gardeshban.ir

اگر می‌خواهید از مادرید بازدید کنید،‌ حتماً تماشای میدان اسپانیا را نیز در برنامه خود بگنجانید. در این میدان یادمانی به احترام «سروانتس»، نویسنده معروف این کشور نصب شده است.
کد خبر: ۴۸۲۴۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰-1400 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
میدان اسپانیا که در انتهای خیابان زیبا و دیدنی «گران ویا»، یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مادرید قرار دارد، از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین میدان‌های این شهر به شمار می‌رود. در این پلازای سر سبز، علاوه بر صداهای معمول یک میدان شلوغ در شهر، با یک آبنمای بزرگ رو‌به‌رو می‌شوید که آرامش و لذت خاصی را به مردم و گردشگران منتقل می‌کند. منطقه‌ای که میدان اسپانیا در آن ساخته شد، بسیار نزدیک به کاخ سلطنتی بوده و سابقاً در آن یک سربازخانه قرار داشت. این سربازخانه به منظور ساخت یک میدان عمومی جدید تخریب شد و خیلی زود هم بین مردم شهر برای دورهمی‌های صمیمانه محبوبیت پیدا کرد.

آشنایی با میدان اسپانیای مادرید و یادمان سروانتس+عکس

این شهرت در دهه ۱۹۵۰ بعد از ساخت دو سازه بسیار بزرگ مادرید یعنی «برج مادرید» و «ساختمان اسپانیا» در نزدیکی میدان، چند برابر گشت. هر دوی این بناها توسط برادران «اوتامندی» (Otamendi) از معماران خود شهر طراحی شدند. آسمان خراش اسپانیا بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳ ساخته شد و ۲۵ طبقه مرکزی به همراه دو جناح کوچک‌تر دارد. برج مادرید در سال ۱۹۵۷ ساخته شد و در آن زمان با ارتفاع ۱۴۲ متر، بلندترین ساختمان بتنی جهان بود. مردم شهر آن را «زرافه» نامیدند و تا سال ۱۹۸۹ که برج پیکاسو بنا گردید این ساختمان بلندترین سازه مادرید به شمار می‌رفت. در برج مادرید واحد‌های اداری و مسکونی وجود دارند.

آشنایی با میدان اسپانیای مادرید و یادمان سروانتس+عکس

یادمان سروانتس

«سروانتس» (Cervantes)، رمان نویسی کلاسیک متولد سال ۱۵۴۷ بود. پیکر بی جان وی را که در سن ۶۸ سالگی درگذشت، در صومعه پابرهنگان تثلیث دفن کردند، اما بعد از اتفاقاتی نزدیک به ۴۰۰ سال مفقود شد. بقایای اندکی از استخوان‌های او را در سال ۲۰۱۵ در یک صومعه در بافت قدیمی مادرید پیدا کردند.

یادمان سروانتس تقریباً معروف‌ترین دیدنی میدان اسپانیا به حساب می‌آید. این یادمان که برای گرامیداشت «میگوئل د سروانتس»، نویسنده شهیر اسپانیا و خالق رمان بسیار معروف «دون کیشوت» نصب شد، سالانه هزاران گردشگر را به دور خود جمع می‌کند. یادمان سروانتس تندیسی از دون کیشوت سوار بر اسب به همراه خدمتکارش سانچو سوار بر یک قاطر است. این تندیس‌ها جلوی برج یادمان قرار دارند که از آن تندیس دیگری قد علم می‌کند: یک مجسمه سنگی از خود سروانتس در حال تماشای شخصیت‌های شگفت‌انگیزی که با قلمش به آن‌ها جان بخشید. یادمان سروانتس توسط معماری به نام «رافائل مارتینز زاپاترو» (Rafael Martinez Zapatero) و مجسمه‌سازی به نام «لورنزو کولائوت والرا» (Lorenzo Coullaut Valera) ساخته شد. اکثر پروژه ساخت آن در بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۰ صورت گرفت و باقی کار توسط پسر مجسمه ساز اصلی در بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۷ انجام شد.

آشنایی با میدان اسپانیای مادرید و یادمان سروانتس+عکس

دیدنی‌های نزدیک میدان اسپانیا

خیابان «شاهزاده» که از میدان اسپانیا به سمت «مونکلوا» (Moncloa) امتداد می‌یابد، یکی از خیابان‌های اصلی خرید در منطقه است. همچنین در کوچه «آلبرتو آگیلرا» (Alberto Aguilera) در ابتدای خیابان، کاخ «لیریا» (Palacio de Liria) را خواهید دید که مجموعه‌ای از ساختمان‌ها متعلق به خانه آلبا هستند و باغ‌های بسیار زیبا و چشم نوازی دارند.

آشنایی با میدان اسپانیای مادرید و یادمان سروانتس+عکس

در نزدیکی میدان اسپانیا در خیابان «بایلن» (Bailen) می‌توانید از موزه «سرالبو» (Cerralbo) دیدن کنید. این موزه خانه خانواده سرالبو را به همان صورتی که توسط مارکیز در سال ۱۹۲۲ رها شد به نمایش می‌گذارد. در میان مجموعه‌های این خانه می‌توانید یک تابلو از نقاش معروف «اِل گرِکو» را به همراه تسلیحات قدیمی و سفالینه‌های ایبرایی تماشا کنید. اگر چند متر از موزه پیاده بروید به یادمانی مصری به نام معبد «دبود» (Debod) می‌رسید که در سال ۱۹۷۰ به مادرید انتقال یافت. این معبد متعلق به قرن دوم قبل از میلاد است. در سال ۱۹۶۰ به خاطر ساخت سد بزرگ «اسوان» (Aswan) و تهدید یادمان‌های تاریخی متعدد آن منطقه یونسکو درخواست حفاظت از این میراث جهانی را کرده و به نشانه کمک‌هایی که از سمت اسپانیا برای نجات معبد «ابو سمبل» صورت گرفت، دولت مصر معبد دبود را در سال ۱۹۶۸ به این کشور اهدا کرد. بازدید از این سازه تاریخی رایگان است.

آشنایی با میدان اسپانیای مادرید و یادمان سروانتس+عکس

برای دسترسی به میدان اسپانیا می‌توانید از خط ۳ و ۱۰ مترو استفاده کنید که در ضلع شرقی میدان ایستگاه دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار