gardeshban.ir

به دلیل شیوع اومیکرون مطرح شد/
شیوع اومیکرون موجب شده برخی از فعالیت های جمعی پاویون کشورها در اکسپو ۲۰۲۱ دبی تعطیل شود این احتمال هست ادامه فعالیت اکسپو متوقف شود با این وجود تا روشن شدن وضعیت فعالیت ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۹۸۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰-1400 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
تردید در تعطیلی اکسپو دبی ۲۰۲۱/ ادامه فعالیت‌ها تا روشن شدن وضعیت

اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با یک سال تأخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد ولی هنوز برخی آن را به جای اکسپو ۲۰۲۱ با نام اکسپو ۲۰۲۰ می‌خوانند. اکسپویی که هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود و این بار خاورمیانه برای اولین بار میزبان این رویداد جهانی بود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن‌های مختلف باعث شد تا امارات بتواند میزبان اکسپو در سال ۲۰۲۱ باشد در این حین سخت گیری ها درباره جلوگیری از ورود مبتلایان به محوطه اکسپو به خوبی انجام می‌گرفت. از بررسی کارت واکسن افراد، تا تست‌های منفی و حتی برخی از محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها.

تا اینکه امارات چندی پیش اعلام کرد هیچ بیمار جدیدی در این کشور شناسایی نشده است ضمن اینکه روز ۲۰ دسامبر خبرگزاری‌های اماراتی اعلام کردند تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ از مرز ۷ میلیون نفر گذشت این بازدیدکنندگان اقدامات ایمنی مربوط به تمهیدات کرونایی را رعایت می‌کنند.

اما این کشور که تازه داشت جشن شکست ویروس را می‌گرفت، با سویه جدید کرونا مواجه شد. روز یازدهم آذر ماه وزارت بهداشت امارات از ثبت نخستین مورد ابتلاء به سویه جدید خبر داد. این فرد مسافری از آفریقای جنوبی بوده است که دو دز واکسن را نیز دریافت کرده بود.

چند روز پیش هم یک رستوران در پاویون ژاپن به عنوان محل انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی شناسایی و تعطیل شد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که ۱۰ نفر از پرسنل رستوران سوشی در پاویون ژاپن به سویه جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تعدادی از افراد مبتلا به ویروس کرونا با حضور در این رستوران عامل انتشار ویروس بوده‌اند و این رستوران تا زمان حصول اطمینان از امنیت بسته خواهد شد اما پاویون ژاپن همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شناسایی سویه جدید ویروس باعث شده تا برخی از کشورها محدودیت‌های ورود و خروج را به برخی از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی که مبدا شناسایی این ویروس هستند، اجرا کنند. امارات نیز اعلام کرده از ۲۵ دسامبر مسافران کشورهای کنیا تانزانیا، اتیوپی و نیجریه یا مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته به این کشورها رفته اند نمی‌توانند وارد امارات شوند. اما اتباع امارات، بستگان درجه یک آنها، نمایندگی‌های دیپلماتیک، هیئت‌های رسمی بین امارات و این کشورها و دارندگان اقامت طلایی از شمول این تصمیم مستثنی هستند. اما باید ده روز در قرنطینه باشند.

حالا برخی از برنامه‌های اکسپو در پی شیوع اومیکرون تعطیل شده است از جمله برنامه‌های جمعی، یا برخی از رستوران‌های آن. البته بیشتر این برنامه‌ها طبق تصمیم کشورهایی است که در اکسپو دبی پاویون دارند.

در حال حاضر اگرچه وزیر کشور به تازگی اعلام کرده که مسافران برخی از کشورها محدودیت ورود و خروج به ایران دارند اما در میان آنها، امارات نیست.

با این وجود برخی از مسئولان ایرانی و متولی برگزاری پاویون ایران در اکسپو آینده روشنی از ادامه فعالیت‌های اکسپو نمی‌بینند و منتظرند سیاست‌های امارات در مواجه با اومیکرون و ادامه فعالیت‌های اکسپو روشن‌تر شود بنابراین تا آن زمان فعالیت‌های پاویون را ادامه خواهند داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار