gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به بهسازی و تکمیل تجهیزات واحدهای اقامتی قم، گفت: پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و رونق تولید، مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در خانه‌ مسافرهای استان است.
کد خبر: ۴۸۲۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
خانه‌ مسافرهای قم نیازمند دریافت تسهیلات هستند

علیرضا ارجمندی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین جواد عرب‌بافرانی رئیس انجمن صنفی خانه مسافرهای قم، اظهار کرد: این اماکن نیمی از تخت‌های اقامتی استان را تأمین می‌کنند که نمی‌توان این ظرفیت را نادیده گرفت.

وی با بیان این که خانه مسافرهای قم نیازمند سامان‌دهی هستند، ادامه داد: به مشکلات این اماکن اشراف داریم و درصدد حمایت و رفع موانع و مشکلات این واحدهای اقامتی هستیم.

ارجمندی تصریح کرد: مشکلات خانه مسافرهای با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان از سوی معاونت گردشگری استان تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

لزوم برگزاری قم تور با حضور متخصصان گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین در دیدار با هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم، از لزوم برگزاری قم تور با حضور متخصصان گردشگری کشور در این استان خبر داد.

ارجمندی اظهار کرد: هدف از برگزاری قم تور بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر از سوی تورگردانان و آژانس‌های مسافرتی برای متخصصان صنعت گردشگری مانند اصحاب رسانه، بلاگرها، راهنمایان گردشگری، عکاسان و فیلم‌سازان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که قم دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، ادامه داد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در سطح کشور بی‌نظیر است.

ارجمندی افزود: دریاچه حوض‌سلطان و گنبدنمکی قم دو نمونه منحصر به فرد جاذبه طبیعی اما ناشناخته است که نیازمند معرفی و شناسایی هستند.

وی با اشاره به آثار تاریخی کمتر معرفی شده در استان، تصریح کرد: تنها اثر مادی به جای مانده از ملاصدرا فیلسوف مشهور عصر صفوی خانه او در شهر کهک است که برای صاحبان حکمت و فلسفه قابل تأمل و جذاب است که باید با هدف جذب گردشگر، به همگان معرفی شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار