gardeshban.ir

رئیس سازمان حج و زیارت/
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به هزینه‌های سفر زائران ایرانی به سوریه گفت: اعزام زائران به سوریه در مرحله نخست از ۱۲ دی‌ماه فقط از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
اعزام زائران سوریه از ۱۲ دی‌‌ماه آغاز می‌شود/ اعلام هزینه سفر

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز سفرهای زیارتی به سوریه اظهار داشت: ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه از هفته آینده آغاز می‌شود و علاقه‌مندان به زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما می‌توانند از دوازدهم دی‌ماه به این سفر معنوی مشرف شوند.

بسته زیارتی سوریه فعلاً ۶ روزه است

وی با اشاره به پیش‌بینی بسته‌های زیارتی متنوع برای تشرف به سوریه خاطرنشان کرد: بسته‌های متنوع زیارتی از سه روز تا یک هفته در نظر گرفته شده است که با توجه به نامشخص بودن تعداد متقاضیان، در مرحله نخست فقط اعزام‌های پنج شب و ۶ روز اجرایی می‌شود.

اعزام زائران به دمشق از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود

رشیدیان با بیان اینکه در این مرحله همه مشتاقان زیارت سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق اعزام شوند، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، در صورتی که تعداد زائران سوریه در هر استان به اندازه یک پرواز باشد، برای آن استان پرواز مستقیم به دمشق پیش‌بینی می‌شود. در غیر این صورت زائران برای تشرف به سوریه باید از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره شرکت‌های هواپیمایی برای سفر زیارتی به سوریه تصریح کرد: در حال حاضر فقط یکی از شرکت‌های هواپیمایی در خط سوریه فعالیت دارد، اما با توافق صورت گرفته با وزارت نقل این کشور، امکان پرواز سایر شرکت‌های هوایپمایی برای جابه‌جایی زائران سوریه نیز فراهم خواهد شد.

هزینه تشرف به سوریه چقدر است؟

وی درباره هزینه سفر زیارتی به سوریه نیز گفت: قیمت پیش‌بینی شده برای سفر سوریه برای تشرف ۶ روزه به دمشق، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. البته به منظور ارائه تسهیلات برای زائران سوریه با بانک‌‌ها مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و بتوانیم سفر زائران را تسهیل کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اهمیت سلامت زائران کشورمان تصریح کرد: در سوریه امنیت لازم برای تشرف زائران ایرانی برقرار است و دولت این کشور هم سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران کشورمان را تضمین کرده است. بنابراین با توجه به اینکه زائران فقط به دمشق و زیارت حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند، مشکلی در زمینه امنیت وجود ندارد.  

‌رشیدیان به وضعیت ویروس جهش یافته کرونا نیز گفت: سفر زائران به سوریه با دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و تاکنون نیز از بروز ویروس اُمیکرون در این کشور گزارش نشده است.

 به گزارش فارس، سفر به سوریه از اوایل دهه ۹۰ به دلیل جنگ‌های داخلی و حضور تکفیری‌ها و داعش در این کشور متوقف شد. تا اینکه سال ۹۸ چندین کاروان به صورت محدود به سوریه اعزام شد و قرار بود سفرهای زیارتی به سوریه از اواخر همان سال رسماً آغاز شود. اما شیوع کرونا مانع ازسرگیری سفرهای زیارتی به سوریه شد که در نهایت در ماه‌های گذشته ریاست سازمان حج و زیارت در سفری به دعوت مسؤولان سوری، برقراری سفر زیارتی به این کشور را پیگیری کرد و در نهایت با موافقت دو کشور، برنامه‌ریزی برای اعزام زائران ایرانی به سوریه آغاز شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار