gardeshban.ir

سالاد چینی یکی از انواع سالادهای معروف کشور چین است که با مواد متنوعی تهیه می شود.
کد خبر: ۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :


سالاد چینی یکی از انواع سالادهای معروف کشور چین است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم سالاد چینی

سیب زمینی۳ عدد
سرکه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پیاز سفید کوچک ۱ عدد
خیار ۱ عدد
ساقه کرفس ۱ پیمانه
بیکن۲ ورق
هویج۱ عدد
کنسرو ذرت½ پیمانه
ماست۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد چینی 

مرحله اول

برای تهیه سالاد چینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که مغز سیب زمینی ها کاملا پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و با گوشت کوب می کوبیم تا پوره شود.
 
مرحله سوم

در این مرحله هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس آنرا درون یک قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم هویج درون آب جوش بماند تا نیم پز شود.
 
مرحله چهارم

در این مرحله سرکه را به همراه فلفل سیاه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.
 
مرحله پنجم

حالا کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس ذرت را به سالاد اضافه می کنیم. در ادامه خیار را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خیلی نارک خرد می کنیم و به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.
  
مرحله ششم

در این مرحله ساقه کرفس را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون کاسه حاوی پوره سیب زمینی می ریزیم. ورقه های بیکن را به صورت مربعی خرد می کنیم و به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس هویج نیم پز شده را از قابلمه خارج می کنیم.
 
مرحله هفتم

حالا هویج را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس خوب مواد را با هم ترکیب می کنیم. در ادامه درون یک ظرف جداگانه ماست می ریزیم.
 
مرحله هشتم

در این مرحله ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت ماست یکدست شود، سپس سس مایونز را به ماست اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم، سپس نمک و فلفل سیاه را به مخلوط سس اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب شود.
 
مرحله نهم

در نهایت مخلوط سس و ماست را به سالاد چینی اضافه می کنیم و سالاد را خوب مخلوط کرده و زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در پایان سالاد را با جعفری تازه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار