gardeshban.ir

شهر زیبای بوردو یکی از مقاصد گردشگری برتر فرانسه بوده و با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشد. در اینجا خبری از شلوغی‌های پاریس نیست و آرامش دل انگیزی شما را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۲۵۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰-1400 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید بوردو به اندازه پاریس پر تب و تاب نباشد، اما به همان اندازه زیبا بوده و یک مقصد عالی به شمار می‌رود. اهمیت فرهنگی و تاریخی این شهر آن‌قدر کافی هست که هر بازدیدکننده‌ای را سرگرم کند، اما باید نزدیکی اقیانوس و باغ‌های زیبا را هم به این دیدنی‌ها اضافه کرد. در این راهنما شما را با جاذبه‌های گردشگری بوردو آشنا می‌کنیم تا در بین دیدنی‌های بسیارش سر در گم نباشید.

۱. میدان بورس و آینه آب

میدان بورس (Place de la Bourse) در کنار رودخانه «گارون» (Garonne) قرار داشته و بدون شک یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های بوردو به شمار می‌رود. در اینجا می‌توانید «آینه آب» (Miroir d’eau)، یک استخر بسیار کم عمق وسیع آب را پیدا کنید که کودکان و بزرگسالان پای خود را در آن فرو برده و از انعکاس ساختمان بورس در آن لذت می‌برند. بنای باشکوه قصر بورس در کنار میدان نیز، یکی از نمونه‌های معماری کلاسیک فرانسه به حساب می‌آید. تقارن تحسین برانگیز میدان با توجهی که به جزئیات شده افزایش می‌یابد: پیکره‌های ساختمان‌ها نمایانگر خدایان رومی بوده و چهره‌های سرشناسی از تاریخ غنی بوردو نیز در بینشان به چشم می‌خورد.



۲. باغ عمومی

باغ عمومی (Jardin Public) یک پارک ۱۰ هکتاری بزرگ در مرکز بوردو است. اینجا را با الهام از باغ‌های ورسای ساختند پس می‌توانید به خوبی شکوه و زیبایی‌اش را حدس بزنید. اگر به دنبال جایی برای پیک نیک در یک روز گرم تابستان بودید، به لطف دریاچه بزرگی که در وسط پارک قرار دارد، می‌توانید از هوای خنک و تازه اینجا استفاده کنید. عناصر زیادی برای به یادماندنی‌ کردن باغ همگانی در ذهن شما وجود دارند که شامل یک آبشار مصنوعی، موزه تاریخ طبیعی و یک خط آهن می‌شود.



۳. صرف میان وعده در تراس یک کافه جذاب

در بعد از ظهر‌های تابستان بوردو، هر کافه یا رستوران کوچک پر از مردمی از سنین مختلف می‌شود که از پایان یک روز کاری با دوستان خود لذت می‌برند. شما هم می‌توانید به این جمعیت پیوسته و از یک غذای سبک و نوشیدنی تجربه‌ای جنوب فرانسه‌ای بسازید. این کار می‌تواند چند ساعت طول کشیده و به شام ختم شود. کافه و رستوران‌های زیادی در شهر پیدا می‌شوند که میان وعده‌های سبک ارائه می‌کنند. پیشنهاد ما «لَلشیمیست» (L’Alchimiste) و «اچ ام اس ویکتوری» (HMS Victory) است.



۴. موزه هنرهای معاصر CAPC

بوردو جدای از جاذبه‌های تاریخی، یک شهر زنده و مدرن با موزه‌های جذاب هنری هم به شمار می‌رود. برای مثال می‌توانید به موزه هنرهای معاصر «CAPC» سر بزنید. مجموعه دائمی اینجا با آثاری از هنرمندان شاخص دنیا مانند «کیت هرینگ» (Keith Haring)، «ماکس نویهاوس» (Max Neuhaus) و «نیله تورونی» (Niele Toroni) و نمایشگاه‌های موقتی زیادی از هنرمندانی که در بوردو مشغول فعالیت هستند، شما را مدت‌ها سرگرم می‌کنند. اگر به دنبال فعالیت‌های خلاقانه هستند، اینجا می‌تواند مقصد ایده آلی باشد.



۵. کلیسای جامع سن آندره

بعد از میدان بورس، دومین بنای مشهور و دیدنی بوردو، کلیسای جامع رومن کاتولیک قرون وسطایی «سن آندره» (Saint-André) است. ساخت این بنا در سال ۱۰۹۶ به پایان رسید اما چیزی که امروزه شاهدش هستیم، در قرون ۱۴ و ۱۵ شکل گرفت. تنها قسمتی که از کلیسای اصلی باقی مانده، دیواری در راهروی اصلی است. برای تماشای مناظری خیره کننده از شهر می‌توانید بالای برج کلیسا رفته و همچنین باید حتماً از مجموعه ارزشمند اقلام مذهبی شامل نقاشی‌ها و تصویرسازی‌ها نیز دیدن کنید.



۶. تماشای یک نمایش در گراند تئاتر

گراند تئاتر بوردو یک ساختمان نئو کلاسیک است که امروزه محل استقرار اپرای ملی شده. تماشای یک نمایش، بهترین راه اکتشاف در این بنا بوده و همزمان می‌توانید از یک اجرای عالی باله، اپرا یا کنسرتی بی‌همتا نیز لذت ببرید. البته با توجه به اینکه در ماه‌های جولای و آگوست نمایشی اجرا نمی‌شود، بازدیدکنندگان تابستانی از این نعمت بی‌نصیب می‌مانند اما هر کس دیگری باید حتماً به این جاذبه فراموش نشدنی سر بزند. فضای داخلی را در سال ۱۹۹۱ شبیه به شکوه قرن هجدهمی‌اش بازسازی کردند و بازدیدکنندگان می‌توانند با ورود به اپرا به ۲۰۰ سال قبل بازگردند.



۷. خرید کردن در خیابان سن کاترین

خیابان «سن کاترین» (Saint-Catherine)، اصلی‌ترین خیابان خرید بوردو به شمار رفته و با ۱/۲ کیلومتر طول، همزمان بلندترین خیابان خرید پیاده اروپا نیز به شمار می‌رود. اینجا پر از مغازه‌هایی مختلف با برچسب قیمت‌های گوناگون بوده و خریداران می‌توانند از برندهایی چون زارا و H&M تا لوازم خانگی، لوازم آرایشی و غیره را در آن پیدا کنند. تعداد اندکی از ساختمان‌ها که فروشگاه نیستند، چند رستوران و کافه را در خود جای داده‌اند. در برخی مواقع چند روز کل خیابان تبدیل به یک بازار روباز می‌شود.



۸. مقر زیر دریایی

مقر سابق زیر دریایی که توسط نیرو‌های آلمانی‌ و ایتالیایی‌ برای پناه دادن زیر دریایی‌هایشان طی جنگ جهانی دوم ساخته شده بود، شاید به نظر مقصد جذابی نباشد اما در واقع امروزه از آن به عنوان یک مرکز فرهنگی برای اجراهای مختلف، نمایشگاه و برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند. می‌توانید اینجا را در کرانه سمت راستی پیدا کنید و تجربه متفاوت‌تری را رقم بزنید. متأسفانه جدای از نمایشگاه‌ها و رویدادهای عمومی، امکان بازدید از این مجموعه وجود ندارد.



۹. سواحل بوردو

شاید بوردو دقیقاً کنار اقیانوس نباشد اما می‌توانید طی یک سفر یک روزه به سواحلی دلچسب بروید. «آرکاشون» (Arcachon) و چهار ساحلش با هفت کیلومتر شن عالی، در کمتر از یک ساعت قابل دسترس بوده و می‌توانید حتی از «دون دو پیلا» (Dune du Pilat) بلندترین تپه شن روان اروپا نیز دیدن کنید. اگر علاقه‌ای به آرکاشون نداشتید، می‌توانید «لَکَنو اوسِئان» (Lacanau-Océan) را امتحان کنید. اینجا برای موج سواری عالی خواهد بود و تنها دو ساعت با بوردو فاصله دارد. اگر به دنبال جایی بسیار نزدیک‌تر بودید، دریاچه بوردو هم گزینه‌‌ای نزدیک به شمار می‌رود.



۱۰. موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبای بوردو در پارک عمومی «باغ شهرداری» (Jardin de la Mairie) واقع شده و بخشی از ساختمان شهرداری را اشغال کرده است. این موزه دروازه‌ای حیرت انگیز به تاریخ هنر اروپا بوده و مجموعه‌ای از آثار هنری قرن ۱۵ تا ۲۰ را به نمایش می‌گذارد. مجموعه دائمی شامل شاهکارهایی از «تیسین» (Titian)، «ورونیز» (Veronese)، «روبنس» (Robens)، «رودَن» (Rodin) و غیره شده و نقاشی‌ها بر اساس موضوع و با دسته بندی تاریخی به نمایش در آمده‌اند. در روزهای چهارشنبه و شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر تورهایی گروهی برگزار می‌شوند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار