gardeshban.ir

در بلغور گندم سیاه منیزیم، فسفر، کلسیم، روی نیز وجود دارد و همچنین گندم سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین: A، D، C، E، ویتامین‌های گروه B است.
کد خبر: ۴۸۷۷۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :


یکاترینا میخائیلنکو متخصص تغذیه در روسیه اعلام نمود که خواصی از گندم سیاه وجود دارد که این غله را به محصولی با ارزش برای میلیون‌ها نفر تبدیل کرده است. گندم سیاه در ترکیبات خود محصولی منحصر به فرد و ارزشمند است و نه تنها به دلیل محتوای بالای پروتئین گیاهی (تا ۱۳ گرم در هر ۱۰۰ گرم) در بین همه غلات ارزش بالایی دارد، گندم سیاه به دلیل داشتن آهن نیز متمایز است. خوردن گندم سیاه در کم خونی اهمیت بسیار دارد.

در بلغور گندم سیاه منیزیم، فسفر، کلسیم، روی نیز وجود دارد و همچنین گندم سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین: A، D، C، E، ویتامین‌های گروه B است. گندم سیاه یک محصول بدون گلوتن است، این عامل به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری مانند سلیاک بسیار مهم است. قطعاً باید در رژیم غذایی شما گندم سیاه قرار دهید، اما استفاده از آن به دلیل محتوای کالری بالا باید منطقی باشد.

بنابراین، کسانی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند باید در مصرف گندم سیاه به میزان متعادلی اقدام کنند. گندم سیاه بیشتر در روسیه و در کشور‌های اتحادیه جماهیر شوروی سابق کشت می‌شود.

بسیاری از متخصصان تغذیه و همچنین دانشمندان دانشگاه کمبریج به دلیل داشتن شاخص گلیسمی بالا در نان سفید، مصرف نان سفید را توصیه نمی‌کنند. مانند تمام کربوهیدرات‌های سریع، نان نیز به راحتی توسط بدن جذب می‌شود، اما سیری طولانی مدت نیست. در حال حاضر یک ساعت پس از خوردن نان سفید، احساس گرسنگی می‌کنید؛ بنابراین، مصرف بیش از حد نان سفید منجر به چاقی و ابتلا به دیابت می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار