gardeshban.ir

مردم هر کشوری فارق از نوع دین و اعتقاداتشان برای خود آداب و رسومی دارند که حتی در برخی از این سنت‌ها اقدام به پخت نذری هم می‌کنند که عاشوره یکی از این نذری‌های معروف در کشور ترکیه است.
کد خبر: ۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰-1400 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
مردم هر کشوری فارق از نوع دین و اعتقاداتشان برای خود آداب و رسومی دارند که حتی در برخی از این سنت‌ها اقدام به پخت نذری هم می‌کنند که عاشوره یکی از این نذری‌های معروف در کشور ترکیه است که در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی بخصوص در ایام محرم و روز عاشورا تهیه می‌شود و امروز ما قصد داریم تا طرز تهیه آن را برای شما شرح دهد.



مواد لازم

گندم پوست کنده ۱/۱/۲ پیمانه
نخود ۱/۲ پیمانه
کره ۲۰۰ گرم
لوبیا سفید ۱/۲ پیمانه
شکر به مقدار لازم
هل ساییده ۲ قاشق غذا خوری
انجیر خشک خرد شده ۱/۲ پیمانه
قیسی هلو و زردالوی خشک بدون هسته ۱/۲ پیمانه
خلال بادام ۱/۴ پیمانه
کشمش پلویی ۱/۳ پیمانه
گلاب ۱/۴ پیمانه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

تمامی حبوبات را از قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. سپس حبوبات را با آب (یا عصاره غلیظ مرغ که رنگ آن سفید باشد) و کره و نمک بار بگذارید تا بپزد.

وقتی حبوبات کاملا پختند، گندم خیس کرده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا باهم بپزند و له شوند و لعاب بیندازند.

خشکبار‌هایی مانند کشمش و قیسی و انجیر خردشده را شسته و خیس کنید تا نرم شوند. بادام‌ها نیز باید پوست گرفته شوند. در انتها گلاب را اضافه کنید. شکر و خشکبار خرد شده را نیز اضافه کنید.

در آخر باید این شله یا آش را با حرارت بسیار ملایم در مدتی طولانی دم کنید. این آش کم کم غلظت گرفته و آماده میشود. با خشکبار‌های نرم و مربا‌های دسری و کنجد و سیاهدانه روی آنرا تزیین کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار