gardeshban.ir

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد قاچاق ۷ درصدی را اتهام به مناطق آزاد اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۸۲۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰-1400 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ماکو در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اعلام این مطلب گفت : بر اساس آمارهای رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها هفت درصد قاچاق کالا در کل کشور در مناطق آزاد صورت می گیرد .

وی با بیان اینکه مناطق آزاد تحت رصد و کنترل دقیق گمرک بوده و آمار آن شفاف است افزود : در خیلی از مرزهای غیر رسمی با کوله بری و ته لنجی کالا وارد کشور می شود و آمار های رسمی این قاچاق موجود نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر این آمار ها بر قاچاق صورت گرفته در کشور اضافه شود و میزان قاچاق کالا که توسط مناطق آزاد صورت می گیرد خیلی کمتر از این عدد هفت درصد خواهد بودگفت : در این صورت آمار واقعی قاچاق در مناطق آزاد به دو تا سه درصد خواهد رسید .

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد قاچاق هفت درصدی را اتهام افکار عمومی به مناطق آزاد اعلام کرد و گفت : اگر هفت درصد را ملاک بگیریم به نظر من این اتهامی است که زده میشود به مناطق آزاد و قاچاقی که از این مناطق صورت می گیرد اتهام اشتباهی است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار