gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از ضربه شدید کرونا به تأسیسات گردشگری خبر داد و با بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۰ منطقه نمونه گردشگری و دو شهر نمونه بین‌المللی، ۳۹ روستای هدف گردشگری، ۸۶۵ اثر تاریخی ،۳۴ میراث منقول و ۱۲۳ میراث ناملموس است، گفت: تمامی این ظرفیت‌ها نشان از فرهنگ غنی و تمدن کهن این سرزمین دارد.
کد خبر: ۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰-1400 September 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا دوست‌محمدی در جلسه دیدار استاندار سمنان با معاونان و روسای ادارات شهرستانی اظهار کرد: یک هزار و ۱۷۳ نفر در تأسیسات گردشگری استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، تصریح کرد: افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارند، ادامه داد: کرونا ضربه شدیدی به تأسیسات گردشگری وارد کرد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه ۲۳ اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است، افزود: استان دارای یک اثر ثبت جهانی است که شامل جنگل ابر شاهرود می‌شود و پیگیر ثبت مجموعه تاریخی بسطام، چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان در فهرست یونسکو هستیم .

وی با اشاره به اینکه بخشی از راه‌آهن استان در اثر ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران قرار دارد، گفت: مجموعه تاریخی بسطام در فهرست میراث تاریخی اسلام ثبت شده است و پیشنهاد ثبت مسجد تاریخانه دامغان در این فهرست ارائه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار