gardeshban.ir

کشور سرسبز و زیبای سوئیس، با اینکه به مقصدی لوکس معروف است اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که کوله‌گردی هم در این کشور به راحتی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۴۸۷۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
سوئیس، کشوری در اروپای غربی با طبیعت و چشم‌اندازهای منحصر به فرد و البته تا اندازه‌ای گران است و آنقدرها به عنوان مقصدی برای کوله‌گردی شناخته نمی‌شود. اما اگر شما عاشق طبیعت، فرهنگ و تفریحات هیجان‌انگیز هستید و دلتان یک سفر ارزان می‌خواهد، به هیچ‌وجه نباید نام سوئیس را از لیست سفرهایتان خط بزنید. شما به راحتی می‌توانید با کمی‌ مدیریت پول و البته بررسی‌های کامل در مورد مکان‌هایی که می‌خواهید در سوئیس ببینید، به راحتی در این کشور کوله‌گردی کنید. در ادامه شما را با مقاصدی دوست‌داشتنی آشنا خواهیم کرد که هم برای کوله‌گردی مناسب هستند و هم اینکه جاذبه‌های متنوع و زیبایی در آن‌ها، انتظار شما را می‌کشند.

اینترلاکن

بدون تردید می‌توان اینترلاکن را پایتخت کوله‌گردها در سوئیس دانست. اینجا شهری است که احساس می‌کنید از ابتدا به‌طور کامل برای کوله‌گردی ساخته شده است و شما قطعا دلتان می‌خواهد زمانی را در شهر و البته حومه‌ی زیبای آن سپری کنید.‌ هاستل‌های گوناگون و سایر گزینه‌های اقامتی مناسب و ارزان قیمت در اینترلاکن برای مسافرین وجود دارد و شما متوجه خواهید شد که اکثر توریست‌های دیگرِ این منطقه به همان دلیلی که شما در این شهر هستید، به اینجا آمده‌اند: در جستجوی هیجان! زیرا علاوه بر اینکه اینترلاکن به عنوان پایتخت کوله‌گردی شناخته شده است، به پایتخت آدرنالین هم شهرت دارد. زمانی که به این شهر می‌آیید، اصلا نگران خالی کردن انرژی‌تان نباشید؛ تفریحات اینترلاکن مانند اسکی، چتربازی و یا رفتینگ مهیا شده تا همه‌ی شما را با هر سلیقه‌ای راضی نگه دارد.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

لوسرن

به عقیده‌ی بسیاری از گردشگران و البته مردم محلی، لوسرن، قلب تپنده‌ی سوئیس مرکزی است. لوسرن مقصدی فوق‌العاده است که در مرکز خود شهری قدیمی دارد و همچنین دروازه‌ای برای کشف منطقه‌ی اطراف است. این دروازه شما را به تماشای روستاهای بزرگ و کوچک و البته قله‌های برفی می‌برد که از بودن در آنجا سیر نخواهید شد. لوسرن شاید تفریحات هیجانی اینترلاکن را نداشته باشد، اما فعالیت‌های بسیار زیادی که برای شما در کنار دریاچه‌ی لوسرن وجود دارد ممکن است از زمان سفر شما هم فراتر رود. پس حتما اگر برای کوله‌گردی به سوئیس می‌روید، لوسرن را در اولویت‌های لیست خود بگذارید.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

گراوبوندن

گراوبوندن که بزرگ‌ترین کانتون سوئیس محسوب می‌شود، با زیبایی‌های طبیعی و همچنین میراث فرهنگی احاطه شده است. در اینجا متوجه خواهید شد که مردم به زبان سوئیسی-آلمانی و همچنین رومانش (چهارمین زبان ملی سوئیس) صحبت می‌کنند. این کانتون جایگاه بهترین و حیرت‌ انگیزترین پیست‌ های اسکی نظیر داووس و سنت موریتز است. با وجود این، پیشنهاد ما این است که سفر خود را از ماجراجویی در شور (Chur)، مرکز این منطقه و البته قدیمی‌ترین شهر سوئیس شروع کنید. با رفتن به این شهر می‌توانید کمی از جنب و جوش گردشگران فاصله گرفته و خود را در میان مردم و فرهنگ محلی غرق کنید.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

زرمات

زرمات که یکی از معروف‌ترین ریزورت‌های اسکی در سوئیس است، در فصل‌های اسکی‌بازی همیشه شلوغ و پر جنب و جوش خواهد بود. اما از آنجایی که این شهر خالی از هرگونه ماشین و اتومبیل است، آرامش بی‌وصفی دارد که هرگز دوست ندارید از آن دل بکنید. حتی اگر همه‌ی این توصیفات شما را راضی به دیدن زرمات نمی‌کند، احتمالا اگر بدانید طبیعت‌گردی در سایه‌ی معروف‌ترین کوه سوئیس، ماترهورن، تنها در این شهر قابل انجام است، قطعا زرمات را در لیست خود خواهید گذاشت. از مرکز شهر زرمات مسیرهای متنوع طبیعت‌گردی وجود دارد که همگی دارای درجه سختی و ارتفاع مختلف هستند تا برای هر شخصی قابل انجام باشد. پس با تمام این تفاصیل، می‌توان گفت که زرمات بهترین نقطه‌ی سوئیس هم برای اسکی و هم برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

زوریخ

زوریخ شهری معروف در سوئیس است که بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که پایتخت این کشور است. این شهر ترکیبی از تاریخ غنی موزائیک، ساختمان و بناهای مدرن و بخش‌های مرمت شده است که برای چند روزی شما را سرگرم خواهد کرد. از تماشای ساختمان‌های بزرگ بخش تاریخی شهر گرفته تا گشت‌وگذار در میان فروشگاه‌های خیابان بانهوف، همه و همه کاری می‌کنند تا زمانی دلچسب را در زوریخ سپری کنید. اما جای تردید نیست که یکی از بهترین بخش‌هایی که شما در آنجا خواهید گذارند زوریخ غربی است، بخش صنعتی شهر که البته چهره‌ی جدیدی پیدا کرده و کارخانه‌های قدیمی آن تبدیل به فروشگاه و سینما شده است.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

دریاچه‌ی لمان

دریاچه‌ی لِمان که بیشتر و البته به اشتباه به دریاچه‌ی ژنو شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین دریاچه‌ی سوئیس و اطراف آن پر از تفریحات گوناگونی است تا جایی‌که بتوان برای مدتی طولانی به کشف آن پرداخت. این دریاچه از ژنو شروع می‎شود که دارای بخش‌های کوچکی از دریاچه‌ی بزرگ‌تر است و اگر بازدید خود را از این قسمت شروع کنید، می‌توانید نیم‎نگاهی هم به بخش «سیاست بین المللی در سازمان ملل متحد» بزنید. همچنین اگر به تاریخچه‌ی یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های تاریخی علاقه دارید، موزه بین‌المللی صلیب سرخ جایی است که باید از آن دیدن کنید.

در کنار دریاچه پیش بروید تا به لوزان برسید، شهری کوچک که آخر هفته‌ها حال و هوایی بسیار جذاب به خود می‌گیرد و برای سپری کردنِ یک شب خارج از شهر، بسیار مناسب است. درست در کنارتان یکی دیگر از مقاصد طبیعت گردی در بهار یا تابستان سوئیس یعنی لاواکس قرار گرفته است. آخرین مقصد شما مونترو خواهد بود؛ شهری که علاوه بر منظره‌ی دریاچه، چشم‌اندازی نفس‌گیر از کوه‌های آلپ به شما هدیه می‌دهد.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر

لوگانو و تیچینو

لوگانو در جنوبی‌ترین کانتون سوئیس یعنی تیچینو واقع شده که بخش ایتالیایی-زبان کشور به حساب می‌آید. این شهر که شباهتی هم به همسایه‌اش «لومباردی» دارد، مقصدی است که در آن می‌توانید حسابی استراحت کنید و از آفتاب درخشان آن لذت ببرید. تفریحات گوناگونی هم شما را سرگرم خواهد کرد. مثلا می‌توانید به تماشای دریاچه‌ی لوگانو مشغول شوید و یا در بزرگ‌ترین پارک شهر قدم بزنید. زمانی که در تیچینو هستید، پیشنهاد ما این است که یک ماجراجویی کوچک هم به کوریپو بزنید. این روستا، کوچک‌ترین روستای سوئیس است که جمعیت آن تنها به 13 نفر می‌رسد و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

بهترین مقاصد کوله گردی در سوئیس+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار