gardeshban.ir

در بوتیک هتل‌ها بسیاری از غذا‌های محلی طبخ می‌شود و در آن با حیوانات خانگی گوناگون و مختص هر مکان مهمانان را سرگرم می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۲۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰-1400 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
بوتیک هتل؛ هتلداری مدرن با رگه‌هایی از هویت محلی

بوتیک هتل محلی کوچکتر از گراند هتل‌ها بوده و در آن بر چیدمان هنری بسیار تأکید ورزیده شده است، بوتیک هتل‌ها کم‌تر از ۱۰۰ اتاق داشته و دارای امکانات و تجهیزات فوق العاده‌ای به مانند یک هتل پنج ستاره و منحصر به فرد است که تمام فعالیت‌های خود را به صورت مستقل انجام می‌دهد و از هیچ تلاشی در ارائه خدمات دریغ نمی‌کند.

نخستین بوتیک هتل‌ها در جهان می‌توان به بوتیک هتل در سان فرانسیسکو و هتل بدفورد در آمریکا و انگلستان اشاره کرد که در اوایل دهه ۸۰ میلادی علاقمندانی به خود داشته و در ایران نیز نخستین بوتیک هتل به سال ۱۳۸۵ بر می‌گردد که هتل لاله کندوان نام دارد.

هتل لاله کندوان در دل کوهپایه‌های منطقه توریستی کندوان واقع شده که فضایی را همانند یک غار فراهم آورده که زندگی در آن محیطی کاملا متفاوت را برای گردشگران ماجراجو فراهم می‌کند و این هتل در فاصله ۶۰ کیلومتری از تبریز قرار دارد.

هتل داد یزد، هتل لاله بیستون کرمانشاه، هتل ایرمان قشم، هتل بوتیک شمشک تهران، هتل بوتیک نظامیه تهران، هتل سرای عامری‌ها کاشان، هتل بوتیک فولتون قشم، هتل مشیر الممالک یزد و هتل وکیل شیراز نمونه‌ای از هتل‌هایی است که با معماری خاص و ویژه متأثر از منطقه خود پذیرای مهمانان مختلف است.

در بوتیک هتل‌ها بسیاری از غذا‌های محلی طبخ می‌شود و در آن با حیوانات خانگی گوناگون و مختص هر مکان مهمانان را سرگرم می‌کنند.

در همین رابطه سید علی نبوی مؤسس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان می‌گوید: بوتیک هتل به بومگردی‌هایی اطلاق می‌شود که در آن فضا شیوه ای محلی با پذیرایی هتلی به مسافران خدمات ارائه می‌شود البته این تعریف برای ایران اطلاق می‌شود و این مجموعه بومگردی‌ها مشتریان بسیار خاصی داشته که نخستین بار در سال ۱۹۸۱ میلادی در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.

او می‌افزاید: بوتیک هتل به صورت برنامه ریزی شده و با خدمات روتین هماهنگ با مقتضیات فرهنگی و بومی است که کارکنان آن رفتار‌های بسیار دوستانه و صمیمانه داشته و دارای خدمات استانداردی در حد یک هتل است.

 مؤسس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان ادامه می‌دهد: نخستین بوتیک هتل؛ لاله کندوان در ایران نام دارد البته دارای نقایصی از سوی تعریف جهانی برای بوتیک هتل بوده است.

نبوی بیان می‌کند: در ایران میزان استقبال از بوتیک هتل هنوز کم است و این اماکن برای مسافران شناخته نشده، ولی کم کم به دلیل ایجاد نیاز مخاطبان و تعدد اهتمام به این مجموعه‌ها موجب می‌شود تا علاقمندان به بازار گردشگری جذب این خدمات شوند.

او با اشاره به راه اندازی بوتیک هتل در خرو نیشابور تصریح می‌کند: این بوتیک هتل تنها مکانی است که با سبک هتلداری مدرن در فضای سنتی در خراسان رضوی ایجاد شده، ولی هنوز استقبال زیادی از آن صورت نگرفته و این امر به مرور زمان، علاقه و نیاز مخاطبان در مسافران ایجاد می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار