنبال مکان جدیدی برای راه‌اندازی موزه بودیم.

وی با اشاره به اینکه موزه به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری راه‌اندازی شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد و ساختمان را از میراث فرهنگی گرفت و ما هم اشیاء را به مخزن امن استان انتقال دادیم.

جانجان اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و قدمت و آوازه نهاوند در حوزه تاریخ و تمدن در صدد هستیم موزه جدیدی که ساختمان، نیرو و اشیای آن متعلق به میراث فرهنگی باشد داشته باشیم تا بعدها به مشکلات مشابه برنخوریم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند تصریح کرد: در این راستا مکان موزه جانمایی و بررسی شد و ساختمان تاریخی صمصام را انتخاب کردیم و تاکنون بخشی از این ملک تملک شده است.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتباری در سال 1400 برای تملک بنا اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم کل بنا را تملک و استانداردسازی کنیم و مجددا موزه تاریخ و فرهنگ را در این محل بنا کنیم و اشیاء را به نهاوند برگردانده و به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، حدود یکسال قبل بود که به دنبال شکایت حقوقی شورای شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی، موزه شهر نهاوند تخلیه شد و با وجود تفاهمنامه ۱۵ ساله برای در اختیار گذاشتن این ساختمان برای برپایی موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی موزه نهاوند خالی از اشیاء ۷۰۰۰ ساله شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار