gardeshban.ir

عبارت «عادی جدید» طی ۱۸ ماه گذشته اندکی کلیشه‌ای شده و موارد عادی امروز ممکن است هفته آینده یا حتی فردا عادی نباشد زیرا جهان به آرامی رو به بهبودی از بیماری همه‌گیر کووید۱۹ پیش می‌رود و صنعت سفر و گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کد خبر: ۴۸۸۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰-1400 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :


نیوز نوشت در حالی که عدم قطعیت جهانی پیش‌بینی‌ها را دشوار می‌کند، برخی از روندها مطمئنا بر شرکت‌های گردشگری در سال ۲۰۲۲ تاثیر خواهد گذاشت و فرصت‌هایی برای این شرکت‌ها فراهم می‌شود تا با نیازها و تقاضاهای در حال تغییر مسافران، مقررات، دستورالعمل‌های بهداشتی و اثرات دیگر همه‌گیری بر صنعت سفر جهانی سازگار شوند.

در ذیل برخی از این موارد ارائه شده است.

فاصله‌گذاری فیزیکی هنگام سفر

شیوع بیماری کووید در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت و نرخ واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. بسیاری از مسافران قصد دارند این اطمینان را داشته باشند که می‌توانند ضمن لذت‌ بردن از مناظر در مقصد انتخابی خود از دیگران فاصله بگیرند و این مورد برای ارائه‌کنندگان گردشگری به این معناست که کاربران چگونه در مقصد رفت‌وآمد خواهند کرد؛ در واقع آنان سفر با خودروی شخصی یا حمل‌ونقل عمومی را انتخاب خواهند کرد.

از طرفی جاذبه‌های موجود در برنامه سفر نیز حیاتی است؛ به‌ عنوان مثال آیا می‌توان روی جاذبه‌های فضای آزاد تمرکز کرد که در آن انتقال ویروس خطر کمتری دارد؟ 

تمایل مداوم به سفر در حباب

در سال ۲۰۲۲ افراد ریسک‌ناپذیر ممکن است بخواهند حین سفر از ارتباط زیاد با افراد دیگر خودداری کنند. آنان ممکن است بخواهند در حباب مخصوص به خود سفر کنند و تماس با افراد خارج از حباب را کاهش دهند یا حتی از بین ببرند تا خطر انتقال بیماری کووید ۱۹ کمتر شود.

با کاهش محدودیت‌های کرونایی سفر به مقاصد دورتر و کم جمعیت‌تر برای مسافرانی که  ایمنی بیشتری طلب می‌کنند، جذابیت بیشتری خواهد داشت.

در عین حال جاذبه‌های عظیم و پرطرفداری که به دلیل جمعیت شلوغ خود مشهور است، ممکن است بازگشت سریعی به محبوبیت قبل از کووید خود نداشته باشند. همچنین تقاضای بیشتری برای اقامتگاه‌های مستقل مانند خانه‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای به جای هتل‌ها وجود خواهد داشت.

ارتباط قبل و طی سفر

اکنون که همه می‌دانند در یک بیماری همه‌گیر چه اتفاقی می‌افتد و چقدر سریع همه چیز می‌تواند بدون اطلاع تغییر کند، مسافران نسبت به غافلگیر شدن محتاط خواهند بود.

البته برای ارائه‌کنندگان گردشگری مهم است همچنان مشتریان را در جریان هر گونه تغییر یا تغییرات احتمالی در برنامه‌های خود قرار دهند. جلب اعتماد مجدد برای کمک به شروع صنعت گردشگری حیاتی است.

بازگشت سفرهای کاری

در حالی که در ابتدا بهبودی آرام برای سفرهای شرکتی در نظر گرفته شده بود اما توسعه سریع واکسن و افزایش نرخ واکسیناسیون احتمال بازگشت سریع‌تر به شرایط عادی را افزایش داده است.

نوع جدیدی از مسافران

مسافران جدید مسافرانی هستند که سفرهای طولانی را با هم ترکیب می‌کنند؛ یعنی کار و تفریح را در کنار هم قرار می‌دهند یا دورکار هستند. رشد ابزارهای آنلاین، رایانش ابری، کنفرانس ویدیویی و سایر نوآوری‌های دیجیتال افراد بیشتری را قادر می‌سازد از هر مکانی کار کنند و این مورد فرصتی برای ایجاد تجربیات محل کار برای افرادی است که ابزار و توانایی کار از راه دور دارند.

بازنگری در مقاصد

علاوه بر ایجاد تور برای مقاصد نوظهور که می‌تواند انواع جدیدی از مسافران را در خود جای دهد، کشورهایی که بیماری همه‌گیر را به خوبی مدیریت کرده‌اند و نرخ واکسیناسیون بالایی دارند، مورد تقاضای مسافران خواهند بود. به‌ عنوان‌ مثال نیوزلند به دلیل مدیریت این بیماری همه‌گیر مورد تحسین قرار گرفت و کانادا و بریتانیا با اجرای موفق برنامه‌های واکسیناسیون معرفی شد. این مقاصد می‌تواند نسبت به سایر مقاصدی که همه‌گیری را کنترل نکرده‌اند، برای مسافران حس ایمن‌تری ایجاد کند.

تغییر در نحوه سفر

علاوه بر اینکه مردم به کجا می‌خواهند سفر کنند، نحوه رسیدن به آنجا می‌تواند در ذهن مسافران نقش ببندد.

بسیاری از افراد ممکن است به سفرهای هوایی علاقه نداشته باشند؛ بنابراین باید به دنبال سفرهای جاده‌ای و ریلی بود زیرا افراد می‌توانند فاصله فیزیکی را بهتر رعایت کنند و در طول سفر پنجره‌ها را باز کنند.

چگونگی رزرو سفر

تقاضای زیاد برای سفر، یکی از پیشرفت‌های سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ خواهد بود و این افزایش تقاضا برای افرادی است که مدت طولانی سفر نکرده‌اند و ارائه‌دهندگان گردشگری به سیستم‌ها و فرایندهای قوی رزرو نیاز دارند تا با حجم بالایی از رزرو کنار بیایند و مسافران را منتظر نگذارند. پس رزرو آنلاین از همیشه مهم‌تر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار