gardeshban.ir

سالمندان با جای دادن پرتقال در برنامه غذایی روزانه آن از خواص متعددی می توانند بهره مند شوند.
کد خبر: ۴۸۷۷۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :


سالمندان با جای دادن پرتقال در برنامه غذایی روزانه آن از خواص متعددی می توانند بهره مند شوند
 
1-افزایش بینایی | ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تقویت عروق خونی چشمی سالم و کند کردن پیشرفت پیرچشمی، به تقویت بینایی کمک می کند. همچنین باعث می شود در شرایط نور کم بهتر ببینیم.

2-پیشگیری از سکته | مصرف ترکیبی که در مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت یافت می شود، جلوی انقباض عروق را  می گیرد و به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد. سکته زمانی اتفاق می‌افتد که رگ های خونی دچار انسداد می‌شود.

3-کنترل اشتها | پرتقال‌ منبع جامدی از فیبرهاست که به عادی سازی حرکات روده کمک می‌کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد، قند خون را کنترل، سلامت روده را حفظ، هضم را کند و به دستیابی به وزن سالم کمک می کند.

4-مبارزه با سرطان | فیبر غذایی به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد، در حالی که میوه‌ها به طور کلی خطر ابتلا به سرطان ریه، معده، دهان، حلق، حنجره و مری را کاهش می‌دهند.

5-ترمیم بدن | ویتامین C موجود در پرتقال برای تولید کلاژن، رشد و ترمیم بافت در سراسر بدن مهم است که به بهبود زخم‌ها و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین به ترمیم پوست، غضروف، رباط‌ها، تاندون‌ها، رگ‌های خونی و ... یاری می رساند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار