gardeshban.ir

محمدرضا لواسانی از اجرای طرح "بنزین برای همه" در کیش به عنوان نقطه‌ی شروع طرح در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۵۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد، محمدرضا لواسانی با تاکید بر فرهنگ مشارکت‌پذیری بالای مردم در کیش، مواردی متعددی را از دلایل انتخاب جزیره کیش برای اجرای این طرح در مرحله‌ی ابتدایی برشمرد.

وی در خصوص این طرح که ابتدا در کیش، و درنهایت در کل کشور اجرا می‌شود، گفت: کد ملی هر فرد بدون هیچ محدودیت سنی، به منزله‌ی احراز هویت و ثبت‌نام وی خواهد بود و از کارت‌‌های بانکی‌ خود می‌تواند برای مصرف در بازار مجازی بنزین استفاده کند.

لواسانی بر انتفاع بیش از ۸۵درصد مردم از اجرای طرح "بنزین برای همه" تاکید کرد و گفت: هم‌وطنانی که در روستاها زندگی می‌کنند یا خودرویی نداشته‌اند، در گذشته هرگز یارانه‌ی سوخت استفاده نکرده‌اند، با اجرای این طرح از عدالت اجتماعی و سهم خود از این ثروت ملی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد خانوارها و افرادی که خودرو ندارند و از یارانه انرژی نیز بی‌بهره‌اند، از این یارانه برخوردار خواهند شد و در واقع نحوه توزیع ناعادلانه‌ی یارانه سوخت اصلاح می‌شود.

لواسانی با اشاره به وجود سامانه‌ی کدملی افراد، تصریح کرد: نیاز به هیچ ثبت‌نامی نیست، و باتوجه به این‌که همه‌ی سرپرستان خانوار حداقل یک حساب بانکی دارند، بدون‌نیاز به افتتاح یا معرفی حساب بانکی؛ با اعلام اجرایی شدن طرح، سهمیه ماهانه در کارت بانکی‌شان فعال می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به هماهنگی جهت استقرار تیم‌های نظارت در طول اجرای طرح در مراکز توزیع سوخت اشاره و تصریح کرد: سوختگیری از گذشته بسیار آسان‌تر شده است و پس از دریافت سهمیه 20 لیتری، متقاضیان با مراجعه به پمپ‌بنزین بدون ارائه‌ی کارت سوخت، صرفا سوختگیری می‌کنند و سپس از کارت بانکی استفاده می‌کنند؛ و تفاوتی در استفاده از هیچ‌یک از کارت‌های بانکی وجود ندارد و سهمیه‌ی افراد و اعضا خانواده‌شان در همه‌ی کارت‌های بانکی در نظر گرفته شده است.

به گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند.

طبق اعلام مجریان طرح، سامانه پس از مدتی، به‌صورت خودکار می‌تواند سهمیه‌ی افرادی را که اقدام به فروش نکرده‌اند، فروخته و مبلغ آن به کارت بانکی واریز می‌شود.

طرح "بنزین برای همه" توسط دستگاه‌های متعددی از جمله شرکت ملی پالایش و پخش نفت، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابتدا در کیش، و سپس در قشم اجرا می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار