gardeshban.ir

از میان تعداد بی‌شمار جاذبه‌های گردشگری شهر مادرید، بعضی از آن‌ها را نباید به هیچ‌وجه از دست بدهید. در این مقاله با 7 مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۴۸۱۹۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰-1400 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
پایتخت کشور اسپانیا، شهر مادرید، مکان‌های دیدنی بی‌شماری را در برمی‌گیرد که حیف است اگر بدون بازدید از آن‌ها شهر را ترک کنید. جاذبه‌های گردشگری مادرید از کاخ و بناهای تاریخی گرفته تا موزه‌ها و بارهای روی پشت‌بام را شامل می‌شود و تعداد این موارد آنقدر زیاد است که در این مقاله تصمیم گرفتیم 7 مورد از معروف‌ترینِ آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

1. کاخ کریستال

کاخ کریستال یا همان کاخ شیشه‌ای پارک رتیرو، تقریباً به طور کامل از شیشه ساخته شده و یکی از ساختمان‌های نمادین شهر مادرید به حساب می‌آید. این کاخ در پارک تماشایی رتیرو قرار دارد و با گل و درختان سرسبز احاطه شده است. قدمت کاخ شیشه‌ای به سال 1887 میلادی برمی‌گردد و امروزه آثار مدرن نمایشگاه‌های موقت موزه‌ی ملکه سوفیا در این بنا نگهداری می‌شوند. حتماً از داخل این کاخ نیز دیدن کنید و چشم‌انداز تابش نور خورشید به قاب‌های شیشه‌ای آن را از دست ندهید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

2. پشت‌ بام مرکز هنرهای زیبا

از طبقه‌ی بالای «مرکز هنرهای زیبا» (Círculo de Bellas Artes) می‌توانید به چشم‌انداز زیبای شهر اشراف داشته باشید. درواقع این بخش، یکی از معدود پشت‌بام‌هایی به شمار می‌رود که از هر 4 طرف آن و بدون هیچ مانعی، دیدی واضح به مناظر اطراف خواهید داشت. می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم از این پشت‌بام دیدن کرده و نوشیدنی یا اسنک سفارش دهید و در عین حال از دورنمای پارک رتیرو، میدان سیبلس و پارک «کازا دو کامپو» (Casa de Campo) لذت ببرید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

3. پلازا مایور

پلازا مایور، معروف‌ترین میدان شهر مادرید محسوب می‌شود و بیشتر به خاطر 237 مورد بالکُنش به شهرت رسیده که رو به بخش‌های مرکزی این میدان هستند. پلازا مایور با ساختمان‌های قرمز رنگ احاطه شده و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، منظره‌ی جالبی را به وجود آورده است. کافه‌های بسیاری در این ناحیه قرار دارند و برای تجدید قوا می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و با استفاده از صندلی‌های بیرون از ساختمان، در فضای باز گلویی تازه کنید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

4. معبد دبود

شاید دیدن یک معبد مصری در شهر مادرید باعث تعجب شما شود؛ اما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از معبد دِبود را در سفر به مادرید از دست ندهید. این معبد، هدیه‌ای از طرف دولت مصر به اسپانیا بود و بهترین زمان برای بازدید از آن، هنگام غروب آفتاب است. می‌توانید نوشیدنی‌هایتان را با خود به این مکان آورده و روی چمن بنشینید و رنگ قرمز و نارنجی غروب در پس‌زمینه‌ی معبد را تماشا کنید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

5. تله‌ کابین مادرید

«تلِفریکو» (Teleférico) یا همان تله‌کابین مادرید، روش منحصر به‌فردی برای تماشای مرکز شهر و نواحی اطراف آن است. قدمت این تله‌کابین به سال 1969 میلادی برمی‌گردد و حدود 40 متر از زمین ارتفاع می‌گیرد. از آن بالا می‌توانید به دورنمای زیبای کاخ سلطنتی مادرید، «کلیسای جامع آلمودنا» (Almudena Cathedral) و پشت‌بام‌های مخصوص شهر مادرید اشراف داشته باشید. می‌توانید سوار تله‌کابین‌های یک طرفه یا رفت و برگشتی شوید که از سمت بزرگ‌ترین پارک مادرید، یعنی «کازا دو کامپو» حرکت خود را آغاز می‌کنند یا از سمت خیابان «پینتور روسالس» (Pintor Rosales) راه می‌افتند که به مرکز شهر نزدیک‌تر است.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

6. موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا یا همان موزه ملکه سوفیا، معروف‌ترین موزه‌ی هنرهای مدرن شهر مادرید به حساب می‌آید و نمایشگاه‌های تماشایی بسیاری را در برمی‌گیرد. در این موزه می‌توانید از نسخه‌ی اصل نقاشی «گرنیکا» (Guernica) اثر پابلو پیکاسو دیدن کنید که عواقب ناخوشایند جنگ داخلی اسپانیا را به نمایش می‌گذارد. همچنین مجموعه‌ی گسترده‌ای از آثار معروف «سالوادور دالی» همچون نقاشی «تداوم حافظه» (The Persistence of Memory) یا همان «ساعت‌های در حال ذوب» نیز در این موزه قرار دارند و می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس

7. کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های قاره‌ی اروپابه شمار می‌رود و در شمار مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر مادرید قرار دارد. ورودی ساختمان باشکوه این بنا، بیش از 44 مجسمه از خاندان سلطنتی کشور اسپانیا را شامل می‌شود و می‌توانید از بیرون، معماری مجلل و شاهانه‌ی آن و «باغ‌های ساباتینی» (Sabatini Gardens) را تماشا کنید که بوته‌ها و درختان آن مانند بازی مِیز یا همان مارپیچ به دور حوضچه‌ی باغ کشیده شده‌اند. این کاخ همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب به روی عموم باز است و برای بازدید از داخل ساختمان باید بلیت آن را بخرید.

7 جاذبه جادویی مادرید که باید تماشا کرد+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار