gardeshban.ir

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۶ اثر صنایع‌دستی استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.
کد خبر: ۴۹۱۰۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :


جعفر صفاخواه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۸ اثر صنایع‌دستی استان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی شرکت کرد و نیم بیشتر این آثار موفق به دریافت این نشان ملی شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ۱۶ اثر فاخر استان شامل سفال و سرامیک، گره چینی، مسگری، چنگوم‌سازی، تولیدات چرم دست‌دوز، چاپ قلمکار، دست‌بافته‌های سنتی و ... موفق شدند بعد از داوری، مهر اصالت تولید را به لحاظ کیفیت و اصالت در طراحی و حفظ ارزش‌های فرهنگی کسب کنند.

او گفت: در این دوره مریم صفانیا در رشته گره چینی، هوتن نجفی هاشمی در رشته سفال سنتی لعاب‌دار، فرتاش فریبرز در رشته سفال سنتی لعاب‌دار و سید امین طاهری در رشته مسگری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

صفاخواه ادامه داد: علی‌اکبر ترحمی در رشته ساخت ساز سنتی، زهره سادات حسینی در رشته تولیدات چرم دست‌دوز، سیده معصومه شاهچراغ در رشته چاپ قلمکار و سید حسن متولیان در رشته چنگوم موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: خیرالنساء صمدیان در رشته شماره‌دوزی ابریشم، محمد اسماعیل صبوری در رشته پارچه‌های دست بافته و سیده فاطمه خادمیان در رشته پارچه‌بافی سنتی و دست بافته سنتی از دیگر هنرمندان استان هستند که در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

صفاخواه گفت: تاکنون ۴۴ اثر صنایع‌دستی استان سمنان موفق به دریافت مهر اصالت ملی و بین‌المللی شده است.

بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار