gardeshban.ir

در آشپزی وقتی اسم هند به میان می‌آید، یعنی دنیایی از ادویه‌ها با عطر‌های خاص و طعم‌های مختلف که حسابی طعم و مزه غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۹۲۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰-1400 October 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
در آشپزی وقتی اسم هند به میان می‌آید، یعنی دنیایی از ادویه‌ها با عطر‌های خاص و طعم‌های مختلف که حسابی طعم و مزه غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. سوپ زمستانی هندی ما هم از این قضیه مستثنی نیست. 



در طرز تهیه این سوپ زمستانی ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف با طبع گرم استفاده شده که به همین خاطر سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است، و در فصل سرما برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا حسابی به کارتان می‌آید. علاوه بر ویتامین C، این سوپ سرشار از فیبر است و برای بدن بسیار مفید است. سوپ 

را می‌توانید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید و در ایام در وعده‌های بیشتری نوش جان کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ زمستانی هندی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ زمستانی هندی

جو ۱۰۰ گرم
کدو تنبل ۲۰۰ گرم
سیب زمینی شیرین ۲۰۰ گرم
روغن نباتی دو قاشق غذاخوری
دانه خردل نصف قاشق چای‌خوری
زیره یک قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز دو عدد
برگ بو یک عدد
میخک دو عدد
چوب دارچین کوچک یک عدد
زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری
پیاز بزرگ یک عدد
سیر دو حبه
جعفری ۸۰ گرم
پاپریکا یک قاشق چای‌خوری
تخم گشنیز یک قاشق چای‌خوری
عدس قرمز ۲۲۵ گرم
گوجه فرنگی دو عدد
گشنیز ۵۰ گرم
زنجبیل (رنده شده) یک قاشق چای‌خوری
آبلیمو یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سوپ زمستانی هندی

این سوپ زمستانی هندی خوشمزه همانند سوپ توردال هندی پر از ادویه‌های هندی است که خواص درمانی دارند و برای بدن بسیار مفید هستند. این ادویه‌ها با داشتن ویتامین سی و آنتی اکسیدان می‌توانند از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کنند.

برای تهیه سوپ زمستانی هندی شما ابتدا باید ۱۰۰ گرم جو را شسته و با مقداری آب داخل یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نرم شود. سپس آن را آبکش کرده و کنار قرار دهید. روغن را داخل یک قابلمه متوسط ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. دانه خردل، دانه‌های زیره، برگ بو، میخک، دارچین و زردچوبه را داخل روغن ریخته و تفت دهید تا دانه‌ها شروع به ترک خوردن کنند. فلفل قرمز را هم شسته و به صورت ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.


یک عدد پیاز بزرگ را شسته و به صورت ریز خرد کنید. حبه‌های سیر را هم خیلی ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید. حدود ۵ تا ۸ دقیقه مواد را تفت دهید تا نرم شوند. در این فاصله دسته جعفری را بشویید و به صورت متوسط خرد کنید. سیب زمینی شیرین را هم به صورت مکعبی خرد کنید. جعفری خرد شده را همراه کره، سیب زمینی شیرین به مواد اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. سبزیجات باید کاملا با روغن و ادویه‌ها مخلوط شود. حالا تخم گشنیز، پاپریکا و مقداری نمک روی مواد بپاشید و دوباره هم بزنید تا کاملا مزه‌ها به خورد هم روند.


در این مرحله گوجه فرنگی را شسته و به صورت مربعی‌شکل خرد کنید. عدس قرمز را همراه جو و گوجه فرنگی و یک‌ونیم لیتر آب به مواد اضافه کنید. بگذارید تا آب روی حرارت به جوش آمده و سبزیجات آرام نرم شده و بپزند. وقتی عدس تقریبا پخته شد، گشنیز را شسته و خرد کنید. سپس همراه زنجبیل و آبلیمو به سوپ اضافه کنید. بگذارید تا مواد روی حرارت ملایم بمانند تا کاملا پخته شده و سوپ هندی زمستانی جا بیفتد.

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ زمستانی

تمام خوشمزگی این سوپ به استفاده از ادویه‌های آن است؛ بنابراین ادویه‌ها را دقیق طبق دستورالعمل گفته شده اضافه کنید.

می‌توانید به جای آب از آب مرغ یا گوشت برای تهیه سوپ استفاده کنید.

اگر احتمال می‌دهید که سوپتان کم‌آب شود، مقدار آب بیشتری بریزید.

سوپ را می‌توانید همراه نان جو یا نان چاپاتی نوش جان کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار