gardeshban.ir

برای تهیه باقلوای سرد به روش ترکیه ای در ابتدای کار، کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.
کد خبر: ۴۸۷۴۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰-1400 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :



مواد لازم باقلوای سرد

خمیر یوفکا فوری۵۰ ورق
پسته۴ قاشق غذاخوری
شکر دانه ریز۵ پیمانه
آب۱ پیمانه
شیر۴ پیمانه
خامه بدون شکر۱ لیتر
شکلات رنده شده به مقدار لازم
کره کمی
پودر کاکائو الک شده۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه باقلوای سرد

 مرحله اول

برای تهیه باقلوای سرد به روش ترکیه ای در ابتدای کار، کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس کف روی آن را گرفته و بقیه را توی ظرف دیگری می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در یک قابلمه، آب و شکر و شیر را با هم مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار می دهیم و می ذاریم تا بجوشد. سپس آن را کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی شربت خنک شد، ۱ لیتر از خامه را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

خمیر را با توجه به سایز سینی برش می دهیم. کف سینی را چرب کرده و خمیر را روی آن پهن می کنیم. هر بار از ۲ ورق استفاده می کنیم. با برس روی خمیر را چرب می کنیم. برای لایه اول از ۲۵ ورق استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی آن را به مقدار دلخواه پودر پسته، پودر گردو و بادام به صورت پخش می ریزیم. بقیه خمیر را مانند مرحله قبل دولا دولا می گذاریم و بین هر دو لا کره را با برس روی نان چرب می کنیم. تا دوباره به ۲۵ ورق برسد.

مرحله پنجم

بعد از این که ورق آخر را گذاشتیم روی آن را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه باقلوا را به صورت ورقه ای برش می دهیم. کره باقیمانده را روی آن، می ریزیم. اگر کره کم بود ، مقدار بیشتری اضافه می کنیم.

 مرحله ششم

باقلوا ها را به ۱ ساعت داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه می پزیم. وقتی قسمت بالا و زیر آن، کمی طلایی شد ، از فر خارج می کنیم. وقتی که از حرارت افتاد، شکلات شیری رنده شده و یک قاشق پودر کاکائو را به شربت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم و روی باقلوا می ریزیم. سپس ۱ شب تا صبح درون یخچال می گذاریم تا شربت به خورد باقلوا برود و سپس به صورت سرد آن را سرو می کنیم. اندازه سینی مورد استفاده ۳۲ در ۴۲سانتی متر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار