gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از مذاکره با مجری منتخب در راستای برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های کسب‌وکارها با هم در اکسپو بر اساس تقاضاهای بخش خصوصی علاقه‌مند خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۷۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 01
گردشبان (gardeshban.ir) :


خشایار نیکزادفر بیان کرد: بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری وصنعتگران حوزه صنایع‌دستی ایران با افراد و شرکت‌های متناظر در حوزه‌های مرتبط در سایر کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت‌ داری‌ است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بر خود واجب می‌داند و در دستور کار خود قرار داده است.

او تصریح کرد: بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیده‌ایم. جدولی برای نیازسنجی ‌بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و صنایع‌دستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزه‌های کردشگری وصنایع‌دستی در جلسات کسب‌وکارها با هم در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش‌ خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است،  تکمیل و برای برنامه‌ریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.

او افزود: مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکت‌های متناظر در کشورهای تعیین‌شده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.

نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد تاکید کرد و گفت: این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایع‌دستی است و باید از آن‌ بهره‌برداری حداکثری شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان خود مراجعه کنند.

اکسپو ۲۰۲۰ دُبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است.  اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند،  مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار