gardeshban.ir

اگر طی سفر به سوئیس تنها به شهرهای معروف آن سر بزنید و از مناطق جذاب دیگر غافل بمانید، این سرزمین را به طور کامل تجربه نکرده‌اید. یکی از این مناطق دیدنی، یونگفرا با جاذبه‌هایی بی‌شمار است.
کد خبر: ۴۸۷۷۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر قرار است تنها یک قسمت از سوئیس را ببینید، پیشنهاد ما منطقه «یونگفرا» (Jungfrau) خواهد بود. منظره کوهستانی معروف و بی‌همتای این نواحی، قلل مشهوری از آلپ را در خود جای داده و آبشارهای خروشان، یخچال‌های بزرگ و علفزارهای پهناورش بسیار دیدنی هستند. در تمامی فصل‌ها جاذبه‌های متعددی برای گردشگران وجود دارد که ما در این مقاله ۱۰ نمونه برتر آن‌ها را گلچین کرده‌ایم.

۱. یونگفرایوخ

«یونگفرایوخ» (Jungfraujoch) یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین قلل اروپایی و بلندترین ایستگاه راه آهن قاره را در خود جای داده و بد نیست بدانید که نام یونگفرا به معنی «بام اروپا» است. خط ریلی نامبرده از میان کوهستان‌های «آیگر» (Eiger) و «مونک» (Mönch) عبور کرده و به سمت پانوراماهایی بی‌مثال از قله‌های اطراف و یخچال «اَلچ» (Aletsch) امتداد می‌یابد. ایستگاه هواشناسی عجیبی را نیز در یونگفرایوخ پیدا می‌کنید. در این مجموعه چند رستوران، سوغاتی فروشی، تراس‌های تماشای مناظر و یک کاخ یخی هم وجود دارد. این کاخ یخی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، کاملاً با دست و به وسیله اره و تبر تراشیده شده است.



۲. شیلت هورن

«شیلت هورن» (Schilthorn) را بیشتر به خاطر محل فیلم برداری جیمز باند کلاسیک می‌شناسند. اینجا قله باشکوه و معروف افق یونگفرا بوده و رستوران گردان «پیز گلوریا» (Piz Gloria) جایی بود که صحنه‌های فیلم گرفته شدند. عاشقان جیمز باند می‌توانند از نمایشگاه تعاملی آن بازدید کنند. اگر می‌خواستید برخی از شاهکارهای معروف او را بازی کنید، مسیر اسکی «دوزخ» بین شیلت هورن و «میرن» (Mirren) را پیشنهاد می‌کنیم که البته برای اسکی بازان آماتور دشوار خواهد بود.



۳. فستیوال بین‌ المللی برف

فستیوال بین‌المللی برف یکی از نقاط برجسته ژانویه در شهر کوچک «گریندل والد» (Grindelwald) محسوب می‌شود. هنرمندان جهانی و معروف از کشورهای مختلف در اینجا جمع می‌شوند تا به ساخت مجسمه‌های بلند و عظیم یخی بپردازند. این تندیس‌ها بعدتر بر روی یک دریاچه یخی به نمایش گذاشته می‌شوند. سعی کنید حتماً این جشنواره جذاب و دیدنی را در برنامه بازدیدتان بگنجانید.



۴. ترومل باخفله

سوئیس سرزمین آبشارها به شمار می‌رود، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه «ترومل باخفله» (Trümmelbachfälle) تحسین برانگیز و بی‌همتا هستند. این جاذبه از ۱۰ آبشار یخچالی شکل گرفته که داخل کوهستان بوده و به وسیله تعدادی بالابر زیر زمینی، مسیر پیاده روی و تونل قابل دسترس هستند. بازدید از ترومل باخفله یک ماجراجویی واقعی بوده و با جریان تند آب‌ها احاطه شده است.



۵. ونگن

«ونگن» (Wengen) با خانه‌های چوبی سنتی و خیابان‌های بدون ماشینش، سفری به ابتدای توریسم سوئیس محسوب می‌شود. اینجا درست در یک دشت آفتابی در پای یونگفرا واقع شده و به دره زیبا و خیره کننده «لاوتربرونن» (Lauterbrunnen) مشرف است. در زمستان اسکی بازان زیادی به این سمت سرازیر می‌شوند و در تابستان کوهنوردان، سنگنوردان و بازدیدکنندگانی را می‌بینید که به وسیله قطار به این نقطه کوچک آرام با افسون سوئیسی می‌آیند.



۶. موزه فضای باز بالنبرگ

موزه فضای باز «بالنبرگ» (Ballenberg) تاریخ سوئیس را در دهکده‌ای تاریخی به صورت تعاملی به نمایش می‌گذارد. خانه‌های صد ساله اصیل و مزارعی از نواحی مختلف سوئیس در این محوطه به نمایش گذاشته شده‌اند. معماری هر کدام از این ساختمان‌ها خاص خود منطقه بوده و هدف این موزه نمایش دادن سبک زندگی سنتی این سرزمین است. هنرمندان و صنعتگران به نمایش مهارت‌های خود پرداخته و در بینشان، بافندگان و کلاه دوزان را می‌بینید. باغ‌های سبزیجات، گیاهان معطر، گیاهان دارویی و بیش از ۱۰۰ حیوان مزرعه‌ در منطقه وجود دارند. با توجه به مساحت بالای بالنبرگ، باید آن را طی چند روز تماشا کنید تا بتوانید به خوبی از تمامی قسمت‌هایش لذت ببرید.



۷. پیست اسکی بارگلگ

نمی‌توانید به کوهستان‌های سوئیس سفر کنید اما از نعمت برف بی‌بهره بمانید. پیست اسکی «بارگلگ» (Snowpark Bärgelegg) مسیرهای مختلفی دارد که هر کسی با هر نوع توانمندی می‌تواند از یکی از آن‌ها استفاده کند. در اینجا انواع چیزهایی که برای نمایش مهارت‌های خود لازم دارید را پیدا می‌کنید و جدای از اسکی، مناظر شگفت انگیزی از منطقه یونگفرا نیز انتظارتان را می‌کشد. اگر با کودکانتان به اینجا آمدید، برای آن‌ها هم پیستی مخصوص وجود دارد که به آن «وایت المنتس» (White Elements) می‌گویند. برای فرزندان خیلی کوچک‌تر نیز زمین بازی در نظر گرفته شده است. برای اسکی بازان حرفه‌ای هم پیست مجزایی وجود دارد که می‌توان گفت به طور کل بارگلگ هر کسی را راضی می‌کند.



۸. غارهای سنت بیئاتوس

غارهای «سنت بیئاتوس» (St. Beatus) را به راحتی می‌توانید از منطقه یونگفرا پیدا کنید. آن‌ها در ساحل شرقی دریاچه «تون» (Thun) واقع شده‌اند. نام این غارها را از قدیسی افسانه‌ای گرفتند که گفته می‌شد اژدهایی که درون آن‌ها زندگی می‌کرد را از پای درآورد. اینجا پر از حوضچه‌های زلال، آبشارها و گلوگاه‌های ناهموار است. این غارهای آهکی برای ماجراجویان و عاشقان طبیعت یک بهشت به حساب می‌آیند. استالاکتیت و استالاگمیت‌های زیبای متعددی را می‌توانید در اینجا تماشا کنید که به غار حال و هوایی جادویی و جالب توجه داده‌اند. غارهای سنت بیئاتوس روزانه از اواخر مارس تا اوایل نوامبر باز هستند.



۹. گریمزل پس

«گریمزِل پس» (Grimselpass)، مسیری کوهستانی است که شما را مستقیماً به منطقه یونگفرا می‌رساند و دره «هاسلی» (Hasli) را به «گوس» (Goms) متصل می‌کند. منظره این جاده وحشی، کم پشت و ناهموار بوده و تعداد کمی درخت در آن می‌بینید. دریاچه‌ها و آب سدها تصویر آسمان را منعکس کرده ولی بیشتر مناظر را نیروگاه‌های هیدروالکتریکی اشغال کرده‌اند. بهترین راه گردش در اینجا به وسیله ماشین بوده و بهتر است بدانید که مسیرهای پیاده روی گاهی بسته می‌شوند.



۱۰. پانوراما وگ

«پانوراما وگ» (Panoramaweg) یک مسیر کوهپیمایی از «منلیکن» (Männlichen) به سمت «کلاینه شایدگ» (Kleine Scheidegg) بوده که همانطور که از نامش پیداست، خیره کننده‌ترین پانوراماهای آلپ را به نمایش می‌گذارد. پیمودن این مسیر خیلی دشوار نیست و می‌توانید در یک ساعت و نیم آن را تمام کنید اما مناظر دلربای آن شما را مسحور می‌کنند. در این نماها، تصویر باشکوه آیگر، مونک و یونگفرا خودنمایی کرده و البته جدای از کوهستان، تنوع گل‌ها، چرای گاوها در کنار مسیر و صدای آوازهای بومی سوئیسی نیز بسیار لذت بخش هستند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار